moet ik me zorgen maken?
Moderator: Sylvia.
moet ik me zorgen maken?
Hoi,
toen ik gisteravond mijn kamer opkwam, was mijn hamster niet wakker. Dit vond ik niks voor haar want ze is normaal erg druk.
Ik dacht eerst dat ze sliep maar toen ik het huisje optilde bleef ze stil op de grond liggen. Ik schrok me kapot; kdacht eerst dat ze dood was :s
maar toen begon ze een beetje te lopen. Ik vond dat ze wat krom liep, in ieder geval erg moeizaam, ze was sloom en viel steeds om. daarna ging ze gewoon wat stil zitten in een hoekje.. ze voelde koud aan en bewoog niet als ik haar aanraakte terwijl ze daar normaal niets van moet hebben.
ik dacht serieus dat het bijna gedaan was met d'r.
ik denk dat ze misschien is gevallen en verkeerd terecht gekomen, aangezien ze nogal een 'stunt'hamster is en een hoge kooi heeft (een Jenny)(die ik overigens wel heb 'beveiligd' met hangmatten.)
vanmorgen was ze weer als vanouds, superdruk, klimmen, lopen in haar rad etc. ze wekte een gezonde indruk.
wel had ze een oogje dichtgeknepen wat ze nog nooit eerder heeft gehad.
ze is trouwens nog niet eens 1 jaar, dus ik denk niet dat het met ouderdom te maken heeft.
Ook eet en drinkt ze gewoon maar ze is de laatste paar dagen wel ineens overdag wakker, dat is wel gek.
nu ben ik toch een beetje ongerust, weet iemand misschien wat dit is?
toen ik gisteravond mijn kamer opkwam, was mijn hamster niet wakker. Dit vond ik niks voor haar want ze is normaal erg druk.
Ik dacht eerst dat ze sliep maar toen ik het huisje optilde bleef ze stil op de grond liggen. Ik schrok me kapot; kdacht eerst dat ze dood was :s
maar toen begon ze een beetje te lopen. Ik vond dat ze wat krom liep, in ieder geval erg moeizaam, ze was sloom en viel steeds om. daarna ging ze gewoon wat stil zitten in een hoekje.. ze voelde koud aan en bewoog niet als ik haar aanraakte terwijl ze daar normaal niets van moet hebben.
ik dacht serieus dat het bijna gedaan was met d'r.
ik denk dat ze misschien is gevallen en verkeerd terecht gekomen, aangezien ze nogal een 'stunt'hamster is en een hoge kooi heeft (een Jenny)(die ik overigens wel heb 'beveiligd' met hangmatten.)
vanmorgen was ze weer als vanouds, superdruk, klimmen, lopen in haar rad etc. ze wekte een gezonde indruk.
wel had ze een oogje dichtgeknepen wat ze nog nooit eerder heeft gehad.
ze is trouwens nog niet eens 1 jaar, dus ik denk niet dat het met ouderdom te maken heeft.
Ook eet en drinkt ze gewoon maar ze is de laatste paar dagen wel ineens overdag wakker, dat is wel gek.
nu ben ik toch een beetje ongerust, weet iemand misschien wat dit is?
<3 Fiona ik zal je nooit vergeten <3....21-12-2011
<3 Rust zacht lieve Sien en lieve Henk! <3
Re: moet ik me zorgen maken?
Misschien is je hamster in winterslaap geraakt en heb je hem wakker gemaakt door het huisje te openen. Ik heb daar verder niet zoveel verstand van, weet alleen dat ze normaal gesproken wakker gemaakt kunnen worden door ze voorzichtig op te warmen met een doek. Het kan natuurlijk zijn dat je hamster bijna in een diepe slaap was geraakt en nu uit het ritme is?
Ben benieuwd wat de anderen er van zeggen.
Ben benieuwd wat de anderen er van zeggen.
Melissa & Levi.
-
Jijkeeeh
- Hamsters: Pam <3
- Leeftijd: 28
Dat je hamster koud aanvoelde is echt niet normaal.Hamsters hebben het over het algemeen warm.Ik zou niet meteen zeggen van ah het gaat beter met haar.Neeneen,hou Fiona goed in de gaten!Als een hamstertje sterft beginnen ze het koud te krijgen.Maar waar zit ze?In je kamer?Is die goed geïsoleerd?Is er tocht?...?Een winterslaap doen hamsters over het algemeen pas als ze het koud hebben maar dat een hamster koud aanvoeld is zeer zelden.Neem Fiona eens vast en controleer haar van kop tot teen,helemaal!Wees niet bang als ze je bijt want wat is het ergste?Een beetje of een zieke hamster?Als je het niet zeker weet zou ik toch mijn voorzorgsmaatregelen nemen en naar de DA gaan.Verkeerd vallen kan trouwens maar dan zou je zien dat ze slecht valt of als je haar controleerd.Maar aangezien je hamster nogal een stunthamster is..We hebben dat 1 keer voorgehad en blijkbaar had onze GiGi een traume opgelopen door het te hoog vallen.
