dierenwinkel kwaliteit

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Moonzzz
Hamsters: Keely (syr)
Leeftijd: 31

dierenwinkel kwaliteit

Bericht door Moonzzz »

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar anders moet het even verplaatst worden ;)

Ik ging vandaag even lang een klein winkelcentrum in de buurt, om wat dingetjes te kopen.
en ik dacht ik ga even langs de dierenwinkel, hamstertjes kijken..
ik weet sowieso al dat ik er nooit één uit een winkel ga kopen, de gezondheid van die beestjes is al bekend..
maar wat ik nu tegen kwam schrok ik best wel van, en is toch maar weer een bewijs.

ik zag een superlief Russisch dwerghamstertje die op zijn/haar zij heel stil lag te slapen..
maar wel heel erg stil, en ik zag ook niet dat het ademde, en ik weet dat hamsterstjes heel snel ademde, maar deze had echt geen beweging..
ik vond het echt heel triest!

ik vroeg aan mijn vriendin of ik het zou zeggen tegen ze, maar ze zei laat maar, ze vinden het wel en het is niet jou schuld..
met een beetje een naar gevoel gingen we toen maar weer weg..
snoepjes kopen had geen zin, want ik heb helaas geen hummeltje meer om het op te eten..

Live your Life as crazy as it is
[color=red]:¨•.•¨:[/color]
[color=blue].[/color][color=red]`•.[/color] [color=indigo][b]K[/b][/color][color=violet]eely[/color]
Samantha.
Hamsters: 0
Leeftijd: 33

Re: dierenwinkel kwaliteit

Bericht door Samantha. »

Ik zou het toch wel melden hoor, het is inderdaad niet jouw schuld maar het gaat wel om de erbamlijke omstandigheden van een dier die gestorven is.

Stomme vergelijking maar je laat een mens als hij dood is toch ook niet liggen?
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Nikkiii
Hamsters: Dreuzel en Saké
Leeftijd: 33

Bericht door Nikkiii »

Ik heb nooit problemen gehad met dierenwinkeldieren. Één keer heb ik een huisdier bij een fokker vandaan gehaald en die werd ziek. Het zegt dus niet alles.
Je kunt het voortaan beter maar wel melden. Kan geen kwaad toch?
BrittS
Hamsters: 2

Bericht door BrittS »

De gezondheid is echt niet altijd per definitie slecht, heb hier een dame van bijna 2 rondhobbelen die wel degelijk uit een dierenwinkel komt. Al heb ik ook dierenwinkel ventje gehad die met 3 maanden opeens een ontzettend opgezette kop kreeg en duidelijk heel veel pijn had, die moest ingeslapen worden.. De kans dat je een hamster treft met een slechte gezondheid is natuurlijk een stuk groter dan wanneer je er een bij een fokker vandaan hebt, maar sommige fokkers doen hun (rest)nestjes ook naar dierenwinkels. Bovendien hoeven hamsters van goede fokkers ook niet perse gezond te zijn ;) Dat er overleden dieren in de bakken liggen is natuurlijk wel ontzettend slecht! Maar zou het wel melden hoor de volgende keer!
God Looked around his garden and found an empty space
he then looked down upon the earth and saw your tired face.
he put his arms around you and lifted you to rest
God's garden must be beautiful, he always takes the best.
Moonzzz
Hamsters: Keely (syr)

Bericht door Moonzzz »

hmm, mij is hier op het forum verteld dat ik beter naar een fokker kon gaan destijds en dat heb ik ook gedaan en ik had ook een superlief meisje waar niks aan mankeerde.
mijn buurjongetje had wel een hamster uit een dierenwinkel en die ging na 3 dagen al dood..

ik wilde het "graag" melden, maar mijn vriendin wilde niet dat ik het deed, daarom ben ik uiteindelijk toch maar weggegaan..
Live your Life as crazy as it is
[color=red]:¨•.•¨:[/color]
[color=blue].[/color][color=red]`•.[/color] [color=indigo][b]K[/b][/color][color=violet]eely[/color]
Sinned12
Hamsters: Yoka en Yora

Bericht door Sinned12 »

Ik liep gisteren ook in de dierenwinkel wat spulletjes halen, en ook even naar hammies gekeken. Er zat er eentje echt in een klein hokje, zonder radje :(

Ik heb vroeger alleen maar hammies gehaald bij de dierenwinkel, en nooit geen probleem verder gehad ofzo. Maar nu heb ik een fokker gevonden, ik weet dat ze er goed voor zijn en hebben meer aandacht. Krijg foto`s gemaild en al. Veel beter dan naar de dierenwinkel... maar dit is wel erg bizar verhaal :(
Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Qudie<3Molley »

Je treft het of niet met zn beestje uit de winkel.
is nooit van te voren te zeggen

ik denk dat ikzelf het ook had gezegt.
Andere kant tsja... ze zullen het eruit halen en er verder geen aandacht aan besteden, aangezien er toch nog genoeg andere rondhuppelen..
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!
Iris.
Hamsters: 0

Bericht door Iris. »

Ik zou het ook melden.
Zelf had ik ook een beest uit de dierenwinkel.. en die is toch ouder dan 2 geworden volgesn mij.. Ze is net geen 2 jaar bij mij geweest en volgens mij zat ze er al een tijdje...
Katjes Kenai & Benji

Iris. Pictures
Iris. Flickr
debkuh87
Hamsters: Vlek en Kleintje
Leeftijd: 38

Bericht door debkuh87 »

ik heb een Campbelli hamster, die mij is verkocht als Russiche dwerghamster.
Deze heb ik volgende maand een jaar geleden bij een dierenwinkel in Belgie gehaald, toen was ze 6 weken zeiden ze daar..
Ze heeft alleen een klein gaatje in haar oor, dit is door het bijten van een andere hamstertje denk ik maar voor de rest niks aan tezien het is niet ontstoken, je kan er zo door heen kijken..daar zitten ze wel in redelijke ruimen bakken, maar ook zonder radje en het waterbakje zat vol met zaagsel...

