Ik wil graag een hamster, maar mijn moeder lijkt dit geen goed idee, omdat wij al een kat bij ons thuis hebben, en ze denkt dat de kat de hele tijd voor maar deur gaat staan omdat hij met mijn hamster wil "spelen". Daarnaast denkt ze dat het geen goed idee is om een hamster op mijn kamer te hebben, omdat hij dan 's nachts veel lawaai zou maken (omdat het nachtdieren zijn). Heeft iemand ervaring met (één van) deze situaties? Ik hoor het graag. Graag zo veel mogelijk reacties, dan is het een geloofwaardig verhaal.
Alvast bedankt, Ties
2 vragen over hamster.
Moderator: Sylvia.
- LadyBee
- Hamsters: genoeg..
- Leeftijd: 36
Re: 2 vragen over hamster.
Met katten heb ik zelf geen ervaring.
Maar het maken van lawaai valt best mee.
Er zijn tegenwoordig hele stille loopradjes die je haast niet hoort. Het enige dat je hoort is het trippelen van de pootjes en soms een beetje geritsel van het zaagsel.
Maar als je slaapt hoor je hier niets van
Maar het maken van lawaai valt best mee.
Er zijn tegenwoordig hele stille loopradjes die je haast niet hoort. Het enige dat je hoort is het trippelen van de pootjes en soms een beetje geritsel van het zaagsel.
Maar als je slaapt hoor je hier niets van
Groetjes van Marielle en de hammies
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
dat valt erg mee met dat lawaai en katten ach zet hem hoog en laat hem gewoon niet in je kamer er gebeurt niks echt waar niet. neem desnoods een dicht hok als je piekert
- Hannah
- Hamsters: muis en koetje
- Leeftijd: 42
Ik denk dat het "loeren" van katten sterk afhangt van het jachtinstinct van de kat. Je zou wellicht aan je moeder kunnen voorstellen om een hamster van een ander te logeren te krijgen om te kijken hoe jullie kat erop reageert.
Wij hebben geen kat, maar wel een hondje. Ze is een terrier en geboren op een boerderij. Ze heeft in de eerste maanden van haar leven ook op muizen gejaagd. De eerste weken dat mijn cavia's in de woonkamer stonden was ze hier erg op gefixeerd. Na verloop van tijd raakte ze eraan gewend. Nu reageert ze er amper meer op. Alleen als ik ze ga voeren komt ze er altijd bij zitten. (wie weet valt er voor mij ook wat te halen...) Ik merk wel dat ze op de hamsters meer reageert dan op de cavia's. Ik vertrouw haar wat dat betreft ook niet en stuur haar altijd naar haar mand als ik er eentje op schoot heb.
Om zeker te weten dat de kat er niet bij kan zou ik wel gaan voor een terrarium / aquarium met een katveilige sluiting. Je leest namelijk wel nare verhalen over katten die hamsters door de tralies heen verwond hebben.
Wij hebben geen kat, maar wel een hondje. Ze is een terrier en geboren op een boerderij. Ze heeft in de eerste maanden van haar leven ook op muizen gejaagd. De eerste weken dat mijn cavia's in de woonkamer stonden was ze hier erg op gefixeerd. Na verloop van tijd raakte ze eraan gewend. Nu reageert ze er amper meer op. Alleen als ik ze ga voeren komt ze er altijd bij zitten. (wie weet valt er voor mij ook wat te halen...) Ik merk wel dat ze op de hamsters meer reageert dan op de cavia's. Ik vertrouw haar wat dat betreft ook niet en stuur haar altijd naar haar mand als ik er eentje op schoot heb.
Om zeker te weten dat de kat er niet bij kan zou ik wel gaan voor een terrarium / aquarium met een katveilige sluiting. Je leest namelijk wel nare verhalen over katten die hamsters door de tralies heen verwond hebben.
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
-
Ties
- Hamsters: Lev (rusje)
- Leeftijd: 28
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik ben niet echt bang dat de kat de hamster verwond, maar dat de hamster heel erg gestrest raak met een kat in de buurt, wat met een aquarium nog steeds zou gebeuren. Of trekken hamsters zich daar niet zo veel van aan?
