Hallo ik weet niet of ik dit bij een ander tam zijn topic moet plaatsen...
Zo ja meld het dan doe ik dat. (stuur de link erbij)
Maar mijn hamster die ik al 2 maanden heb word maar niet tammer!
Ik vind dit echt heel jammer!
Want binnen hoeveel tijd werden jullie hamsters tam?
En wat is een goede oefening.?
Elke manier van oppakken help niet...
is je hamster bang?of bijt hij?
als hij bang is kun je proberen om een weekje ofzo helemaal nix anders te doen dan de gebruikelijke verzorging(eten geven drinken hervullen)en alleen maar praten op een gewone toon,gewoon de heletijd kletsen
dan kan je hamster wennen aan je aanwezigheid
daarna kun je proberen wat je hamster heel erg lekker vind(zonnebloempitjes) tussen duim en wijsvinger aan te geven
dat doe je ong. een weekje(de ene hamster heeft er meer tijd voor nodig dan de andere)
daarna kun je proberen om het lekker op je hand te leggen en je hand in de kooi te leggen voor de hamster
beweeg dan niet maar kijk of je hamster het afneemt,als hij dat na een paar dagen goed durft kun je het lekkers wat hoger op je hand leggen zodat je hamster op je hand moet klimmen om erbij te komen
als dat allemaal goed gaat kun je kijken of je hamster op je hand loopt en dan kun je hem voorzichtig een stukje optillen en dan weer neerzetten en wat lekkers geven
en dat doe je steeds weer,en na een tijd zul je merken dat je hamster niet meer schrikt of bang word als je hem optilt en dan kun je hem bij je houden en voorzichtig aaien en zo et vertrouwen opbouwen
het kan een tijd duren voor je dit allemaal kan,zeker als je hamster erg bang is voor je
Poeps, mijn katje <3 Tommie, moeders katje maar hou ik ook van <3 Rosa ik hou gewoon superveel van jou <3 ik hou van jullie jongens!
Tja,sommige hamsters worden gewoon niet tam of vinden oppakken gewoon niet fijn.
Snoopy is te snel om te vangen, alhoewel hij wel de oppakpot zo in hobbelt. Maar zodra ik hem op mijn hand doet wil hij er zo snel mogelijk van door. En nu hij al dik 2,5 jaar is vond ik het wel best.
Rick trilt nog steeds zodra ik hem uit de kooi til, ik kan ook gewoon zijn deurtje open zetten hij komt er niet uit. Zodra je hem oppakt probeert hij zich ook plat te maken (naast het getril). Ik heb het ruim 10 maanden geprobeerd en ik vind het wel best. Als hij er niet uit wil en alleen eten/drinken/schoon hok wil, wie ben ik om hem te dwingen dingen te doen waar ik behoefte aan heb en hij duidelijk niet
Groetjes van Astrid
† Pluis, Nona, Demi, Sam, Sunnie, HenQ, Max, Sandy, Lisha, Winnie, Tahra, Witje, Bram, Snoopy, Rick †
Ik ben ben heel akkoord met SILVERlight .
Dus zijn tekst copieren-------plakken
Een klein middeltje wat erbij kan helpen ,is bijvoorbeeld;
dat je je handen altijd met de zelfde zeep wast voor hem te pakken,of eten te geven.
Ze hebben een slecht zicht ,maar herkennen geuren en stemmen .