de robby heb ik gehaald in Antwerpen op de vogeltjesmarkt toen was ze 4 weken..
het is echt een lief beest, heb haar bijna een half jaar denk ik ongeveer.
alleen daar is echt erg hoe ze met beesten om gaan allemaal in te kleine plastic bakken met mama en papa er zelfs nog bij, en niet 1 bak maar zkr 8 bakken... in zn mini bak..zo zielig dat ik ze het liefst allemaal meeneem maar dat gaat helaas niet...
vanaf nu ga ik mijn hamster bij een fokker halen, we hebben een zorgboederij in de buurt, daar zit ook een knaagdierfokkerij bij.
xMELISSA
Hamsters: Levi
Contacteer:

Bericht door xMELISSA »

Ik kan het ook nooit laten om even bij de diertjes te kijken maar elke keer denk ik shit waarom doe ik dat steeds. Er is altijd wel iets wat me opvalt. Zowel bij de cavia's, konijnen als bij de hamster. Ze hadden nu een hokje met daarin een konijn, een cavia en een syrische hamster. Goede combi......

Laatst hadden ze een cavia en een hamster bij elkaar gezet. Hamstertje was keihard aan het krijsen omdat de cavia steeds over hem heen liep terwijl hij in het nestje probeerde te slapen. Zo zielig :( Ik heb er wat van gezegd maar het kon niet anders want de hamster kon ook niet met de andere hamsters overweg... Goh goed voorgelicht daar.
Kan me daar zo boos over maken. Je zal daar komen en dat hamstertje kopen, die is helemaal in paniek...
Melissa & Levi.
JaMarah
Hamsters: Balou, Charlie, Dwalin
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door JaMarah »

Ik heb gelukkig een redelijk goede dierenwinkel bij mij in de buurt zitten. Mijn vorige hamster kwam daar vandaan, die is iets meer dan 1,5 geworden en Balou komt daar vandaan, die is nu bijna 1 jaar en zo kwiek als een jonge vent. Daar werkt ook een meid die gewoon gezegd heeft tegen klanten dat ze niet twee dwerghamsters samen mochten doen toen zij daarom vroegen _/-o_ . Ik kon die meid wel omhelzen! De hamsters die ik daar zie zijn ook vaak nieuwsgierig, lief, niet bang en worden niet raar ziek ofzo. Kan natuurlijk keer mis gaan, maar dat kan overal.

Ze stoppen daar ook geen hamsters bij elkaar, alle mannetjes en vrouwtjes zijn gescheiden en zitten alleen met een broertje of zusje in een hokje met maximum van twee/drie hamsters per hokje. Je krijgt ook een paspoort erbij met de geboortedatum, wanneer die bij hun kwam, welk ras het is en welke kleur hij heeft en of er speciale opmerkingen zijn. Ze hebben ook een hele map met alle hamsters die ze (gehad) hebben waar dan ook wordt in gezet dat hij weg is en daar staat ook in wanneer geboren en bij wie vandaan (daar halen ze geboortedatum voor paspoortje uit).

Maar dat is dan ook de enige dierenwinkel waar ik wat zou kopen. Zelfs voer e.d. koop ik alleen daar. Ken genoeg horrorverhalen om te weten dat dit ook wel echt uitzonderlijk is.
"The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep."

Weblog
Facebook
Fotografie Portfolio
xMELISSA
Contacteer:

Bericht door xMELISSA »

Klinkt inderdaad als een goede dierenwinkel. Een soortgelijke ervaring heb ik ook met de Jumper in Leeuwarden.
Melissa & Levi.
JaMarah
Hamsters: Balou, Charlie, Dwalin
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door JaMarah »

xMELISSA schreef:Klinkt inderdaad als een goede dierenwinkel. Een soortgelijke ervaring heb ik ook met de Jumper in Leeuwarden.
Gelukkig bestaan ze nog! :-)
"The woods are lovely, dark, and deep,
But I have promises to keep,
And miles to go before I sleep,
And miles to go before I sleep."

Weblog
Facebook
Fotografie Portfolio
xMELISSA
Contacteer:

Bericht door xMELISSA »

Inderdaad, heeft voor een groot gedeelte denk ik te maken met betrouwbare fokkers en ook goed contact tussen de fokkers en de dierenwinkel. Dan weet je tenminste ook waar je diertje vandaan komt, leeftijd etc. Dat scheelt al een hele hoop dan wanneer er een la opengaat met een heeeeeeleboel nestjes waarvan ze eigenlijk niet eens weten of de moeder er nog is of dat die verkocht is.. zo slecht vind ik dat. Schandalig dat ze nog bestaan.
Melissa & Levi.
sushy007
Hamsters: Zwabber Wodka

Bericht door sushy007 »

Ik heb gister een rusje aangeschaft bij een dierenwinkel. Ik heb eerst gegoogled en gezocht op recenties van die dierenwinkel.
Ook ben ik er een aantal keer geweest om te kijken hoe ze omgaan met dieren.
Alles zag er goed uit en de dieren worden goed verzorgt. Mijn hamstertje heeft ook een paspoort, en de verzorgsters wisten mij gister alles over de beestjes te vertellen, ook nuttige tips.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een beestje hardhandig werd opgepakt en in een bakje werd geknikkert.. ben dus nooit meer naar die dierenwinkel gegaan.
Als je daar werkt, moet je passie hebben en het niet doen voor de centen...
Plaats reactie