Opbeuren
Moderator: Sylvia.
- SpookyH
- Hamsters: Pippin
- Leeftijd: 26
- Contacteer:
Opbeuren
Vandaag moest ik de kooi van mijn dwergje schoonmaken, maar ik ben er zo lang mee bezig om hem te pakken, dat ik het zelfs zielig begon te vinden.
Ik haalde het tralies eraf, en wou mijn dwergje pakken, en zoals altijd weer een probleem.
Aaien enzo lukt wel, maar opbeuren!!
Ik probeer hem voorzichtig op te beuren, rustige benadering, beetje praten, maar dat helpt niet, omdat hij elke keer overal heen schiet.
Ik haalde alle spullen eruit, dus toen kon hij nergens achter blijven, maar toen had ik hem nog niet. Toen is hij over de bak gesprongen ( en omdat ik hem niet op kon beuren, rende hij weg, in een plastic tas, die plastic tas lag naar boven, dus hij kon ook niet naar boven komen, omdat de plastic tas te glad is. Toen heb ik hem in een bal gelokt, en dit vind ik echt niet meer leuk.
Als het elke keer zo moet gaan, krijg ik ook nog eens een hekel aan schoonmaken. ( Vind het altijd erg leuk om te doen, maar dit is echt niet meer leuk ). Elke keer gaat het zo, en de vorige keer is het zo ver gekomen, dat de hond hem had gezien, en bijna had gepakt. En ik krijg hem voor geen mogenlijk heid van de grond. Hond natuurlijk in de gang, hamster achterna komen, weer in de bal gelokt, en bijna onder de kast gekomen. Ik wil niet dat het straks weer zo gaat, en dat hij misschien bij het stopcontact komt.
Iemand tips?
Ik haalde het tralies eraf, en wou mijn dwergje pakken, en zoals altijd weer een probleem.
Aaien enzo lukt wel, maar opbeuren!!
Ik probeer hem voorzichtig op te beuren, rustige benadering, beetje praten, maar dat helpt niet, omdat hij elke keer overal heen schiet.
Ik haalde alle spullen eruit, dus toen kon hij nergens achter blijven, maar toen had ik hem nog niet. Toen is hij over de bak gesprongen ( en omdat ik hem niet op kon beuren, rende hij weg, in een plastic tas, die plastic tas lag naar boven, dus hij kon ook niet naar boven komen, omdat de plastic tas te glad is. Toen heb ik hem in een bal gelokt, en dit vind ik echt niet meer leuk.
Als het elke keer zo moet gaan, krijg ik ook nog eens een hekel aan schoonmaken. ( Vind het altijd erg leuk om te doen, maar dit is echt niet meer leuk ). Elke keer gaat het zo, en de vorige keer is het zo ver gekomen, dat de hond hem had gezien, en bijna had gepakt. En ik krijg hem voor geen mogenlijk heid van de grond. Hond natuurlijk in de gang, hamster achterna komen, weer in de bal gelokt, en bijna onder de kast gekomen. Ik wil niet dat het straks weer zo gaat, en dat hij misschien bij het stopcontact komt.
Iemand tips?
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
- SpookyH
- Contacteer:
Re: Opbeuren
Ik heb hem ongeveer na de herfstvakantie gekregen, hoe oud hij precies is weet ik niet, maar hij was ong. 6 weken toen.
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
- SpookyH
- Contacteer:
Welke?
Ik kan echt niets met mijn dwergje hoor. Hij is té snel, té klein, en ik ben misschien té voorzichtig, hoe moet ik hem eigenlijk opbeuren? 
-
I
- Moderator
- Hamsters: Sonic, Silver, Collie en Becky
- Leeftijd: 43
Wat bedoel je precies met opbeuren? Want dat is een ander woord voor opvrolijken en dat lijkt me hier niet van toepassing.
Je kan natuurlijk met de zoekfunctie rechtsbovenin even zoeken op 'tam maken', want ik vermoed dat je dat bedoelt. Dan kom je ongetwijfeld al een heel eind.
Je kan natuurlijk met de zoekfunctie rechtsbovenin even zoeken op 'tam maken', want ik vermoed dat je dat bedoelt. Dan kom je ongetwijfeld al een heel eind.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
zzz-dodo-zzz
- Hamsters: Bruno
- Leeftijd: 30
In België bedoelen ze met opbeuren oppakken 
-
Lotte<3
- Hamsters: Tiki, Lola, Berlioz
- Leeftijd: 29
- Contacteer:
Opbeuren is opvrolijken en oppakken ja,
Ik woon zelf niet in België
Ik woon zelf niet in België
❤ღ Even brighter than the moon ღ❤
handig om met een leren handschoen m op te pakken en eff in de hamsterbal te zetten.
als hij stil gaat zitten, kun je hem op je hand lokken met wat zonnebloempitjes.
en dat gewoon elke dag doen.
dan word die wel tam, is ook gelukt met mijn rusje
(leren handschoen tegen evt bijten)
als hij stil gaat zitten, kun je hem op je hand lokken met wat zonnebloempitjes.
en dat gewoon elke dag doen.
dan word die wel tam, is ook gelukt met mijn rusje
(leren handschoen tegen evt bijten)
♡ Pixel ♡
je kan proberen als je alle spullen eruit hebt een toilet of een keukenrol er in te doen. kan hij in de rol klimmen en kan je die in een vervoersbakje doen.
qua kooi verschonen. verder als je zoekt op tam maken genoeg topics staan erover.
edit sluit me volledig aan bij lotte<3
qua kooi verschonen. verder als je zoekt op tam maken genoeg topics staan erover.
edit sluit me volledig aan bij lotte<3
groetjes Marielle
Dat is dan ook de eerste keer dat ik dat hoor, voor zover ik weet betekent het gewoon opvrolijken of het moet ergens een woord in het dialect zijn.zzz-dodo-zzz schreef:In België bedoelen ze met opbeuren oppakken
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
Van Dale:
op·beu·ren beurde -, h -gebeurd 1 optillen 2 bemoedigen
Weer wat geleerd dan 
Groetjes van Christof en een pootje van de katten Missy en Romeo! *hamsterloos na 7jr*
ik neem altijd een "hamstertaxi"
gewoon een mok (met een lekker zonbloempitje erin) en hij zit er zo in
wel even een hand erover anders klimt die daar wel weer uit en dan in het vervoersmandje of waar je hem tijdens het schoonmaken in doet.
groetjes
Melanie
------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
Melanie
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
- SpookyH
- Contacteer:
Oh, bij ons zeggen ze opbeuren, ander woord voor oppakken.
Wat ik er mee bedoel; Als ik mijnn hamstertje heb opgepakt, vliegt ie uit mijn hand, t zelfde met schoonmaken, vliegt hij uit de bak, en kwijt ben ik hem, en krijg hem voor geen mogenlijkheid terug in zijn kooi omdat ik hem niet kan oppakken.
Wat ik er mee bedoel; Als ik mijnn hamstertje heb opgepakt, vliegt ie uit mijn hand, t zelfde met schoonmaken, vliegt hij uit de bak, en kwijt ben ik hem, en krijg hem voor geen mogenlijkheid terug in zijn kooi omdat ik hem niet kan oppakken.