Weet eigenlijk nog steeds niet welk geslacht de hamster is, lastig geval om te bepalen, is ook niet zo belangrijk natuurlijk, maar zeg voor het gemak maar hij
Het is een rusje.
Ik heb de hamster in oktober overgenomen van mijn buurmeisje, de leeftijd weet ik niet zeker, hij moet waarschijnlijk al over de 2jaar zijn, 3jaar zou zelfs ook al kunnen.
Nu zag ik al dat hij ineens oud begon te worden, op vreemde tijden overdag wakker wat ie nooit deed, pas geleden zat ie zomaar midden op de bodembedekking te slapen, drinkt veel meer, en je ziet gewoon dat hij wat magerder is en een beetje houterig loopt, knijpt ook zijn oogjes fijn.
Dacht vandaag van zal toch eens in zijn bekje kijken, ookal at ie altijd goed.
Maar nu zag ik dus dat de bovenste tanden heel kort zijn, kleine stompjes, en van ondere ook één korte, en één lange, niet enorm lang zodat het het vlees in groeit, maar toch wel groeit hij zijn bekje in, slijt dus duidelijk niet af met knabbelen.
Ben vandaag dan maar begonnen met soja/brinta papjes wat ie heel lekker vind.
Dan denk ik dus meteen, die tand moet geknipt worden.. Maar daar wil ik juist wat advies over, iemand die er misschien ervaring mee heeft..?
Het is echt zo'n klein prulletje, houd niet van vasthouden, bijt meteen, naar de tanden proberen te kijken is al een drama en heel moeilijk(ik ben dan ook echt niet flauw en heb genoeg ervaring met zulke dingen), ik weet niet of dat wel gaat lukken om zo'n tand af te knippen, ivm de erge stress en het uberhaupt afknippen van de tand zelf en hem dus stil genoeg te houden, ze kunnen ook niet even onder een roesje oid natuurlijk. En zelfs al met de kooi verschonen als hij even ergens anders in moet word hij hysterisch, dus ben bang dat hij zich dan veel te veel gaat opwinden.
Ben dan benieuwd of iemand ervaring heeft met tanden laten knippen bij een klein rusje?
Wil dan wel weten of zo iets ook vaak gewoon lukt, niet dat ik hem voor niets met stress mee neem.
Ik vraag me ook af of alles wel door die tandjes komt, hij zal ook gewoon oud worden, maarja van te voren weet je ook niet hoe oud hij nog gaat worden. Anders zou je kunnen zeggen van laat maar zitten want hij heeft toch niet lang meer, maar dat weet je dus niet..
Of zou ik het anders gewoon in de gaten houden, brinta geven, en pas als de tand echt te lang word een poging bij de DA laten doen om de tanden te knippen?
Wil natuurlijk het beste voor hem, wat zouden jullie doen?