Warme kamer.
Moderator: Sylvia.
- Kirsti
- Hamsters: Ivy & Seven
- Leeftijd: 28
Re: Warme kamer.
Mijn kamer staat op het zuiden, maar Ivy staat beschut achter mijn nachtkastje waardoor ze gewoon geen zon heeft op haar terra. En voor derest staat het raam vaak open voor wat tocht en heeft ze een porselein dingetje dat ook vrij koel is. Dus daar zit ze dan in. 
Groetjes van Kirsti en rusje Maple
† Mimi, Ivy & Seven
† Mimi, Ivy & Seven
Waarom moet er iets om het koelelement heen eigenlijk? Is het anders te koud?Stephanie. schreef:Bovengenoemde tips zijn goed inderdaad, zou alleen niet zomaar ijsblokjes erin leggen.
Wil je een koelelement erin leggen, zorg dan wel dat ie er echt niet bij kan, dus een handdoek er een paar keer omheen ofzo..
- LadyBee
- Hamsters: genoeg..
- Leeftijd: 36
jup.. anders is het te koud..
Groetjes van Marielle en de hammies
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
Ik heb een bidon gevuld met water en in de vriezer gelegd. Die heb ik rechtop in zijn hok gezet. Geeft dus wel verkoeling, maar hij kan er niet op.
Einstein is er niet van onder de indruk, hij wordt er "niet koud of warm van"
Einstein is er niet van onder de indruk, hij wordt er "niet koud of warm van"
-
Vladimir.
- Hamsters: Vladimir, Mila
- Leeftijd: 34
Mijn kamer probeer ik inderdaad zoveel mogelijk door te laten luchten. Het probleem is dat er hier een kat in het appartementencomplex zit die eerder al een aantal keren naar binnen is geklommen via mijn raam (toen ik hier nog niet woonde), dus mijn raam laat ik als ik niet thuis ben voor de veiligheid op een kleine kier. Alleen 's nachts, wanneer het buiten ook afkoelt, zet ik het helemaal open.
Ik woon in een studentenhuis en er wordt hier binnen (beneden in de huiskamer) gerookt, verder kan ik haar nergens kwijt..
Ik woon in een studentenhuis en er wordt hier binnen (beneden in de huiskamer) gerookt, verder kan ik haar nergens kwijt..
Kako se to kaze na hvratskom?
- Kirsti
- Hamsters: Ivy & Seven
- Leeftijd: 28
Ik heb vanavond wel een ventilator aangezet. Op de laagste stand en van haar terrarium af. Zorgt ook voor verkoeling, maar zo krijgt ze het niet te koud, want haar terra zit gewoon dicht.
Groetjes van Kirsti en rusje Maple
† Mimi, Ivy & Seven
† Mimi, Ivy & Seven
-
paardje21991
- Hamsters: Beer
- Leeftijd: 27
Mijn dame heeft ook erg last van de warmte. Ze heeft een steen in haar kooi liggen voor haar nageltjes. Maar dat word nu elke dag gebruikt als koude plaat ofzo. Ze gaat er echt als een papzakje opliggen en kan dan zo in slaap vallen. Ik ben nu bezig met een flesje in de vriezen, met water erin. En dan vanavond als het bevroren is doe ik er een doek omheen en leg ik het even in haar kooi. Mischien dat ze er tegen aan gaat liggen of erop gaat liggen. Ze hebben ook al wat sla gehad. Maar ik vind het zo sneu om te zien dat ze zo'n last van de warmte heeft..
-- 26 mei 2012 10:49 --

-- 26 mei 2012 10:49 --
Klinkt mischien echt heel dom, maar mischien gaan ze er anders aan lopen likken en dan vriest het tongentje vast?Lloeka schreef:Waarom moet er iets om het koelelement heen eigenlijk? Is het anders te koud?Stephanie. schreef:Bovengenoemde tips zijn goed inderdaad, zou alleen niet zomaar ijsblokjes erin leggen.
Wil je een koelelement erin leggen, zorg dan wel dat ie er echt niet bij kan, dus een handdoek er een paar keer omheen ofzo..
- SpookyH
- Hamsters: Pippin
- Leeftijd: 25
- Contacteer:
Spooky en Skinny hebben de afgelopen dagen het ook gigantisch warm gehad. Mijn oma, waar mijn hamsters staan, heeft nieuwe gordijnen voor het raam gemaakt ( donkere, zodat de zon niet gauw binnen komt, en het niet te warm is ) en alle deuren staan lekker open, geen tocht hoor.
Maar omdat ze het nog warm hadden, had ik een thee schoteltje gepakt ( daar waar je een thee zakje op legt ) en in de diepvries gedaan. Ook het zelfde gedaan met een washandje, toiletpapier, en water.
Omstebeurt lag ik 1 van die dingen in hun kooien, ze maakte er niet echt gebruik van. Maar die kneus Skinny, heeft met het wc papier ook nog eens het hele huisje dicht gemaakt, waardoor hij het nog warmer kreeg..