Pammetje <3
Ik ben niet zo iemand die snel naar de DA gaat en zou het persoonlijk ook even aankijken. Maar dit is persoonsafhankelijk. Pipilotta moet hier haar eigen gevoel bij volgen. Bij gedragsverandering aan de bel trekken, maar ik zou persoonlijk bij verbetering alleen maar blij zijn...
Melissa & Levi.
dankjewel voor de reacties!
Ik heb Fiona nog eens bekeken. Ze voelt vrij normaal (niet meer zo koud als eerst). Wel vind ik het opvallend dat hetzelfde oogje nog steeds dicht is. Ook is ze echt extreem druk, ze is altijd al erg druk geweest maar ze lijkt nu wel nog drukker voor mijn idee dan. Ik weet niet zeker of ze in winterslaap kan zijn geweest. Ze staat inderdaad op mijn kamer, maar ik denk niet dat het daar koud genoeg is. Het tocht er ook niet.
Ik heb Fiona nog eens bekeken. Ze voelt vrij normaal (niet meer zo koud als eerst). Wel vind ik het opvallend dat hetzelfde oogje nog steeds dicht is. Ook is ze echt extreem druk, ze is altijd al erg druk geweest maar ze lijkt nu wel nog drukker voor mijn idee dan. Ik weet niet zeker of ze in winterslaap kan zijn geweest. Ze staat inderdaad op mijn kamer, maar ik denk niet dat het daar koud genoeg is. Het tocht er ook niet.
Mijn hamsters hadden dit ook. Ik had er destijds een topic over gemaakt, ze voelden ijskoud aan, bewogen bijna niet of heel waggelend, en Andalouse wilde me ook al bijten toen ik haar wou aanraken.
Ik ben er 3 hamsters aankwijtgeraakt, 2 jonkies en 1 volwassene. Andalouse heb ik nog kunnen redden door haar op de verwarming te zetten. Toen was ze weer helemaal de oude. Ben toen nog naar de DA geweest en die wist het ook niet.
Ik ben er 3 hamsters aankwijtgeraakt, 2 jonkies en 1 volwassene. Andalouse heb ik nog kunnen redden door haar op de verwarming te zetten. Toen was ze weer helemaal de oude. Ben toen nog naar de DA geweest en die wist het ook niet.
Toedi! Ubaydallah, Andalouse, AbdelAli, Husayn
R.I.P. Noes, Frank, Marwan, Zino, Zina, Jaa'far, Zubaydah
oei je hebt me wel ongerust gemaakt zarmeena :0
bleven je hamsters stil en koud? Fiona lijkt vandaag nergens last van te hebben behalve haar oogje dan, maar ik zal voor de zekerheid even doen wat jij ook hebt gedaan!
bleven je hamsters stil en koud? Fiona lijkt vandaag nergens last van te hebben behalve haar oogje dan, maar ik zal voor de zekerheid even doen wat jij ook hebt gedaan!
Ja, ze waren absoluut niet normaal, precies heel vermoeid en ijskoud. Nu de DA zei dat het door koude kon komen.
De jonkies waen waarschijnlik nog niet sterk genoeg om het te overleven. En de volwassene... Die had al een eerder avontuur achter de rug waardoor hij ook was verzwakt.
De DA gaf me toen antibiotica omdat haar darmpjes waren opgezwollen, ik heb deze antibiotica nooit gegeven. Ik had de indruk dat de DA maar iets gaf om iets te geven.
Andalouse heeft er in ieder geval sindsdien nooit meer last van gehad, en mijn andere hamsters ook niet.
De jonkies waen waarschijnlik nog niet sterk genoeg om het te overleven. En de volwassene... Die had al een eerder avontuur achter de rug waardoor hij ook was verzwakt.
De DA gaf me toen antibiotica omdat haar darmpjes waren opgezwollen, ik heb deze antibiotica nooit gegeven. Ik had de indruk dat de DA maar iets gaf om iets te geven.
Andalouse heeft er in ieder geval sindsdien nooit meer last van gehad, en mijn andere hamsters ook niet.
Toedi! Ubaydallah, Andalouse, AbdelAli, Husayn
Als je een hamster opwarmt aan de verwarming zou ik uitkijken dat het temperatuurverschil niet te groot is anders kan hij sterven van de grote temperatuursverandering..
Melissa & Levi.
mijn moeder moest ook meteen aan een beroerte oid denken, dus misschien is het dat wel geweest.
Gelukkig is er al een paar dagen niets meer aan de hand, ze loopt normaal en haar oogje is open.
bedankt voor de reacties!
Gelukkig is er al een paar dagen niets meer aan de hand, ze loopt normaal en haar oogje is open.
bedankt voor de reacties!