- SpookyH
- Hamsters: Pippin
- Leeftijd: 25
- Contacteer:
Nou, mijn hamster trekt zich HEEL veel aan van mijn hond. Alleen mijn dwergje iets minder. Die heeft, toen ik niet oplette, en mijn moeder wel ( die er juist om moest lachen, en het daarom toe liet ) mijn hond in de neus gebeten
( Hij stak zijn neus door de tralie's, en mijn dwergje beet hem in zijn neus
)
Over lawaai gesproken, mijn radjes maken wel veel lawaai, maar ik zet hem 1 kamer verder, s'nachts, dus dan hoor ik ze niet. ( Er zijn stille radjes hoor! )
En over een kat gesproken, laat je hamster dan op je kamer staan, met de deur dicht. ( Zodat de kat er niet in kan ) En 's nachts neem ik aan, dat je hem ( Als je een rad hebt met veel lawaai ) op een andere kamer zet, doe daarvan dan de deur dicht. Kan de kat er niet bij komen. Maar het is inderdaad erg irritant als je een kat hebt, en hamsters. Stel je voor dat je de deur vergeet dicht te doen.
( Hij stak zijn neus door de tralie's, en mijn dwergje beet hem in zijn neus
Over lawaai gesproken, mijn radjes maken wel veel lawaai, maar ik zet hem 1 kamer verder, s'nachts, dus dan hoor ik ze niet. ( Er zijn stille radjes hoor! )
En over een kat gesproken, laat je hamster dan op je kamer staan, met de deur dicht. ( Zodat de kat er niet in kan ) En 's nachts neem ik aan, dat je hem ( Als je een rad hebt met veel lawaai ) op een andere kamer zet, doe daarvan dan de deur dicht. Kan de kat er niet bij komen. Maar het is inderdaad erg irritant als je een kat hebt, en hamsters. Stel je voor dat je de deur vergeet dicht te doen.
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
Mijn Binky staat op mijn kamer
, en toen onze
Maxime<3 (poes) nog leefde
mocht ze gewoon niet naar boven.
Ze leken er beide zich niet aan te storen, maar mijn kamer is op zolder dus er zat wel een verdieping tussen. Dus ik denk dat ze elkaar dus ook niet konden ruiken... Misschien als ze elkaar goed kunnen ruiken dat je hamster dan wel gestressd raakt...
S'nachts hoor ik Binky bijna niet,
Behalve dan eerst met een loopradje... Eerst had ik een houten en die maakte redelijk veel herrie
Nu heb ik een Silent Spinner loopradje en die hoor je niet...
Dus met een Silent Spinner kun je gewoon bij slapen.
Veel succes!
Ze leken er beide zich niet aan te storen, maar mijn kamer is op zolder dus er zat wel een verdieping tussen. Dus ik denk dat ze elkaar dus ook niet konden ruiken... Misschien als ze elkaar goed kunnen ruiken dat je hamster dan wel gestressd raakt...
S'nachts hoor ik Binky bijna niet,
Behalve dan eerst met een loopradje... Eerst had ik een houten en die maakte redelijk veel herrie
Nu heb ik een Silent Spinner loopradje en die hoor je niet...
Dus met een Silent Spinner kun je gewoon bij slapen.
Veel succes!
Binky <3
Ik woon in een huis met 4 (!) katten, die voordat ik een hamster had ook erg graag op mijn bed sliepen. Nu ik sinds februari een hamster laat ik de katten een stuk minder in mijn kamer. Mijn hamster Charlie woont in een aquarium met een stevige deksel dus als er wel een kat in mijn kamer komt is dat niet zo heel erg. Charlie slaapt overdag en merkt er dus niks van als er een kat in de kamer is, ze raakt er niet gestresst van. Haar aquarium staat op een tafel. De katten vinden het wel erg interessant en willen altijd graag bij haar kijken maar omdat ze in een aqua zit kunnen ze haar geen kwaad doen.
Wat de herrie betreft valt het op zich nog mee. Soms heeft ze wel eens dagen dat ze aan de kitranden aan de binnenkant van het aqua gaat knagen of aan haar dak gaat hangen. Dat maakt wel herrie maar dat kan ik op het moment zelf vaak oplossen door haar af te leiden met wat lekkers. Dan ben ik dus wel wakker, maar ik ga daarna gewoon weer slapen;) Charlie heeft een boogiewheel van Karlie, die zijn ook lekker stil.
Wat de herrie betreft valt het op zich nog mee. Soms heeft ze wel eens dagen dat ze aan de kitranden aan de binnenkant van het aqua gaat knagen of aan haar dak gaat hangen. Dat maakt wel herrie maar dat kan ik op het moment zelf vaak oplossen door haar af te leiden met wat lekkers. Dan ben ik dus wel wakker, maar ik ga daarna gewoon weer slapen;) Charlie heeft een boogiewheel van Karlie, die zijn ook lekker stil.