Om de hoeveel dagen maken jullie je hamster z'n kooi schoon?
Moderator: Sylvia.
- claudiaaxx
- Hamsters: 4
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
- ricoentanja
- Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
- Leeftijd: 53
Hallo Iedereen,
Ik maak elke dag alle attributen schoon en 1x per week de hele bak (ferplast Mary), tenminste in deze tijd.
In de winter-maanden maak ik de gehele kooi 1x per 2 weken schoon.
Ik maak elke dag alle attributen schoon en 1x per week de hele bak (ferplast Mary), tenminste in deze tijd.
In de winter-maanden maak ik de gehele kooi 1x per 2 weken schoon.
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
- Nathanja96
- Hamsters: Nibbel
- Leeftijd: 29
Toen ik mijn hamsters nog had moest ik het van mijn moeder elke week doen. Soms lukte dat, en soms zat er iets langer tussen. Maar omdat die van mij niet zindelijk waren en het echt door heel de kooi deden, was zo vaak wel nodig.
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
-
kimberly91
- Leeftijd: 34
- Contacteer:
Re: Om de hoeveel dagen maken jullie je hamster z'n kooi sch
Deed het altijd 1 keer per twee weken maar het begint pas met 3 weken te stinken.
Heb nu voor de Syren een Flying Saucer en daar plassen ze veelal op dus die spoel ik regelmatig af en zodoende denk ik dat 1 keer per 3 weken wel kan.
Mijn rusjes zitten in een duna bak van 50 bij 30 en de Syren in 70 bij 45. Weet dat een dichte bak minder ventilatie is dus daarom zit ik toch met die twee weken grens.
Heb nu voor de Syren een Flying Saucer en daar plassen ze veelal op dus die spoel ik regelmatig af en zodoende denk ik dat 1 keer per 3 weken wel kan.
Mijn rusjes zitten in een duna bak van 50 bij 30 en de Syren in 70 bij 45. Weet dat een dichte bak minder ventilatie is dus daarom zit ik toch met die twee weken grens.
Laatst gewijzigd door bigds9fan op 15 nov 2010, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb op de laatste optie gestemd.
Mijn robo maakt z'n bak niet zo snel vies. Daarbij is het best stressvol om heel vaak schoon te maken (= alle bekende geurtjes enzo weg), dus ook daarom wil ik het niet tè vaak doen.
Ik doe het ongeveer eens per 4 à 6 weken, en dan is het eigenlijk nog niet echt vies ofzo. Op de bodem gebruik ik Minihemp.
Mijn robo maakt z'n bak niet zo snel vies. Daarbij is het best stressvol om heel vaak schoon te maken (= alle bekende geurtjes enzo weg), dus ook daarom wil ik het niet tè vaak doen.
Ik doe het ongeveer eens per 4 à 6 weken, en dan is het eigenlijk nog niet echt vies ofzo. Op de bodem gebruik ik Minihemp.
- Maddy87
- Hamsters: Rusje Paige
- Leeftijd: 38
De vorige keer deed ik het na twee weken maar ik denk dat ik er drie weken van maak, de bak was nog niet echt vies (en nu trouwens ook nog niet, zit nu op 2,5e week).