Gaat ze dood?

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
MissD

Gaat ze dood?

Bericht door MissD »

Hoi allemaal,

Mijn hamster was voor anderhalve week terug verkouden, ik heb haar toen in een andere kamer gezet zodat ze de andere 3 niet kon aansteken. Ik heb haar toen extra veel nestmatriaal gegeven, en gezorgt dat de kamer waar ze instond de hele dag door op een aangename tempratuur zou blijven. Ze at wat minder maar deed nog wel wat ze normaal ook altijd deed. Toen het beter leek te gaan, viel mij op de ze haar zonnebloempittjes die ze normaal ergg lekker vind, liet liggen, en van de brinta ( om aan te sterken ) niet had gegeten. Die dag heb ik haar in de gaten gehouden om te kijken of ze nog eet en drinkt. Maar sinds 2 dagen gaat het alleen maar slechter en sinds gister avond heeft ze niet meer gegeten en gedronken, en loopt ook niet meer naar haar plasplekje. Ik heb haar overigens wel proberen te voeren met brinta, en olvarit 4+ en geprobeerd haar water te geven, maar dat wilt ze niet. En toen ik haar deze avond probeerde te voeren zag ik dat haar 2 boventandjes ineens verdwenen zijn. ( Ze zaten er gisteravond nog wel in!! ) Ik heb ook geen idee waar ze zijn gebleven?..
Verder wast ze zichzelf ook niet meer, waardoor ze een beetje gaat ''ruiken'' en slaapt ze de hele dag op de zelfde plek, als ik haar uit de kooi haal en ik zet haar terug blijft ze op die plek zitten/liggen. Ze is ook erg vermagerd, en ik voel me zo schuldig dat ik niks voor het beestje kan doen, ik probeer van alles, haar te voeren en water te geven, maar ze wilt het niet. En wat ik haar voer is allemaal vloeibaar. Het eenigste wat ik nu nog doe is haar warm houden op een kruik met een ''dekentje'' erover. Dat arme beestje, ik vind het zo zielig haar zo te zien.:(
is dit het einde van mijn kleine meisje? :(

Ik voel me erg schuldig, is het nu mijn fout dat ze het misschien niet zou halen? Of is ze een zwakkere hamster die niet tegen een verkoudheid kon?

Het is trouwens een Syr, en ze is 1 jaar en 4 maanden.

Bedankt voor de reactie's

MissD :zwaai:

LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Re: Gaat ze dood?

Bericht door LadyGuardian »

Ben je met deze verkoudheid naar de dierenarts geweest?
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Chanine
Hamsters: 5 hammies :D
Leeftijd: 36

Bericht door Chanine »

Jaa die vraag wou ik je ook net stellen en zoniet is het verstandig even naar dierenarts te gaan?
Laatst gewijzigd door Chanine op 16 jan 2012, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
R.I.P Mambo, R.I.P Xandra, R.I.P Xania, R.I.P Minky
En hamster knuffels van:
Rusje: Xena, Lizzy, Winky en Mirella.
Syrtje: Gizmo.
zzz-dodo-zzz
Hamsters: Bruno
Leeftijd: 29

Bericht door zzz-dodo-zzz »

Ze is 1 jaar en 4 maanden ;)
Chanine
Hamsters: 5 hammies :D
Leeftijd: 36

Bericht door Chanine »

Jaa las het heb het gelijk gewijzigd haha :D maar bedankt om het voor me te herhalenn dodo :D
R.I.P Mambo, R.I.P Xandra, R.I.P Xania, R.I.P Minky
En hamster knuffels van:
Rusje: Xena, Lizzy, Winky en Mirella.
Syrtje: Gizmo.
MissD

Bericht door MissD »

Ehh nee, een verkoudheid gaat normaal gesproken toch gewoon over? Het ging heel snel ineens.
Wat gaat een dierenarts nu dan doen? Ik denk eerlijk zegt, dat ze er niet veel aan kunnen doen. Het klinkt misschien een beetje cru, maar heeft het dan nog nut om naar de dierenarts tegaan? Misschien had ik eerder naar de dierenarts moeten gaan, maar wat ik al zei, het ging heel snel ineens en had niet verwacht dat het binnen 2/3 dagen zo slecht zou gaan.
LadyGuardian
Hamsters: -
Leeftijd: 37

Bericht door LadyGuardian »

Een verkoudheid van een hamster is meestal ook aanleiding voor een longontsteking en dat kan dodelijk zijn voor hamsters. En je zou het eventueel nog met een AB kuurtje kunnen doen en wie weet is het wel iets anders dan een verkoudheid?
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Verkoudheid is bij kleine knagers (niet alleen hamsters maar ook bij cavia's bijvoorbeeld) inderdaad vrijwel altijd een signaal van long- of luchtwegproblemen en daar moet echt een dierenarts naar kijken! Een kruik kan er juist voor zorgen dat ze koorts krijgt als je het verkeerd of onnodig gebruikt dus dat zou ik ook niet zomaar doen tenzij de dierenarts dat adviseert.
MissD

Re: Gaat ze dood?/overleden

Bericht door MissD »

Bedankt voor de reacties.
Maar ze is eergisteren nacht overleden. Ik heb het erg Druk met school, dus kon het niet eerder laten weten.
Ik heb haar nog steeds in dr kooi liggen, want ik woon in een appartement en heb geen tuin. Ik krijg het niet over mijn hart haar zo in de prullenbak te gooien. Maar ben bang als ik haar ergens buiten begraaf, dat ze word opgegraven.
Heeft er iemand een idee wat ik kan doen? Zodat ik haar toch een mooi plekje kan geven?

MissD
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Dit klinkt misschien niet zo leuk voor je maar ik zou haar (in een zakje)in de koelkast of diepvries leggen voordat je hamster gaat ontbinden in de kooi.
Je zou haar bv. kunnen laten cremeren of begraven op een dieren begraafplaats.
MissD

Re: Gaat ze dood?/ overleden

Bericht door MissD »

Bedankt voor je reactie, maar ik kan haar in de achtertuin van mijn schoonmoeder begraven. Ze wou het eerst niet hebben, maar naar veel zeuren heb ik haar toch kunnen overhalen:)

MissD :zwaai:
Plaats reactie