Hammie in de dierenwinkel, Nemen of niet?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

ilsxje
Hamsters: Indy
Leeftijd: 28

Re: Hammie in de dierenwinkel, Nemen of niet?

Bericht door ilsxje »

Nou ja, ik heb zelf wel eens een paar keer een hamster uit een dierenwinkel gehad, en die zijn allemaal wel mooi 2/3 jaar oud geworden :D

Een pootje van Indy.
Rust zacht Witje, Lizzy en Misty.
Mimm.
Hamsters: Mowgli
Leeftijd: 33

Bericht door Mimm. »

Het is ook niet zo dat alle dieren uit dierenwinkels 'slecht' zijn of zo.
JoJo.
Hamsters: Kruimeltje ♥

Bericht door JoJo. »

Gewoon doen. (Ja ik wijk weer af van de meeste meningen) je vind hem leuk en ja na hem komt nog zo'n zielige ,Al is dit per dierenwinkel verschillend.
Ik heb zelf 2 syrtjes van marktplaats genomen. Volwassen syren mannen bij elkaar in een hok van 30 x 40 zonder radje. Kan je zeggen : heel marktplaats staat er vol mee en alles is zielig ,maaar je kan het ook van de andere kant bekijken. Mijn 2 syren hebben het nu WEL goed.
Tuurlijk ik heb nog een heel marktplaats aan zielige dieren te gaan ,maar deze 2 horen er al niet bij. En als je al bij voorkeur denkt : na deze komt nog een zielige, die komt er sowieso en als jij deze niet meeneemt zit ie er nog!
Kruimeltje ♥ http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... #p11003942
Sinds kort 2: ''reddertjes in nood'' erbij
Crash & Eddie ♥ http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=3&t=94347
I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Bericht door I »

Maar in jouw geval heb je je syrtjes bij een particulier vandaan. Dat is in mijn ogen toch iets anders dan een dierenwinkel, een puur commerciële instelling, gericht op winst maken. Negen van de tien keer komen de dieren bij een leverancier vandaan, die fokt om aan de vraag te voldoen. (Ja, en sommige winkels werken wel samen met serieuze fokkers, maar hier in mijn omgeving kan ik ze niet aanwijzen, de grote dierenwinkels hier bestellen (!) hun dieren bij Animal Fun. Hun website zegt mij al genoeg: http://www.animal-fun.nl)
Ik vind dat dierenwinkels sowieso geen dieren meer zouden moeten verkopen, alleen nog dierbenodigdheden. Want zolang er door nog zoveeeel mensen gedacht wordt zoals jij denkt, gebeurt er nog helemaal niks en blijven mensen bewust (en onbewust) broodfok bij dit soort grootschalige leveranciers steunen.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
JoJo.
Hamsters: Kruimeltje ♥

Bericht door JoJo. »

I schreef:Maar in jouw geval heb je je syrtjes bij een particulier vandaan. Dat is in mijn ogen toch iets anders dan een dierenwinkel, een puur commerciële instelling, gericht op winst maken. Negen van de tien keer komen de dieren bij een leverancier vandaan, die fokt om aan de vraag te voldoen. (Ja, en sommige winkels werken wel samen met serieuze fokkers, maar hier in mijn omgeving kan ik ze niet aanwijzen, de grote dierenwinkels hier bestellen (!) hun dieren bij Animal Fun. Hun website zegt mij al genoeg: http://www.animal-fun.nl/)
Ik vind dat dierenwinkels sowieso geen dieren meer zouden moeten verkopen, alleen nog dierbenodigdheden. Want zolang er door nog zoveeeel mensen gedacht wordt zoals jij denkt, gebeurt er nog helemaal niks en blijven mensen bewust (en onbewust) broodfok bij dit soort grootschalige leveranciers steunen.
Nee hoor ,syren komen oorspronkelijk ook bij dierenwinkel vandaan + dat het precies hetzelfde voorbeeld is.
Iets kopen omdat het zielig is ookal staat het er vol mee.
Je kan wel altijd zeggen dat het door mensen zoals ik komt ,maar denk maar niet dat dit ooit stopt hoor.
Net als bio industrie.
Nog steeds is het meerendeel niet vegetarisch en al het vee word nog steeds vreselijk behandeld.

Ik denk juist dat de problemen komen door de mensen die wel zuchten,steunen,klagen (oh oh wat zielig) maar niks doen met het slappe excuus dat je niet alles kan redden..
Kruimeltje ♥ http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... #p11003942
Sinds kort 2: ''reddertjes in nood'' erbij
Crash & Eddie ♥ http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=3&t=94347
lisaa00
Hamsters: Billy
Leeftijd: 32

Bericht door lisaa00 »

Ja maar jij hebt de syren van iemand die de hamsters al gekocht heeft, jij steunt de broodfok dus niet meer.
Maar wanneer je ze recht uit de dierenwinkel haalt, steun je dat dus wel, dat was wat ze probeerde te zeggen. En daarom kun je wel hamsters van marktplaats halen maar liever niet uit de Dierenwinkel!
liefde voor mijn kleine hamster Billy!
xCaitlin
Hamsters: Chanel♥Sushi♥Muffin♥Saartje♥
Leeftijd: 27

Bericht door xCaitlin »

JoJo.@ Aaah, wat goed van je dat je die syrtjes gered hebt!

