Veeeel Veldhovense snoetjes...! Toch weer slecht nieuws...

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Mylo
Leeftijd: 38

Re: Veeeel lieve Veldhovense snoetjes...!

Bericht door Mylo »

Agnes schreef:Yaaaay, de foto's! :D Ze zijn mooi geworden Mir :mrgreen: Ik vond het moedertje dat naar Mylo is gegaan zo lief (we dachten al wel dat je daar blij mee zou zijn!)
Het was echt hectisch, maar Mir en ik zijn een heel goed team samen 8) Doe mij nog maar zo'n dagje hoor, ik vond het heerlijk :D Misschien moet ik me maar als vrijwilliger bij t asiel aanmelden, was echt in mn element (a)

Mijn ukjes heten voorlopig Eric en Sarah, naar de tweeling broertje-zusje van een vriendin van vroeger. Moedertje heeft nog geen naam. Ze mogen alledrie trouwens gereserveerd worden. Moedertje is een druktemaker, lekker klimmen, kinders wassen etc. De kleintjes zijn lekker levendig en eten goed. Wel nog veel te klein om te verhuizen hoor, maar het valt me niet tegen.
Ik ben ook echt heel blij met haar! Gisteravond deed ik het deurtje van de kooi open en ze kwam echt keihard m'n hand op gesjeesd :+:
Heb maar een tweede loopwiel in het hok gezet want zoonlief wil tegelijk met mams in het wiel rennen en mams gaat veel harder en dan vliegt zoonlief over de kop gheghe.

http://www.dierenstore.nl , alles voor je hamster!
Mel
Hamsters: 2
Leeftijd: 39

Bericht door Mel »

Wat een schatjes! :+:
jojojo
Leeftijd: 43

Bericht door jojojo »

Echt superliefff! :D
3 katten, 9 konijnen, 3 muizen en 2 gerbils.
Paisano
Leeftijd: 31

Bericht door Paisano »

Wat zijn ze leuuuuk! :+: Echt super dat ze allemaal gered konden worden, ze zijn zo lief! :D

Inderdaad wel heel jammer van dat crempeje :( Gelukkig doen de anderen het wel goed :)
!!!
Romy D
Leeftijd: 34

Bericht door Romy D »

Wat een schatjes Miriam! Chapeau voor jullie inzet!
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥

Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
Silly.
Hamsters: Merlin
Leeftijd: 29

Bericht door Silly. »

Oooh, zoveel mooie zwart-witbandjes bij elkaar! _/-o_
Ik kan er maar geen genoeg van krijgen... :+:
Merlin
Naamah

Bericht door Naamah »

Leuk om te lezen hoe het dit grut vergaat! Ik heb vannacht trouwens over De Filosoof gedroomd. Ik vind overigens dat ze gewoon zo moet blijven heten, De Filosoof :):)
Knorretje
Dierenarts
Leeftijd: 44
Contacteer:

Bericht door Knorretje »

Slecht nieuws van het hamsterfront... Ook hier zijn er een aantal hamsjes doodgegaan.... :( Gisteravond laat belde mijn moeder: afgelopen zatersdag waren de problemen begonnen, toen ze 's avonds bij de hamsters kwam, zag ze alle ukken van het creme moedertje op een hoopje boven zitten in de kooi, en mama was nergens te bekennen... Dus ze ging zoeken, en het crememoedertje was dood... :( Ze maakte zich dus best wel zorgen over dit nestje, omdat die ook nog echt dronken bij de moeder, maar gelukkig aten ze al wel goed zelfstandig daarnaast, en tot nu toe doen die ukken het gelukkig nog wel goed.
Maar vervolgens begon de ellende bij het andere nestje met de oudere ukjes (het nest met de 5 zwart witbandjes en 1 goudje)... Zondagavond had ze het idee dat ze er niet allemaal waren, dus weer zoeken, en inderdaad: een van de zwart witbandjes, dood... En toen waren er maandag opeens 3 heel klein en ziekig, en bleken ze hartstikke diarree te hebben... :( Mijn moeder zat in de nachtdienst (ze is verpleegkundige in een bejaardenhuis) dus die heeft die ukken toen maar gewoon snachts meegenomen naar haar werk, en elke keer gevoed enzo. En ook overdag elke keer haar wekker voor gezet terwijl ze moest slapen. Toch maar weer aan de kittenmelk, want mama gaf niks meer, en ze wogen nog geen 30 gram en dus ook nog ziek, en twee zijn er alsnog doodgegaan... Het laatste zieke ukje heeft ze haar laatste werknacht de hele nacht tegen haar aan in haar hemd bij zich gedragen, en dus elke twee uur voeden, tussen het werk door, en thuis tussen het slapen door, en die leeft nog steeds!
Het is echt een vechtertje, en drinkt zijn melk steeds beter, ze geeft nog steeds elke twee uur, en heeft hem steeds bij zich, en is dus zelf nu helemaal gesloopt... Het lijkt of hij het gaat redden, ik hoop het zo! :(

