Ik heb net een nieuwe Syr gehaald: Bubbel (mijn vriend heeft de naam verzonnen, vond het wel leuk!)
Hij is heel lief, bijt niet, kan hem nu al aanhalen.. 6 weekjes oud.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee!
Hij is natuurlijk wel een beetje onwennig. Hij gebruikt zijn radje nog niet, maar de zandbak heb ik al een keer mogen bijvullen! haha.
Maar probleempje!! Ik heb nog een hamster, ook een Syr: Stitch.
Hij hoort Bubbel steeds, die in een andere kooi zit, maar wel op dezelfde kamer.
Nou had ik ze eerst niet direct naast elkaar gezet, want ik vond het lullig voor Stitch als ik heel de tijd met Bubbel bezig was recht voor zijn kooi.
Maar ik hoorde Stitch steeds heel snel ademhalen (rare piep) en aan tralies knagen (doet ie als ie in zijn bal wil, maar daar was ie vandaag al in geweest), dus ik ging even bij hem kijken. Hij werd bijna gek. Je zag dat hij de Bubbel hoorde (vooral als Bubbel aan het graven was) en hij was aandachtig aan het luisteren. Als Bubbel dan even stil was, ging Stitch heel gek (gestrest ofzo) zijn kooi rondrennen en met zijn oor over de bodem van de grond scharen (alsof hij kopjes aan het geven was
Ik heb nu de kooi van Bubbel naast die van Stitch gezet en toen werd het gedrag alleen maar erger. Heb het toch maar wel zo laten staan, want zo hoort het uiteindelijk ook te staan (een kooi midden in het looppad van de woonkamer vind ik niks
Nou is mijn vraag: Stitch lijkt wel gek. Wat is er met hem en wat moet ik doen?
Foto van Bubbel:
http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... ind=6&fs=1
Bubbel is de rechtse op de foto. De ene die niet op die andere lijkt
edit:
Het is nu drie kwartier geleden dat ik dit bericht gepost heb. Ik weet het, het is laat, maar ik ben ten einde raad. Stitch is niet te kalmeren. Ik heb toch maar geprobeerd om Bubbel ergens anders neer te zetten, maar hier reageert Stitch helemaal raar op. Het lijkt wel of hij aan het hyperfentileren is ofzo.. en hij is nog steeds met zijn oor over de bodem van de kooi aan het scharen. Echt heel raar. Verder rent hij steeds op en neer van zijn ene naar zijn andere kooi (door de buis) Snoepjes neemt hij niet aan, walnoten ook niet, fruit niet, groente niet.. Ik snap er echt niks van.. Ik heb Bubbel zijn kooi weer naast die van Stitch gezet in ieder geval.
Nu ben ik aan het denken:
- Moet ik misschien Stitch even in zijn loopbal zetten en bij Bubbel in de kooi doen? (of kan Bubbel dan zichzelf pijn doen? bijv. onder de bal komen? Misschien kan ik de bal stilhouden, zodat hij kan snuffelen.. Hij kan hierdoorheen in ieder geval niet bijten ofzo..)
- Of misschien Bubbel in Stitch zijn kooi doen als Stitch in zijn loopbal zit?
Bij elkaar zetten ga ik sowieso niet doen, omdat Stitch nogal bijterig en agressief is.