Ik heb zelf 2 mannelijke robo's in deze kooi zitten:
http://www.budgetkooien.nl/a-18504945/h ... wart-blauw
Ze vinden het buizengedeelte bovenop helemaal top. Ik heb hier alleen zelf nog zo'n huisje-in-een-buis bij gekocht, als je snapt wat ik bedoel? Min of meer
zo'n iglo die op de buizen wordt aangesloten, zodat ze boven ook een slaapplekje hebben. Deze wordt ook veel gebruikt, enige nadeel hiervan is dat het snel
vochtig word daarbinnen (condens), dus je moet hem wel elke dag even open halen zodat er goed frisse lucht bij kan, maar dat vind ik niet erg om te doen.
Ik weet dat traliekooien niet als meest geschikte kooien voor robo's op internet staan, maar mijn hamsters vinden het juist helemaal top dat ze overal op kunnen klimmen.
Ik heb wel de kooi vrij vol staan, dus ze kunnen nergens echt naar beneden vallen, aangezien er wel een huisje / loopwiel / flying saucer oid staat.
Daarnaast zou ik ook zeker een zandbakje met chinchillazand in de kooi zetten. Dat heb ik sinds een half jaar er ook in staan, en dat vinden ze ook erg leuk.
Succes ermee!
Life is not measured by the breaths that we take, but by the moments that take our breath away..