hamster piepen tegen elkaar

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

samzel
Hamsters: Moffel en Babe

Re: hamster piepen tegen elkaar

Bericht door samzel »

Kun je niet zeggen dat hij je verkeerd advies heeft gegeven en dat je er twee terug brengt, dat lijkt mij dan de enige redelijke optie..

Limbolandertje
Leeftijd: 38

Bericht door Limbolandertje »

Dat is het jammere nou eenmaal van veel dierenwinkels. Er zijn best goede hoor, maar vaak word er een hoop onzin verkocht helaas. Ik ben het er helemaal mee eens dat je ze echt beter uit elkaar kunt halen. Hopen dat het goed blijft gaan is echt een enorm risico. Je hebt nu nog de kans om ze allemaal gelukkig en gezond te houden en als je af blijft wachten kan het een keer zo mis gaan dat je die kans niet meer hebt. Daar krijg je denkt ik spijt van. Het is echt niet zielig om ze uit elkaar te halen geloof me maar. Het is veel zieliger als er eentje gewond raakt.
Ik snap dat je een beetje boos bent op de verkoper. Je kunt ze inderdaad allemaal houden maar dan in aparte kooien. Ik kan me voorstelen dat dat misschien te duur is of anders wel heel veel ruimte in beslag neemt. Je kunt er ook voor kiezen om er 1 of 2 terug te brengen naar de winkel of een ander huis voor ze te vinden als meerdere kooien geen optie is. Ik snap dat dat misschien gemeen klinkt hoor echt!!! Maar het lijkt mij veel verstandiger om een oplossing te vinden dan ze bij elkaar te laten zitten en af te wachten.
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
Stephanie.
Hamsters: 4
Leeftijd: 31

Bericht door Stephanie. »

Ik ben het met de twee bovenstaanden eens:
Een ander huisje zoeken voor 1 of 2 van de hamsters lijkt mij het beste.
(Als je er 2 houdt dan moet je dus wel alsnog een extra kooi aanschaffen ;) )
Liefs, Stephanie, rusje Sofia, Syr Skye & Konijntjes Billie Joe & Ginny!

Dag lieve Benjamin, Firenze, Siena, Muis, Milano, Casanova, Nuri, Lima, Arthur, Cairo, Ravenna, Pennsylvania, Jack, Will, Skippy, Nala, Chico & Hammy.
Dag lieve Andy..
samzel
Hamsters: Moffel en Babe

Bericht door samzel »

Je had het natuurlijk kunnen voorkomen als je je wat beter ingelezen had, maarja, je gelooft natuurlijk de verkoper. Dat kan ik me best wel voorstellen. Houd je ons op de hoogte wat je met de hamsters doet? :)
Sjenien88
Leeftijd: 38

Bericht door Sjenien88 »

Ik had ook 3 rusjes bij elkaar zitten, vond alleen Mila zo rustig, ze sliep ineens alleen en de andere 2 gingen de hele dag samen op...

Bleek dat Wodka, Mila had toegetakeld, ze had een wondje op de buik. Deze genas goed en na 4 dagen was hij bijna weg, maar als ik ze op dat moment niet uit elkaar had gehaalt was Mila der nu niet meer geweest.

Misschien kan je via marktplaats goedkope kooien halen?
Liefs Janine,
Never gonna forget you

Rust zacht liefjes
elysehamster
Leeftijd: 29

Bericht door elysehamster »

vic962 schreef:de verkoper zei dat deze 3 rusjes al altijd bij elkaar hebben gezeten en dat dat goed ging

Dit zeggen verkopers alleen zodat ze ze kwijt zijn, kijk uit! dit kan je weinig geloven.

Het is inderdaad wat duur, maar anders tref je binnen de kortste keren een dode hamster aan, en dat wil je niet
Plaats reactie