Op 12 september is Juwwel gedekt door Vivaldi. Het thema is "Lush". Lush is een bekend cosmeticabedrijf waar enkel gebruik wordt gemaakt van biologische producten. Daarnaast wordt er nooit op dieren getest en ze verkopen ook veel veganistische producten. Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat al hun producten gewoonweg heerlijk zijn. En... hun producten hebben geweldige namen! Zie ook http://www.lush.nl of http://www.lush.co.uk.
Met dit nest hoop ik ukken te fokken met een geweldig karakter. Als de ukken ook maar enigszins op beide ouders lijken worden het echte lieverdjes die zelfs als het gebouw instort nog niet in de stress schieten. Ik denk dat dit nestje ideaal is voor jonge kindjes.
De moeder van dit nest is Double Special Juwwel. Juwwel heb ik op het Knagersfestijn in Barneveld van Gabriëlle overgenomen. Zij wilde Juwwel eigenlijk zelf houden maar uiteindelijk mag ze haar nestje bij mij gaan krijgen. Daarna mag ze hier ook blijven wonen, waar ik heel blij mee ben. Juwwel is mijn eerste rex dametje ooit. Ze is echt een schatje! Een van de rustigste dieren ooit, typisch een Double Special hamster. Ze is gewoon absoluut bomproof en ontzettend mooi. Ook de mensen die hier op bezoek komen zijn diep onder de indruk van haar kalmte.
De vader van dit nest wordt de inmiddels bekende (en zeer geliefde) Sulfidas' Vivaldi. Vivaldi is al vader van mijn Kinderboekennest dat afgelopen juli geboren is en van Sulfidas' Chili-nest. Daarnaast is hij op 13 september ook nog vader van Grigio Mara's U-nest geworden. Vivaldi is zo geweldig! Hij is ontzettend tam en vindt alles best. Ik ben dan ook heel blij dat hij nogmaals vader mag worden en ik hoop dat zijn kindjes met Juwwel net zo lief worden als zijn kindjes met Amarula Cream.
Verwachte kleuren: zilvergrijs en goud
Kans op: zwart en dingyblack, crème en offwhite
Alle ukken worden langharig. Daarnaast zal ongeveer de helft een satijnvachtje krijgen en alle ukken zullen het gen voor rexbeharing dragen.
Reserveren kan nog voor huisdieren. Op afspraak met Gabriëlle gaan er geen fokdieren weg. De mensen die gereserveerd hebben kunnen pas relatief laat hun keuze maken omdat ik wacht met kiezen tot de ukken minimaal vier tot vijf weken oud zijn.