ik wil een goudhamster kopen.
weet iemand hoe groot de kooi,het rad en de spullen moeten zijn
en zijn ze makkelijk tam te maken
gr.karlijn & hammy
hoe groot?
Moderator: Sylvia.
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: hoe groot?
Een kooi voor een syr moet minstens 60X40 grondoppervlak hebben. Dat betekend dat meerdere kooien aan elkaar of plateaus niet tellen. Groter in natuurlijk alijd beter. Een erg goede kooi is bijvoorbeeld de Ferplast Mary.
Radjes moeten minstens 18 cm doornsede hebben, maar het is stukken beter voor je hamster om een 30cm te nemen. Goede radjes kan je oa bestellen bij zooplus.nl en fretten.nl?
De standaard huisjes die te koop zijn zijn meestal te klein voor syren. Je kan beter caviahuisjes kopen, die zijn ruim genoeg.
En of ze makkelijk tam te maken zijn hangt van de hamster af. Je kan beter een hamster van een goede fokker nemen. Deze zijn al tam, worden ouder en krijgen vaak minder tumoren dan hamsters uit een dierenwinkel. Bovendien steun je zo de broodfok niet.
Radjes moeten minstens 18 cm doornsede hebben, maar het is stukken beter voor je hamster om een 30cm te nemen. Goede radjes kan je oa bestellen bij zooplus.nl en fretten.nl?
De standaard huisjes die te koop zijn zijn meestal te klein voor syren. Je kan beter caviahuisjes kopen, die zijn ruim genoeg.
En of ze makkelijk tam te maken zijn hangt van de hamster af. Je kan beter een hamster van een goede fokker nemen. Deze zijn al tam, worden ouder en krijgen vaak minder tumoren dan hamsters uit een dierenwinkel. Bovendien steun je zo de broodfok niet.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=12&t=83190
In de bovenstaande link staat alle informatie die je nodig hebt qua huisvesting.
In de bovenstaande link staat alle informatie die je nodig hebt qua huisvesting.
Ik ben dyslectisch.
Groetjes van Linde
Dag lieve Willy, Otto, Josje, Guusje, Gompe, Quinn & Juultje
Groetjes van Linde
Dag lieve Willy, Otto, Josje, Guusje, Gompe, Quinn & Juultje
Eigenlijk vind ik zelf een ferplast mary wat klein voor een goudhamster omdat het niet zo'n hoge kooi is, maar het kan wel. Zelf heb ik een kast van de ikea van 80x50x180 cm omgebouwd tot verblijf voor mijn goudhamster.
Je kunt het beste meteen een rad van rond de 29 cm kopen, dat is wel het beste voor een goudhamster, ik vind 18cm bijvoorbeeld veel te klein.
Ik heb een hamster uit een opvang gehaald en ze zeiden dat ze heel bang was enzo , maar daar kon ik niks van merken
Je kunt het beste meteen een rad van rond de 29 cm kopen, dat is wel het beste voor een goudhamster, ik vind 18cm bijvoorbeeld veel te klein.
Ik heb een hamster uit een opvang gehaald en ze zeiden dat ze heel bang was enzo , maar daar kon ik niks van merken
Ik verwijs je ook door naar de link die linde29 postte. Als je daar iets niet in kunt vinden kun je misschien de zoekfunctie gebruiken. Als je dan nog een vraag hebt kun je een topic openen:).
Omdat je vragen allemaal beantwoord worden in de faq komt hierop een slotje.
Omdat je vragen allemaal beantwoord worden in de faq komt hierop een slotje.
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!