Ik weet nog steeds niet wat ik moet, de een zegt nemen& de ander zegt neirt doen je steunt er de verkeerde mee.. Nu met mijn verlies van mijn hamstertje Sushi wat ik jullie al vertelde dat ik dat verwachte, ik wil heel graag een nieuwe omdat mijn hokje nu leeg staat..
Een moment met mijn hamster is een moment om nooit te vergeten!
Love Sushi, Muffin, Saartje&Gigi<3 R.I.P Chanel 2011 beste vriendje ;(
Niepie
Hamsters: 2 syrtjes 1 dwergje
Leeftijd: 37

Bericht door Niepie »

Ga eens in de opvang kijken voor een leuk hamstertje! :)
* Groetjes van alle knagertjes hier in huis *
xCaitlin

Bericht door xCaitlin »

Sorry, ik weet dat er een heleboel op tegen zijn maar in de zelfde winkel zitten 4dwerghamsters by elkaar in een kooitje zonder rad. De kooi is nog kleiner dan een A4blad echt onvoorstelbaar hoe klein. De dwerg die ik wil nemen is zwanger omdat ze met zyn alle by elkaar zitten. Ik heb de d
Eigenaares gesproken van de winkel (aveve) die kwam met een idioot antwoord 'ik heb niks met die kleine beesten, een konijn zou ik misschien net nog oppakken, ik heb niks met die kleintjes' er zitten meerdere zo bij elkaar. Het ene rusje op de foto is weg dus daar ben ik blij om, ik kon dat zwangere rusje echt niet daar zien zitten.. Ze is denk k hoog zwanger ze is echt vreselijk dik arm beestje.. Sorry ik weet dat ik het beter niet kan doen maar ik denk dat als ik haar daar
Laat dat de jongen ook geen goed huisje zullen krijgen of het nog erger word met van alles. Ja ik ben er zeker van dat ze zwanger is want paar weken terug was ze een stuk dunner. Ik laat binnekort meer horen.
.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 28

Bericht door .:Frances:. »

Als je ouders het goed vinden, zou ik het zwangere rusje gewoon nemen hoor! Een nest opvoeden is niet niks, en in de dierenwinkel krijgt ze nooit de zorg en rust die ze verdient.. Je steunt natuurlijk wel de broodfok, maar ik vind dat geen reden om zo'n arm diertje te laten bevallen in een slechte omgeving ;). Ze heeft het bij jou vast veel beter dan in een dierenwinkel! (:
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
xCaitlin

Bericht door xCaitlin »

Ik weet het, helaas steun ik de broodfok dan.. En ik weet 100% zeker dat het niet niks is een nestje opvoeden, maar ik dacht inderdaad ook al dat het beestje misschien beter bij mij af is, want als ze daar blijft en daar bevalt word ze weer gedekt, is hun hok nog voller&worden de jongen misschien door gebeten door de andere bewoners in dat hokje&als ze het overleven worden die ook gedekt&ga zo maar verder, alle hokken zitten daar vol dus het kan niet anders dat het zo door zou gaan, ik bedenk me nog tot woensdag&dan zullen jullie het wel horen, ik heb zeker ervaring met hamsters dus dat is geen probleem, maar jullie hulp zal ik zeker nodig hebben!x
jennie
Hamsters: snuffie en snuitje en snoepie

Bericht door jennie »

Ik zou het zwangere beestje nemen. Ben bang dat als de jonkies geboren worden ze opgegeten of zo worden.
xCaitlin

Bericht door xCaitlin »

Ik zou het echt niet weten, misschien dat ze ze op eet, kdek het eerder ook, maar mijn hamsters staan toch in een appart kamertje dus rust&stilte hebben ze zeker. Ik hoop het niet, maar als ze haar jongen op eet is ze nog altijd beter af bij mij, want wie weet word ze opnieuw gedekt.

Ik had nog gehoort dat iemand zijn hamster had terug gebracht, schijnbaar omdat die jongen had ofzoiets& dat zou best kunnen dat ze dan gedekt is geworden door haar broer&dat ze nog erg jong is :(
jennie
Hamsters: snuffie en snuitje en snoepie

Bericht door jennie »

xCaitlin schreef:Ik zou het echt niet weten, misschien dat ze ze op eet, kdek het eerder ook, maar mijn hamsters staan toch in een appart kamertje dus rust&stilte hebben ze zeker. Ik hoop het niet, maar als ze haar jongen op eet is ze nog altijd beter af bij mij, want wie weet word ze opnieuw gedekt.
Lieve schat ik bedoel als ze de jonkies krijgt dat moeder ze niet opeet maar de andere die er bij zitten. Of wie weet wat de dierenwinkel met de kleintjes doet. Als ze bij jou het nestje kan krijgen komt dat heus goed. En het is leuk een nestje. Moeder doet het meeste werk de eerste week zelf en jij moet er na twee weken tijd in steken om ze tam te maken en daar ben je wel mee bezig. Maar dat is ook zo leuk om te doen.
xCaitlin

Bericht door xCaitlin »

Ooh oops haha :bloos: kweet het niet, misschien krijgt ze stress van die verhuizing&moet ze net bevallen als ze nog aan het wennen is in haar nieuwe verblijf enz, omdat ze echt een tonnetje is ;o maar het zal wel goed komen hoop ik haha! Dat klinkt allemaal wel leuk, tam maken enz :-)
Plaats reactie