Maarja, er zijn echt meerdere manieren om ze af te koelen. Maar sla of komkommer enz. in de koelkast liggen is wel slim! O ja, koud water ook. Maarja dit is allemaal dubbel op informatie met de rest, dus ik denk dat je nu echt wel een antwoord hebt

Maar omdat ze het nog warm hadden, had ik een thee schoteltje gepakt ( daar waar je een thee zakje op legt ) en in de diepvries gedaan. Ook het zelfde gedaan met een washandje, toiletpapier, en water.
Omstebeurt lag ik 1 van die dingen in hun kooien, ze maakte er niet echt gebruik van. Maar die kneus Skinny, heeft met het wc papier ook nog eens het hele huisje dicht gemaakt, waardoor hij het nog warmer kreeg..
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
-
kimlovehamster
- Hamsters: coco-chanel
Mijn Coco heeft het ook warm, en heeft zelfs haar nestje verplaatst naar buiten haar huisje. Ik heb nu een stukje appel en een schoteltje in de vriezer liggen.
Ik kwam dit filmpje tegen, en ik wil even weten wat jullie hier van denken, is dit misschien slim om te maken?
Groetjes!
Ik kwam dit filmpje tegen, en ik wil even weten wat jullie hier van denken, is dit misschien slim om te maken?
Groetjes!
-
annieaardbei
- Leeftijd: 35
- Contacteer:
te koud inderdaad en als ze eraan knagen en het gaat kapot.. Ik geloof dat in sommige ook giftige vloeistof zit.Lloeka schreef:Waarom moet er iets om het koelelement heen eigenlijk? Is het anders te koud?Stephanie. schreef:Bovengenoemde tips zijn goed inderdaad, zou alleen niet zomaar ijsblokjes erin leggen.
Hamstery Merci
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..
xx Anouk en de parkietjes, nijntjes Tess en Beer, poezel Trix en paard Rakesh
Rust Zacht mijn schatjes..
-
Louserz
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 32
Ik vond het vandaag toch ook wel een beetje warm in mijn kamer. Rond de middag zit de zon daar vlak op, maar ik doe altijd mijn rolluiken dicht, mijn gordijnen ook en het raam een beetje open. Ze zitten sinds vandaag allemaal in hun nieuw verblijf en heb daar een koelelement met een lapje stof rond. Hebben ze toch iets om op af te koelen. 
Groetjes van Louise en een pootje van Syrtje Ginger!
† Slaapzacht Knabbel, Babbel, Flint, Sokka en Blue.
-
pukkielover
- Leeftijd: 26
Even nog voor de mensen die niet zeker wisten of ijsklontjes kwaad konden; je moet absuluut
GEEN ijsblokjes in de kooi leggen. Het tongetje van je hamster kan eraan vastplakken, ookal is
het al voor de helft gesmolten...
Bobo heeft het ook warm gehad de laatste dagen, dus hij heeft een koelelementje in zijn kooi
gehad met een fleecedekentje eromheen gewikkeld. Hij vond het echt heel fijn en lag er haast
de hele dag op :3.
GEEN ijsblokjes in de kooi leggen. Het tongetje van je hamster kan eraan vastplakken, ookal is
het al voor de helft gesmolten...
Bobo heeft het ook warm gehad de laatste dagen, dus hij heeft een koelelementje in zijn kooi
gehad met een fleecedekentje eromheen gewikkeld. Hij vond het echt heel fijn en lag er haast
de hele dag op :3.
In the clouds, I'll meet you again †
Hier is het heel verschillend met last van de warmte.Sommige robbies liggen diep verstopt in hun nestjes alsof het koud is en de andere liggen open en bloot te slapen.
- Ellleeen x
- Hamsters: Diesel, Luigi ♥
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
Hier nog niet veel last gehad van de warmte, gewoon de zonneschermen naar beneden gelaten en veel verlucht. Maar hoe warm is jullie kamer dan gemiddeld tijdens dit weer ?
Slaapzacht Beau ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
-
Louserz
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 32
Ik denk dat mijn kamer toch wel zeker een goede 22°C is nu, ookal zit de zon er niet op (doe altijd mijn velux en gordijnen dicht). Maar mijn hamstertjes hebben er eigenlijk nog niet zo veel last van. Mijn Syrtje ligt nu in haar Tiny knaagdierenhuisje, tegen een hoekje aan. Mijn Rusje ligt in een hoekje van haar kot in een soort van nestje en de Robo's liggen ofwel in hun huisje (zonder iets van wc papier, zaagsel etc) of in hun slaapzak, die is van fleece dus toch wel behoorlijk warm. Het is meer ik die er vanaf zie...
Zet wel altijd mijn blazer aan als ik in de kamer ben.
Groetjes van Louise en een pootje van Syrtje Ginger!