Ilani's H-nest volgtopic

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Romy D
Leeftijd: 34

Re: Ilani's H-nest volgtopic

Bericht door Romy D »

Haha stelletjes avonturiers. De oppassen hebben Hadey leren kennen als een rustig ventje. Pas als hij even op schoot zit wordt hij drukker. Maar hij gaat zich ook rustig zitten wassen op schoot.

♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥

Liefs van Romy, Hadey, Nederlandse hangoor dwerg Macho en Doerak de kat!
-Jasmin-
Hamsters: Holly

Bericht door -Jasmin- »

Hoe gaat het met alle hamsters? Holly maakt het uitstekend. Ze is lekker bezig met van huisje naar huisje te verhuizen.
Ze heeft blijkbaar geen vaste verblijfsplaats, haha! Of ze kan gewoon heel slecht kiezen waar ze wil wonen.
Ze is helemaal wild van pitloze druiven. Als ik met eentje de kooi in kom, weet ze niet hoe snel ze hem moet pakken
en oppeuzelen. Te schattig. Ze heeft nu ook van een huisje een voorraad plekje gemaakt. Mijn dochter zei: " mam, ze
heeft een echt huis, met slaapkamer, badkamer en keuken!".
Romy D

Bericht door Romy D »

Hier met Hadey alles prima. Meneer weet nu dat mijn handen niet eng zijn en uit de kooi eigenlijk ook best leuk is! Het is echt een lief mannetje geworden. Kostte wat tijd, maar dan heb je ook wat!
♥ Alles wat groot is begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn ♥

-Jasmin-

Bericht door -Jasmin- »

Oooh, dat klinkt goed. Fijn dat 'ie nu niet meer bang is.
Kelly, ben je al aan een nieuw nestje begonnen?
Rei
Leeftijd: 36

Bericht door Rei »

Hallo daar!

Ik heb lang niet meer op het forum gekeken, en ik wilde even laten weten dat het nog steeds goed gaat met Heidi. Hieronder 3 foto's, niet van goede kwaliteit, maar toch wel geinig:) Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat!

Ze is gek op kieren en gaten,
Afbeelding
Het is hier niet heel goed te zien, maar heidi heeft ook van die deftige plukjes als haar mama! achter haar oor en zoals je op de eerste foto zag, bij dr "heupen" (?) uiteraard ook een lekker wollig kontje :lol:
Afbeelding

Heidi slaapt tegenwoordig graag in de achtertuin:P
Afbeelding

Groetjes!
Romy D

Bericht door Romy D »

Hoe is het met alle H-tjes?! Alweer bijna 8 maanden oud. Tijd vliegt voorbij!

Met Hadey gaat alles helemaal goed. Zodra hij merkt dat ik in mijn kamer ben komt hij even koekeloeren. Wanneer het deurtje opengaat is Hadey er als de kippen bij om er uit te mogen. Want eruit = iets lekkers krijgen! Weet hij dondersgoed, dus hij staat er niet voor niks :lol: Verder is het echt een heerlijk ventje. Super makkelijk en heb geen last van 'm ;)!

Anjer
Hamsters: Sydney

Bericht door Anjer »

We hebben net Heywood dood in zijn hokje gevonden... :cry:
Geen idee wat er mis was of wat er gebeurt is...

-- 25 jan 2012 20:53 --

Of zou hij in diepe winterslaap zijn ?
In zijn kamer was het overdag zo'n 17-18°C.
We hebben hem nu in de woonkamer gezet waar het toch wat warmer is.
Voorlopig nog geen reactie...
-Jasmin-

Bericht door -Jasmin- »

Ooh jeetje!! Wat ontzettend verdrietig. Hopelijk is het een hele diepe winterslaap.
Sterkte!!
Noor
Leeftijd: 37

Bericht door Noor »

Een poosje in je warme handen houden. Als hij in winterslaap is zou hij dan een keer wakker moeten worden.
Anjer
Hamsters: Sydney

Bericht door Anjer »

Ik heb hem net een volledig uur in mijn handen warm gehouden en nog steeds geen reactie...
Wel voelen zijn buikje en pootjes nog steeds soepel aan.
Een spiegeltje voor zijn neusje sloeg ook niet aan...
Heb met de dierenarts gebeld maar die gaf me niet veel hoop, vanavond hebben we een afspraak.
Noor

Bericht door Noor »

Dat ze soepel aanvoelen is niet zo raar. Lijkstijfheid duurt maar tijdelijk, daarna wordt het weer slap.

Wat ga je bij de DA doen, je kunt toch voelen of zijn hartje nog klopt? ;) Het verschil tussen een dood dier en een rustend dier is over het algemeen wel vrij duidelijk hoor. En als hij niet meer wakker wordt lijkt het me sowieo voor de hand liggend.
Ik zou zeggen, leg hem nog een nachtje in zijn kooi als je twijfelt, met een (niet te hete) kruik erbij. Dan moet het toch wel duidelijk zijn.
Christof
Leeftijd: 48

Bericht door Christof »

Van alle hamsters die hier gestorven zijn heb ik eigenlijk geen een gehad die niet stokstijf was toen ik ze vond :bloos:
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Noor

Bericht door Noor »

Voor zover ik weet geldt dit voor alle zoogdieren:
Lijkstijfheid of Rigor mortis is het verstijven van het lichaam na het overlijden.
Na het overlijden begint het lichaam koud te worden en vanaf zo'n twee tot zes uur na overlijden beginnen de spieren te verstijven, waarschijnlijk doordat de actine en myosine filamenten van de spier in elkaar schuiven. De rigor mortis begint bij de oogleden, kaak en nek en breidt zich dan binnen zes uur langzaam verder uit over alle lichaamsdelen.
In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, zal rigor mortis bij hoge omgevingstemperatuur spoediger optreden dan in geval van koude. Dat komt doordat de onderliggende chemische reactie bij hogere temperatuur sneller optreedt.
Afhankelijk van de omgevingstemperatuur houdt de rigor mortis één tot drieënhalve dag aan. Bij het afleggen of het 'verzorgen' wordt het lichaam van de overledene soms gemasseerd. Daarmee wordt de stijfheid verminderd.
Christof
Leeftijd: 48

Bericht door Christof »

Dan moet hij toch stijf zijn, ik neem aan dat hij niet dagen dood in zijn hok lag? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Noor

Bericht door Noor »

Of hij is net dood en is nog slap. Dit gaat overigens over mensen, ik kan me voorstellen dat de stijfheid bij hamsters minder lang duurt.
Plaats reactie