Daarmee denk ik dat ook alle reseveringen even een beetje op losse schroeven komen te staan, aangezien er al veel mensen een diertje hadden gereserveerd, maar daarvan zijn dus sommige diertjes al doodgegaan, en ik weet nu ook gewoon echt niet of er nog meer hamstertjes ziek worden en doodgaan, of dat ze het nu allemaal redden.... Dus ik denk dat het beter is gewoon maar eerst even af te wachten, en dan te kijken welke hamstertjes er nog zijn, en of er dan nog voor iedereen een ukje is, en voor wie welk ukje dan wordt. Maar voor nu willen we eerst echt weten welke diertjes het gaan redden, en gaat ook nu echt eerst alle energie in die kindjes oplappen... Die kleine vechter weegt nu inmiddels net 30 gram, terwijl ze al een week of zes oud zijn! :shock: :(
Ik vind het echt zo rot, ik had ZO gehoopt dat we deze beestjes tenminste een goed leven konden geven, en een voor een ontglippen ze ons.... :cry:
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.

Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Paisano
Leeftijd: 31

Bericht door Paisano »

Ach nee wat jammer :( Zo oneerlijk is dat :( Terwijl ze net op weg waren naar een goed leven... Echt sneu :(

Ik vind het trouwens echt knap van je moeder! Dat ze dat allemaal voor elkaar krijgt zeg, om hamstertjes mee naar werk te nemen enzo. Nu hopen dat het helpt, en dat de rest het overleeft! Echt zo jammer van al die andere :(
!!!
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Re: Veeeel Veldhovense snoetjes...! UPDATE- slecht nieuws...

Bericht door Nieske »

Wat ontzettend goed van je moeder dat ze zo voor de ukjes zorgt/heeft gezorgd. Ik hoop dat het kleine vechtertje het redt.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Willemijn14
Hamsters: Dobby en Bobby ♥
Leeftijd: 30

Bericht door Willemijn14 »

Ik duim ook mee voor het kleintje!
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk
Ik mis jullie liefjes...
hamsterbeer
Hamsters: 2.
Leeftijd: 29

Bericht door hamsterbeer »

Jemig... bij jou ook al. :(
Hopelijk red het laatste vechtertje het! En wat knap van je moeder zeg!
Groetjes Berend ~ Isana, Tisty Tosty de 3 ratjes: Tess, Tiff & Tara! En nu ook 3 muisjes!
Rust zacht beestjes.
Esther A
Leeftijd: 60

Bericht door Esther A »

Ach jeetje Miriam, wat erg! Wens je moeder maar heel veel sterkte van me en jij kan dat natuurlijk ook wel gebruiken. Hier doen de Syrtjes het gelukkig nog goed, hopelijk blijft dat ook zo...
Groetjes, Esther
Bloes
Hamsters: Lucky
Leeftijd: 43

Bericht door Bloes »

Jeetje Miriam, ik schrik me rot! Had me er helemaal op ingesteld dat er dit weekend (of in ieder geval zeer binnenkort) een kleintje deze kant op zou komen en nu lees ik dit... Wat verschrikkelijk zeg! Ik werd er helemaal naar van. Er speelt toch meer bij deze beestjes dan op het eerste gezicht gedacht.
Echt petje af voor jou en je moeder voor jullie inzet! Meenemen naar je werk en om de 2 uur voeden, wauw! Kan alleen maar veel bewondering voor jullie hebben. _/-o_
Ik ga ontzettend duimen voor de hamstertjes die er nog zijn. Sterkte met deze hele situatie!
ricoentanja
Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
Leeftijd: 52

Bericht door ricoentanja »

Hallo Knorretje,

Wat een slecht nieuws :( :(
Hopenlijk redt het kleintje zich, aan de zorg van je moeder zal het niet liggen, _/-o_ _/-o_ _/-o_

Veel sterkte en succes
Grs Tanja
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
Plaats reactie