mijn hamsterkastje is af!

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 28

Re: mijn hamsterkastje is af!

Bericht door .:Frances:. »

Nou, ik vind het een mooie kast hoor!! (: Ik denk ook niet dat het echt te kort is hoor, ik heb namelijk nog nooit een hamster van het begin naar het einde van de kooi heen en weer zien racen, dus ik denk echt niet dat die 10 cm. in lengte uitmaakt ;). Maar ik zou wel, met als Charlene een verdieping over de hele lengte maken, of misschien 2/3 (hoek)verdiepingen ofzo, omdat de kooien best hoog zijn, dus daar kan je ook weer meer dingen mee doen ;)

Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Kitten

Bericht door Kitten »

Er komen uiteindelijk ook nog meer klimdingen en hangmatjes in, dus dan hebben ze ook weer meer om te onderzoeken en actief bezig te zijn. Nu zijn ze nog wat leeg, omdat ie echt net af was, maar er komen ook nou houten stapjes en dergelijke in. work in progress ;)

En dat rondrennen doen ze toch niet, deden ze in de miniduna ook niet. Hun grootste activiteit is van en naar de voerbak en waterfles lopen... Ja, en in de loopwieltjes rennen dan, hebben ze ook genoeg beweging van. Ze zijn er daarnaast ook vaak uit in de speelren :)
Charlene
Leeftijd: 36

Bericht door Charlene »

Ja mijn beide hamsters hadden altijd twee loopwielen in het hok, karlie en flying saucer, en dat was ook het enige wat ze deden.. ja en de drie trappen op en af vonden ze ook geweldig ;) Maar die wielen en een slaaphuisje waren toch wel de favoriet, de rest was ook maar sier.. Minder ruimte hadden ze ook niet erg gevonden denk ik.

Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze af zijn! :D
lisaa00
Hamsters: Billy
Leeftijd: 32

Bericht door lisaa00 »

ik vind de kast mooi, maar wel jammer dat die geen 50x30 is. (of groter)
Ik vind jullie argumenten van dat de hamsters alleen maar in hun radjes rennen enzo niet kloppen.
je slaapt snachts, en dan is je hamsters wakker, je hebt dan geen idee wat hij/zij doet en misschien rent die juist wel die 50cm op en neer.
Ik vind dat je dit niet meer zomaar kunt zeggen omdat je dit simpelweg niet kunt weten, tenzij je de hele nacht wakker bent of het de hele nacht gefilmd hebt, dan neem ik terug wat ik zei.
liefde voor mijn kleine hamster Billy!
.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson

Bericht door .:Frances:. »

Ik ben wel eens tot half 6 opgebleven, en veel meer dan in het radje rennen, eten en slapen deed hij niet ;). Maar ookal zou hij wel heen en weer rennen, dan nog denk ik niet dat die 10 cm. veel uitmaakt. Zeker niet als ze ook nog eens veel in de ren kunnen en verdiepingen hebben. Maaja, das mijn mening ;)
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Charlene
Leeftijd: 36

Bericht door Charlene »

Als je hamster letterlijk van de één naar de andere kant op en neer rent denk ik dat je je zorgen moet gaan maken of er niet iets mis met hem is ;)
De meestje dwergjes zijn toch wel gek op hun wiel, daar kunnen ze kilometers in vooruit rennen, dus waarom zouden ze dat in het hok willen doen?
Ja als het nou een kooitje van 20x30 is, dan maakt het wel uit ja.. Maar dit gaat om of de 10cm's de ene of de andere kant uit gaan, maakt niet zoveel uit.
Als de hokjes straks lekker vol staan/hangen en ze mogen vaak in de ren los dan is het waarschijnlijk leuker voor een hamster dan een duna waarvan alleen de bodem gebruikt word en die nooit los mogen, hier zit ook nog een verdieping bij e.d. Zoals ik al eerder zei, je moet alles wel een beetje met elkaar afwegen.
Nu ben ik ook van hoe groter hoe beter zoals ik al zei, maar om moeilijk te doen over dit, in dit geval kan je beter je energie steken in zeuren bij de dierenwinkels, die zitten pas vreselijk klein ;)
marijke30
Hamsters: laila spikey en ......
Leeftijd: 43

Bericht door marijke30 »

hoi hoi mooi kastje mag ik vragen waar de ventelatie doorgaat zoals ik nu kan zien is het een hele glasplaat wat er voor zit.als ik het verkerd heb :bloos:

groetjes marijke
Kitten

Bericht door Kitten »

ben ook regelmatig wakker snachts, ik weet wel wat ze doen, en dat is verder niet veel ;)

Ik dacht dat ik het al had gezegd over de ventilatie, maar er zit tussen het deurtje en het hout rondom een kiertje van een paar milimeter, en daarnaast zitten er gaatjes in de zijkanten geboord ;)
Hannah
Hamsters: muis en koetje
Leeftijd: 42

Bericht door Hannah »

Dat ziet er mooi uit! Heb je voor je muur en de kast dezelfde kleur gebruikt? De kast past helemaal in je interieur.
Je hamstertjes boffen maar dat ze bij jou terecht zijn gekomen...

Ga je de kooien nog verder aankleden? Plaats je dan ook weer foto's? Ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat :)
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
kimberley1998
Hamsters: 3 nezen 2 robs 2 syren 1 rusje
Leeftijd: 27

Bericht door kimberley1998 »

hoe heb je die radje nou eigenlijk vastgemaakt? |(srry als het al eens gevraagd is)
Mijn Neesjes!

Ik zal Knabbel, Babbel, Speedy, Flora en Felix NOOIT VERGETEN
Kitten

Bericht door Kitten »

De radjes zitten met haakjes in het hout vast ;)

De hokken hebben ondertussen al meer inrichting, ik zal binnenkort eens foto's maken.

En het blauw is inderdaad dezelfde kleur :)
Ilias

Bericht door Ilias »

Uh waar ademen ze? :L
jennie
Hamsters: snuffie en snuitje en snoepie

Bericht door jennie »

Ik vind het mooi. En de maat is best goed want ze rennen inderdaad het meest in het rad. Maar Karlieradjes zijn ideaal. Ik heb ze zelf ook en ook geschilderd. Staat hardstikke goed.
Plaats reactie