Huisvesting robbie's

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Judith86
Leeftijd: 39

Huisvesting robbie's

Bericht door Judith86 »

Ik heb sinds gister 2 robbies :-) .
Ik vroeg mij af, in wat voor kooi hebben jullie je robbie('s)? (Hoeveel robbie's in welke afmeting kooi, en gaat dit goed?)
En wat hebben jullie allemaal in de kooi staan?
Misschien kan ik nog wat ideetjes opdoen :-)

_Zuurstok

Re: Huisvesting robbie's

Bericht door _Zuurstok »

Ik heb 2 robo's gehad (onverwant) en ze hebben een tijdje samen geleefd in een aquarium van 60x40x35. Uiteindelijk hebben ze ruzie gehad, uit elkaar gehad en daarna weer samen gezet. Ze kregen opnieuw ruzie dus ze beide een eigen kooi gegegeven.

Baby Cakes bleef in deze kooi:
Afbeelding
Waar ze dus eerder samen in gezeten hadden (met extra radje erin)

En Milka ging in deze:
Afbeelding
Ik geloof dat deze 60x35 was. :) (Later kwam hier nog een silent spinner in i.p.v die bitta)
Groetjes Mandy
Kwakiii
Hamsters: Níamh, Méadhbh en Liv
Leeftijd: 27

Bericht door Kwakiii »

Hey,
Ik heb twee robbies (Zusjes) in een aqua van 60X30X30, en dat gaat heel goed. Volgend mij mag het -voor twee robbies- niet groter zijn dan 80X40 (Of iets in die richting, ik weet het niet meer precies) , anders zouden ze elkaars geur kwijt raken en gaan vechten. Hamsters hebben namelijk geen broer-zus-tante-oom-moeder herkenning, dus dan vergeten ze wie de ander is. :-)
Ik heb er meestal ongeveer 10 CM zaagsel in liggen, en een flinke laag hooi. Ook heb ik een kokosnoot, zo'n houten buis met gaten, een huisje, een wilgenbruggetje die ik zo nu en dan afwissek. (En natuurlijk drinkflesje etc.) . Mijn ervaring is dat ze het veel leuker vinden om te graven en tunnels te bouwen dan door buizen te lopen waar je alleen maar voor- en achteruit kan. ;)
Ik zal morgen ofzoiets wel proberen een foto hier te plaatsen, is het nu een beetje te donker voor en bovendien is de kooi net verbouwd door de gez. Robo... :bloos:
Groeten van mij, robo Meadhbh en rusje Liv

R.I.P. Dunca, Eibhlín en Níamh
Judith86
Leeftijd: 39

Bericht door Judith86 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben benieuwd naar je foto's kwakiii. :-)
Creepy
Hamsters: Japer, Syrtje
Leeftijd: 49

Bericht door Creepy »

Ik heb zelf geen robbies maar ik denk dat een Duna of een Duna Fun ook wel geschikt is. Maar een aquarium is misschien wel zo leuk voor jou ook omdat het meer kijkhamsters zijn en je ze daarin natuurlijk beter kunt zien.
04/09/2009 - Gina, zwarte rus - toen 6 mnd.
28/06/2010 - Muis (Syr) - geb. 12 mei 2010.
11/04/2011 - Giocchi, witte rus - zeven weekjes jong.
Snowy kwam uit België, daarna Finna.
04-02-2017 - Ben en Jerry, twee campbelli's van Hamstery Patches.
_Zuurstok

Bericht door _Zuurstok »

Mij lijkt een duna eigenlijk niks. Ik heb eens een robo voor Nella in een mini duna gehad en mijn eigen robo ook even. Maar eigenlijk vond ik daar niks aan, ik zag amper wat van ze.. Maar zoiets is heel persoonlijk natuurlijk. Nella herft volgens mij wel duna's en duna funs. :)
Groetjes Mandy
Samantha.
Hamsters: 0
Leeftijd: 33

Bericht door Samantha. »

Ik heb 2 robo´s in een ferplast duna zitten en de andere 4 in 2 aparte hokken in mijn hamsterkast.
De deurtjes zijn deels van gaas maar ze klimmen er eigenlijk nooit op.
Ik ga later wel een 60cm aquarium kopen om een koppel in dat aquarium te zetten.
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Ik heb 1 robbie in een traliekooi van 60x35 en 2 in een aquarium van 60x30.De traliekooi was achteraf gezien niet zo'n beste keus voor een robbie maar aangezien hij nu een beetje op leeftijd is laat ik hem er in zitten.Klimmen doet hij bijna niet meer.Een aquarium is echt ideaal vind ik.Je ziet (bijna) alles wat ze doen enzo.Ik heb zaagsel als bodembedekker en veel wc papier als nest materiaal.Verder natuurlijk een drinflesje,voerbakje,een radje/radjes,een pot met chinchilla zand,wc rolletjes die ze graag kapot knagen,een huisje.Verder wissel ik vaak met wat andere spulletjes (een tunnel,ander huisje,leeg doosje...)voor de afwisseling.Ik ben geheel overgestapt op makkelijk afwasbare spullen want mijn robbies plassen overal,behalve op hun slaapplek,en houten spullen zijn daarvoor niet echt geschikt.
liekeklaassen
Leeftijd: 34

Bericht door liekeklaassen »

Ik heb zelf 2 mannelijke robo's in deze kooi zitten: http://www.budgetkooien.nl/a-18504945/h ... wart-blauw

Ze vinden het buizengedeelte bovenop helemaal top. Ik heb hier alleen zelf nog zo'n huisje-in-een-buis bij gekocht, als je snapt wat ik bedoel? Min of meer
zo'n iglo die op de buizen wordt aangesloten, zodat ze boven ook een slaapplekje hebben. Deze wordt ook veel gebruikt, enige nadeel hiervan is dat het snel
vochtig word daarbinnen (condens), dus je moet hem wel elke dag even open halen zodat er goed frisse lucht bij kan, maar dat vind ik niet erg om te doen.

Ik weet dat traliekooien niet als meest geschikte kooien voor robo's op internet staan, maar mijn hamsters vinden het juist helemaal top dat ze overal op kunnen klimmen.
Ik heb wel de kooi vrij vol staan, dus ze kunnen nergens echt naar beneden vallen, aangezien er wel een huisje / loopwiel / flying saucer oid staat.

Daarnaast zou ik ook zeker een zandbakje met chinchillazand in de kooi zetten. Dat heb ik sinds een half jaar er ook in staan, en dat vinden ze ook erg leuk.

Succes ermee!
Life is not measured by the breaths that we take, but by the moments that take our breath away..
Plaats reactie