Roborovski hamster eigenaars.
Moderator: Sylvia.
Re: Roborovski hamster eigenaars.
De mijne werden altijd wakker als ik mijn huiskamer heel schemerig maakte. Nu maakt het ze niet meer uit. Het helpt als ik de loopradjes schoonmaak. Daarna gaan ze altijd een trots rondje er in rennen. Misschien dat dat bij jouw ook helpt.
Ik heb als huisjes wilgenbruggen. Die kan jezelf ook omhoog doen. In gewone huisjes krijg je ze er soms niet uit. Daarom heb ik vrijwel altijd met een open bodem. (geldt niet voor mn chinees).
Ik heb als huisjes wilgenbruggen. Die kan jezelf ook omhoog doen. In gewone huisjes krijg je ze er soms niet uit. Daarom heb ik vrijwel altijd met een open bodem. (geldt niet voor mn chinees).
groetjes Marielle
- MissMiniver
- Hamsters: Brownie en Biscuit
- Leeftijd: 34
Erwtje zal denk ik op een gegeven moment wel wennen. Bij een van mijn robbies duurde het ook echt 6 maanden voordat hij uberhaupt iets te eten durfde aan te pakken. Als ik nu zijn naam roep komt hij al naar buiten 
Liefs Jessica en een pootje van de robbies en rus ♥
- Nella
- Hamsters: roborovski's
- Leeftijd: 39
Ik denk dat het voor Erwtje zal helpen om hem de komende tijd er regelmatig even paar minuten uit te halen en aan je handen te laten wennen. Kan me ook wel voorstellen dat het eng is in zo'n groot open huis.... de onderkant van de aqua afplakken kan ook nog een optie zijn... even wat verduisteren zegmaar.
Komt uiteindelijk vast goed hoor, hier was het echt een schatje.
Komt uiteindelijk vast goed hoor, hier was het echt een schatje.
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt
Informatieve tekst roborovski's!
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt
Informatieve tekst roborovski's!
- melaniex
- Hamsters: 2 syrtjes. 1 robo.
- Leeftijd: 29
haha erwtje is wel echt een robo naam 
-
bubblegum.
erwtje kwam toch ook uit het nestje van salvador en sally?
de broertjes doen het hier goed, maar ik heb ze al een maandje (vandaag precies maand).
ze zijn elke dag lekker druk met hun hobbys: bvba sloop en verbouwwerken
, en eten.
dali durft bananenchips uit de hand te halen, en voor een hazelnootje is ie ook wel te verleiden tot even pakken. dan 'schep' ik ze voorzichtig even eruit, en dan blijft ie toch wel drie seconden stil zitten, haha.
de broertjes doen het hier goed, maar ik heb ze al een maandje (vandaag precies maand).
ze zijn elke dag lekker druk met hun hobbys: bvba sloop en verbouwwerken
dali durft bananenchips uit de hand te halen, en voor een hazelnootje is ie ook wel te verleiden tot even pakken. dan 'schep' ik ze voorzichtig even eruit, en dan blijft ie toch wel drie seconden stil zitten, haha.
Hij komt ook uit dat nest inderdaad 
@ Nella: Hij heeft wel een heel beschut plekje hoor. Hij staat sowieso in een kast tegen de muur, dus alleen aan de voorkant is het open. Dan heeft hij nog een 'dicht' plateau over de hele lenge die vrij laag is, en allerlei 'kruip-door-sluip-door' gangetjes. Er ligt ook hooi aan de voorkant, extra beschut.
Maar wel goed om te horen dat het vaker langer duurt, ik heb het nog nooit meegemaakt! Ik zal hem de komende tijd wat vaker uit het hok halen, al is dat echt een gedoe
@ Nella: Hij heeft wel een heel beschut plekje hoor. Hij staat sowieso in een kast tegen de muur, dus alleen aan de voorkant is het open. Dan heeft hij nog een 'dicht' plateau over de hele lenge die vrij laag is, en allerlei 'kruip-door-sluip-door' gangetjes. Er ligt ook hooi aan de voorkant, extra beschut.
