Milans Nieuwe Hok

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

elisatjuh
Hamsters: Milan
Leeftijd: 35
Contacteer:

Milans Nieuwe Hok

Bericht door elisatjuh »

Afbeelding
Milan was afgelopen 2 dagen ontsnapt. En toen ik thuis kwam trof ik een leeg hok aan. Een hok met een gat van 3 a 4 cm. Puur me eigen schuld, daar ben ik me wel degen van bewust. En daarom gaat Milan nu voort mee als ik een weekje weg ga. Het weekend zal die nog wel zonder me moeten doen, maar dat zijn 2 dagen. Toen ik heb vannacht om 4 uur hoorde en terug vond onder me bed ergens in een hoekje, wetend dat hij misschien wel 2 dagen los is geweest en geen voeding heeft gehad. Had ik een bakje vers voer en vers water neer gezet. En hij zat heerlijk te hamsteren.

Afbeelding
Dit is dus het nieuwe hok, en over een tijdje komt er nog wel een kleine uitbreiding bij. De bedoeling is het volgende er bij te kopen op den duur.
http://www.critter-cages.com/images/hg62600.jpg Hier kan dan het ren rat in, zo kan ik nog wat andere leuke dingen in zijn gewone hok zetten.
De inrichting is nog niet klaar, maar dit was het tot zo ver.

Milan <3

Kom ook eens kijken op: http://www.elisa90200.nl
Renate.
Leeftijd: 34

Re: Milans Nieuwe Hok

Bericht door Renate. »

Dat is echt veels te klein voor een syrtje joh :-( Wat zit er voor radje bij 14cm?
Groetjes Renate
elisatjuh
Contacteer:

Bericht door elisatjuh »

Renate. schreef:Dat is echt veels te klein voor een syrtje joh :-( Wat zit er voor radje bij 14cm?
Het hok is 60x30x25, en het rad word vermoedelijk vervangen door een van karie wonderland.
Milan <3

Renate.
Leeftijd: 34

Bericht door Renate. »

Een 20cm? Een 30 past er niet in.. Sorry als ik je hiermee beledig maar ik vind het echt een zielig hokje.. Het lijkt wel een vervoersbak..
Groetjes Renate
elisatjuh
Contacteer:

Bericht door elisatjuh »

Renate. schreef:Een 20cm? Een 30 past er niet in.. Sorry als ik je hiermee beledig maar ik vind het echt een zielig hokje.. Het lijkt wel een vervoersbak..
Je beledigt me niet hoor, iedereen zijn mening en mijn mening is dat ik er tevreden mee ben, en straks met de uitbreiding nog meer.
Sommige mensen gebruiken echter nog kleinere hokken, en dit is voor mij het minimum wat ze moeten krijgen als ruimte.
Milan <3

Niosan
Leeftijd: 45

Bericht door Niosan »

Ik vind het een mooi hok hoor. Hij voldoet ruim aan de eisen van het platvorm verantwoord huisdierbezit. Die adviseren namelijk 50x30. Wel leuk dat je hem nog kan uitbreiden.
elisatjuh
Contacteer:

Bericht door elisatjuh »

Niosan schreef:Ik vind het een mooi hok hoor. Hij voldoet ruim aan de eisen van het platvorm verantwoord huisdierbezit. Die adviseren namelijk 50x30. Wel leuk dat je hem nog kan uitbreiden.
Dankjewel, het is wel fijn om een positieve reactie te krijgen. en 50x30 vind ik wat aan de kleine kant persoonlijk. En het is super dat ik kan uitbreiden.
Dankjewel voor je reactie :)
Milan <3

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Bericht door LadyGuardian »

Een syrtje heeft ook een groot radje nodig en dat gaat hier niet passen.
Ook bij dit hok heeft ze alleen deze oppervlakte, ze kan niet klimmen of dergelijke.

Ik weet niet, maar bij de wet word ook gezegd dat als een dier zich om kan draaien dat het hok groot genoeg is, een grote hond kan je dus op een flatje houden, maar of dit verstandig is voor de hond, is ook maar de vraag.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Silly.
Hamsters: Merlin
Leeftijd: 29

Bericht door Silly. »

De TS heeft de kooi al gekocht dus ik denk eigenlijk niet dat ze weer een nieuwe zal kopen. Ik heb kleinere kooien gezien voor syrtjes, en zo verschrikkelijk klein is haar kooi ook niet hoor. En over een karlie wonderland voor een syrische hamster, je ziet op de 1e foto een foto van haar hamster en dat is geen flinke van 180 gram dus een karlie radje van 20cm is ruim voldoende. Ik vind persoonlijk je kooi goed al zou het beter zijn als het groter geweest zou zijn, maargoed. :-)
Veel succes met het verder inrichten van je kooi!
Laatst gewijzigd door Silly. op 06 mar 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Merlin
Lisa&Pien
Leeftijd: 32

Bericht door Lisa&Pien »

Hij is dan misschien wel klein maar het model vind ik wel mooi :+:
Pien ooit zullen we elkaar weer kunnen zien R.i.p.
Happy.13
Leeftijd: 28

Bericht door Happy.13 »

Het is een mooie kooi hoor, maar ik zou het wel snel uitbreiden ;)
† Happy, Oscar, Chismo en Jip †
Iris.
Hamsters: 0

Bericht door Iris. »

Renate. schreef:Een 20cm? Een 30 past er niet in.. Sorry als ik je hiermee beledig maar ik vind het echt een zielig hokje.. Het lijkt wel een vervoersbak..
Ik dacht juist eerst dat het een vervoersbak was :O
Katjes Kenai & Benji

Iris. Pictures
Iris. Flickr
Maxi14
Leeftijd: 45

Bericht door Maxi14 »

Zo klein is die hele kooi toch niet? Nee, het is geen Mary, en deze kooi zou persoonlijk ook niet mijn voorkeur hebben (vind het jammer dat die curves in het design ten koste gaan van oppervlak), maar als ik op de Habitrail site kijk, dan staat er dat de afmetingen 69x30X25 zijn. En als ik op plaatjes zoek, dan zie ik dat er ook nog een plateautje bijzit. En een 20-22 wieltje zou wel moeten passen.
groetjes Femke

Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth.
silkeee
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door silkeee »

mijn syrische hamster heeft hier ook een 20 centimeter radje en dat gaat supper goed, is inderdaad te zien of je een grote hamster hebt of niet.
deze hamster ziet er gezellig klein ui :D
de kooi zijn de goede maten, hij is mooi trouwens :razz:
spacemonkey
Leeftijd: 39

Bericht door spacemonkey »

Zo klein is die kooi nu toch ook weer niet? Als je hem zo op foto ziet lijkt hij inderdaad heel klein, maar dat komt ook door die vorm. Als je hem in het echt ziet schrik je bijna van hoe groot hij wel is.
Hij is niet super groot. Maar hij heeft toch wel al een mooie lengte, zodat de hamster toch wel zijn benen al eens kan strekken ;) (wat van de mini-kooitjes die hier soms passeren niet gezegd kan worden). En met wat uitbreidingen erbij moet dit toch wel kunnen. Alleen moet je denk ik wel oppassen als je een nogal grote syr hebt, want die buizen zijn volgens mij niet zo heel breed, hetzelfde voor het rad.

Het is niet mijn persoonlijke smaak, maar als je dit echt graag ziet en een paar uitbreidingen bij koopt moet dit volgens mij toch wel kunnen. Alleen kan je voor dezelfde prijs makkelijk een stuk of 2/3 grotere kooien krijgen.
Plaats reactie