Slecht nieuws van het hamsterfront... Ook hier zijn er een aantal hamsjes doodgegaan....

Gisteravond laat belde mijn moeder: afgelopen zatersdag waren de problemen begonnen, toen ze 's avonds bij de hamsters kwam, zag ze alle ukken van het creme moedertje op een hoopje boven zitten in de kooi, en mama was nergens te bekennen... Dus ze ging zoeken, en het crememoedertje was dood...

Ze maakte zich dus best wel zorgen over dit nestje, omdat die ook nog echt dronken bij de moeder, maar gelukkig aten ze al wel goed zelfstandig daarnaast, en tot nu toe doen die ukken het gelukkig nog wel goed.
Maar vervolgens begon de ellende bij het andere nestje met de oudere ukjes (het nest met de 5 zwart witbandjes en 1 goudje)... Zondagavond had ze het idee dat ze er niet allemaal waren, dus weer zoeken, en inderdaad: een van de zwart witbandjes, dood... En toen waren er maandag opeens 3
heel klein en ziekig, en bleken ze hartstikke diarree te hebben...

Mijn moeder zat in de nachtdienst (ze is verpleegkundige in een bejaardenhuis) dus die heeft die ukken toen maar gewoon snachts meegenomen naar haar werk, en elke keer gevoed enzo. En ook overdag elke keer haar wekker voor gezet terwijl ze moest slapen. Toch maar weer aan de kittenmelk, want mama gaf niks meer, en ze wogen nog geen 30 gram en dus ook nog ziek, en twee zijn er alsnog doodgegaan... Het laatste zieke ukje heeft ze haar laatste werknacht de hele nacht tegen haar aan in haar hemd bij zich gedragen, en dus elke twee uur voeden, tussen het werk door, en thuis tussen het slapen door, en die leeft nog steeds!
Het is echt een vechtertje, en drinkt zijn melk steeds beter, ze geeft nog steeds elke twee uur, en heeft hem steeds bij zich, en is dus zelf nu helemaal gesloopt... Het lijkt of hij het gaat redden, ik hoop het zo!
Daarmee denk ik dat ook alle reseveringen even een beetje op losse schroeven komen te staan, aangezien er al veel mensen een diertje hadden gereserveerd, maar daarvan zijn dus sommige diertjes al doodgegaan, en ik weet nu ook gewoon echt niet of er nog meer hamstertjes ziek worden en doodgaan, of dat ze het nu allemaal redden.... Dus ik denk dat het beter is gewoon maar eerst even af te wachten, en dan te kijken welke hamstertjes er nog zijn, en of er dan nog voor iedereen een ukje is, en voor wie welk ukje dan wordt. Maar voor nu willen we eerst echt weten welke diertjes het gaan redden, en gaat ook nu echt eerst alle energie in die kindjes oplappen... Die kleine vechter weegt nu inmiddels net 30 gram, terwijl ze al een week of zes oud zijn!
Ik vind het echt zo rot, ik had ZO gehoopt dat we deze beestjes tenminste een goed leven konden geven, en een voor een ontglippen ze ons....