Maar wel goed om te horen dat het vaker langer duurt, ik heb het nog nooit meegemaakt! Ik zal hem de komende tijd wat vaker uit het hok halen, al is dat echt een gedoe
Mijn robbie is inmiddels 2 jaar en bijna 3 maanden
. Als ik hem 's avonds niet zie en hem zachtjes roep, komt'ie kijken wat er aan de hand is. Vanwege zijn leeftijd ook even een check-up om te kijken of alles goed is. Hij durft eten aan te pakken en zelfs op mijn hand te gaan zitten om de zonnebloempitjes in zijn wangzak te stoppen. Mijn hand als bruggetje te gebruiken om ergens anders te komen durft hij ook, maar echt 'zomaar' stilzitten doet hij niet. Hij vindt het erg leuk om pitjes te zoeken, die ik her en der neergelegd heb
Dan is hij als een bezetene overal aan het zoeken, zó grappig om te zien. Ik ben nog steeds heel wijs met hem en hopelijk gaat hij nog een tijdje mee!
(hij komt trouwens ook bij Nella vandaan)

(hij komt trouwens ook bij Nella vandaan)

- MissMiniver
Ach wat een schatje, en wat een leeftijd al! Ik hoop dat de mijne ook oud mogen worden 
Ik had een Robbie, genaamd Jasey. hij lijkt erg op die van jou Westie80! Ik vind het leuke beestjes om naar te kijken, maar daar blijft het dan ook bij. Ik heb nu een Rus, Tarzan en daar kan ik veel beter mee overweg, ik houd van beestjes die van aandacht houden, zoals opgetild worden en lekker spelen samen, uit de kooi. Mijn robbie durfde ik nooit uit de kooi te pakken, hij was erg snel en sprong steeds uit mijn handen, veel te bang dat als die uit mijn handen kwam, dat die dan snel wegrende en ik hem nooit meer kon pakken. Hij was al 2x ontsnapt, en tam was hij niet. De oorzaak weet ik echt niet, want mijn rus is wel na een kleine 2 weken tam geworden. misschien is dit gewoon het karakter van het ras, of heb ik iets verkeerd gedaan wat ik bij mijn rus niet heb gedaan.
Robbies worden meestal niet tam, het zijn echt meer kijkhamsters. Het ligt inderdaad aan het ras, dus je hebt niets fout gedaan.
Sommige robbies willen wel wat tammer worden dan de ander, maar echt tam worden ze niet.
Ik heb zelf twee robbies die het goed vinden als ik ze vastpak, maar zij blijven ook niet stil zitten op mijn handen. Ik heb momenteel ook een oppas robbie, maar hij houd er echt niet van om opgepakt te worden, dus het ligt ook wel een beetje aan de hamster zelf. Een rus is gewoon veel tammer.
Ik heb zelf twee robbies die het goed vinden als ik ze vastpak, maar zij blijven ook niet stil zitten op mijn handen. Ik heb momenteel ook een oppas robbie, maar hij houd er echt niet van om opgepakt te worden, dus het ligt ook wel een beetje aan de hamster zelf. Een rus is gewoon veel tammer.
In de regenboogbrug ~ Scooby-dooby doo(Rus) ~ Stuffie(Rus) ~ Chibii(Rus) ~ Nimpie(Rus) ~ Drake(Robbie) ~ Kyle Broflovski(Syr) ~ Michelangelo(Robbie) ~ Josh(Robbie) ~ Jelly Bean(Rus) ~ Nymphia(Rus) ~ Bayleef(Camp) ~ Sakura(Syr)
Bij mij in de dierenwinkel verkopen ze altijd robbies 
Ze zijn ontzettend schattig en leuk om te zien
Ze zijn ontzettend schattig en leuk om te zien
R.I.P Snoepy,Lily,Merly,Francescinha,Clarinda
-
bubblegum.
moet je mij zeggen... daarnet naar tom en co geweest, en er kwam net een 'lading' robbies aan . ZOOOOOOO zielig! wel vijftien punker robbies in 1 bakje niet groter als waar ik mijn sandwich in doe om mee te nemen naar het werk, en die werden zonder boe of bah in een aqua gegoten... jak!
Ben snel gaan lopen...
Ben snel gaan lopen...
@bubblegum iew. dat mensen zo met dieren omgaan brrr
groetjes Marielle
- MissMiniver
Heh bah, jakkes
Bij de Pets Place heb ik zulke praktijken ook wel eens gezien inclusief erg verwonde en dode aangevreten hamsters in de hokken.. gadver. Dat soort dingen maken me toch altijd zo boos