hoogte bodembedekking

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
melson
Contacteer:

hoogte bodembedekking

Bericht door melson »

hallo,
ik ben eigenlijk benieuwd hoe hoog (of laag) de bodembedekking in jullie kooi/bak/kast is. :razz:

ik zag nu op merdere foto's dat er maar een heel dun laagje in zat en ben benieuwd waarom dat zo is, want de meeste hamsters graven graag (is toch zelfs natuurlijk gedrag). ik snap wel, dat in een traliekooi niet zoveel in gaat, maar ca. twee cm lijken mij toch best weinig. :-?

zal dan wel het begin maken ;): in mijn kast heeft de hamster een "kelder" met 40 cm bodembedekking en op de eerste verdieping een laag van 7 cm. ik heb een mix van zaagsel, supasoft bedding, hooi en stro zodat zijn gangen ook stabiel blijven en in de kelder zijn er ook nog kurken buizen en takken ter ondersteuning.

groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
SuperTammy
Hamsters: Emmer(Syr)
Leeftijd: 31

Re: hoogte bodembedekking

Bericht door SuperTammy »

Ik heb ong. 1cm corbo in mijn aquarium liggen voor mijn syr, maar dat komt omdat hij toch niet graag graaft, of rent :P
Hij is echt raar, hij slaapt liever de hele dag en nacht dan dat hij iets 'hamsterigs' doet (:
Simple Plan - 18 Maart <3
ricoentanja
Hamsters: *Bebie*Appie*Lee en *JuniorLee
Leeftijd: 53

Bericht door ricoentanja »

Tja, Lee heeft een dikke laag Russel Bedding, en eigenlijk doet hij er niet echt veel mee, maar ik dacht altijd hoe dikker de laag, hoe beter.. Geen idee waarom eigenlijk. Dus tja wat is een goede hoogte??
Ik doe nu ong 10cm in zijn kooi, maar ik gebruik geen hooi erbij.

Helaas is de prijs van Russel Bedding flink omhoog geschoten, gelukkig hebben we nog 4 pakken op voorraad, daarna toch even gaan kijken voor misschien iets anders.

Lee graaft weinig tot niets, dus geen hol of gangelstelsel :) :)

Gruss Tanja
Trotse pleegouders van Appie/Bebie/Lee/Junior
Appie is ingeslapen op 22.04.2010, Bebie is ingeslapen in de nacht van 19-03-2011 op 20-03-2011.
American Cream Lee is ingeslapen in nacht van 21.11.2013 op 22.11.2013
ValeryD
Leeftijd: 32

Bericht door ValeryD »

Ik geef mijn hamsters wel een dikke laag bodembedekking, zo'n 7 to 10 cm hennepstrooisel. Hier slapen ze liever onder hun huisjes dan erin, dus het is best belangrijk dat ze in hun kooi kunnen graven. :-)
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
Arwen1
Hamsters: Knabbel

Bericht door Arwen1 »

Ik geef mijn hamster ongeveer 5 cm aan vlas bodembedekking. Ook de mijne graaft er niet in
SpookyH
Hamsters: Pippin
Leeftijd: 25
Contacteer:

Bericht door SpookyH »

SuperTammy schreef:Ik heb ong. 1cm corbo in mijn aquarium liggen voor mijn syr, maar dat komt omdat hij toch niet graag graaft, of rent :P
Hij is echt raar, hij slaapt liever de hele dag en nacht dan dat hij iets 'hamsterigs' doet (:
Heb ik ook hoor! Echt heel raar..
Maar graven doet hij 'af en toe' wel.
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
Sander.
Hamsters: Tom & Jerry
Leeftijd: 28

Bericht door Sander. »

Ik heb 10cm liggen, maar mijn hammies graven ook erg veel :) !
Groetjes van Sander en een pootje van Tom & Jerry (campbelli's)

R.I.P. Speedy, Pluis & Hammie
Happy.13
Leeftijd: 28

Bericht door Happy.13 »

Bij mijn kooien ligt er ongeveer 4 cm zaagsel in.
† Happy, Oscar, Chismo en Jip †
.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 29

Bericht door .:Frances:. »

Bij mij zit er maar een dun laagje in, omdat het hok nog niet helemaal klaar is, en anders valt er allemaal bodembedekking uit. Mijn hamsje heeft wel een bakje staan met bodembedekking waar hij lekker in kan graven ;)
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Noor
Leeftijd: 38

Bericht door Noor »

Een flinke laag hennep. Ik meet het nooit dus geen idee hoeveel :P

@ Supertammy: Als je de mogelijkheid niet biedt zul je hem ook niet verleiden tot vertonen van natuurlijk gedrag. Dat jij hem "nooit" ziet graven (of iets) wil niet zeggen dat het ook niet gebeurt. Tenzij jij iedere nacht de hele nacht zit op te letten voor je hamsterkooi?

Ik vind een ruime laag bodembedekking een must in een kooi, graven behoort tot de natuurlijke gedragingen van een hamster dus die moeten ze kunnen uitoefenen.
Plaats reactie