Spoelwormen drama.. [edit 21-6 soort worm is bekend..]
Moderator: Sylvia.
-
CrazyCatLady
Re: Spoelwormen drama.. [edit 18-6 wormen terug..]
Oh wat naar zeg
. Hopelijk kunnen ze meer ontdekken zodat je gerichter kan gaan bestrijden.
groetjes Femke
Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth.
Dance like nobody's watching; love like you've never been hurt. Sing like nobody's listening; live like it's heaven on earth.
- Ollybollie
- Hamsters: Helaas geen hamster..
- Leeftijd: 30
Wat ontzettend vervelend....
Heel veel sterkte!
Groetjes van Michelle
Bedankt voor alle steun en medeleven! Kunnen we goed gebruiken..
Joren zat er even doorheen nadat hij Tux gebracht heeft naar Utrecht. Was ook zijn ham en dat was ook echt zo, in de zin van dat Joren erg gehecht was geraakt en hem ook zelf wilde hanteren steeds. De vrouw bij de balie gaf hem even de tijd, want ze zag hem volschieten. En ze zei dat Tux na de sectie overgeleverd kan worden naar een crematorium in Naarden, waar ze ook individueel cremeren. Dus dat hebben we nu besloten. Hebben we straks Wolfgang en Tux beide nog in huis, al is het niet hoe je in huis wil hebben natuurlijk. Maar het geeft toch steun.
Met Does gaat het niet zo heel super, denk dat hij zeker ook wormen had en die wormenkuur weer zal wel helpen, maar doet z'n lichaam toch ook niet goed. Als ik ookweer hoorde hoe vol Moogle met wormen zat, pff.
En ondanks dat de wormen door de kuur dood gaan, ze moeten toch door z'n lijf heen. Ik houd Does dus nu heel goed in de gaten, want het kan mogelijk voor verstopping zorgen. Schrok wel dat hij 40 gram was afgevallen.. Dat zie je ook niet aan hem af, maar bij de vorige wormenkuur was hij 160g en nu 120. Had ik niet zo gedacht eigenlijk, hij is nog steeds niet dun ofzo.
Gliders en ratten staan nu ook op wormenkuur.
Voor het onderzoek moeten we nog even wachten voor de uitslag. Dat gaat via onze dierenarts en ze dachten aan eind volgende week.. Als het in dergelijke mate direct gevaar is voor onze andere dieren krijgen we eerder te horen. Ik hoop echt dat we meer inzicht krijgen in hoe die rotbeesten binnenkomen. Want ik weet gewoon niet wat ik wel en niet moet doen en dat is zachtgezegd erg kaa uu thee.
Joren zat er even doorheen nadat hij Tux gebracht heeft naar Utrecht. Was ook zijn ham en dat was ook echt zo, in de zin van dat Joren erg gehecht was geraakt en hem ook zelf wilde hanteren steeds. De vrouw bij de balie gaf hem even de tijd, want ze zag hem volschieten. En ze zei dat Tux na de sectie overgeleverd kan worden naar een crematorium in Naarden, waar ze ook individueel cremeren. Dus dat hebben we nu besloten. Hebben we straks Wolfgang en Tux beide nog in huis, al is het niet hoe je in huis wil hebben natuurlijk. Maar het geeft toch steun.
Met Does gaat het niet zo heel super, denk dat hij zeker ook wormen had en die wormenkuur weer zal wel helpen, maar doet z'n lichaam toch ook niet goed. Als ik ookweer hoorde hoe vol Moogle met wormen zat, pff.
Gliders en ratten staan nu ook op wormenkuur.
Voor het onderzoek moeten we nog even wachten voor de uitslag. Dat gaat via onze dierenarts en ze dachten aan eind volgende week.. Als het in dergelijke mate direct gevaar is voor onze andere dieren krijgen we eerder te horen. Ik hoop echt dat we meer inzicht krijgen in hoe die rotbeesten binnenkomen. Want ik weet gewoon niet wat ik wel en niet moet doen en dat is zachtgezegd erg kaa uu thee.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
- Nella
- Hamsters: roborovski's
- Leeftijd: 40
Wat erg Rij! Sterkte met het verlies.
Misschien wel handig om de resterende dieren elke paar dagen te wegen en dat bij te houden? Achteraf gezien had je het daarmee, naar mijn idee, al een stuk eerder kunnen signaleren.
Misschien wel handig om de resterende dieren elke paar dagen te wegen en dat bij te houden? Achteraf gezien had je het daarmee, naar mijn idee, al een stuk eerder kunnen signaleren.
Roborovski's
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt
Informatieve tekst roborovski's!
Ex-Hobbyfokker van de volgende kleuren: wildkleur, recessieve white-face, dominante white-face, wit en gevlekt
Informatieve tekst roborovski's!
Hoezo? Ik heb Tux vaker gewogen om andere redenen en die heeft nog geen 3 gram geschommeld. En hij is dood. Ik schrok gewoon van Does omdat het verschil zo groot is, maar hij is er nog wel. Ik heb het echt niet eerder kunnen signaleren, denk ik hoor.. Qua gedrag veranderde er niets, qua gewicht is Tux dus gewoon hetzelfde gebleven, ze waren alleen vaker wakker overdag. En dan alsof het nacht was, dus wieltje rennen en aandacht trekken. Verder niets. Ontlasting bleef hetzelfde, niets aan te zien met het blote oog. Ze bleven hetzelfde eten en drinken.. Dat maakt het juist zo slopend en machteloos. Er was niets om op af te gaan. En de oudste (Does, met anderhalf jaar) doet het nog, terwijl Moogle en Tux met nog lang geen jaar zijn er niet meer.. Dus ook geen leeftijd.
Alles op een Rijtje.
- Hamstery Candy
- Leeftijd: 37
Oeh bah rij wat vervelend.... Ik denk ook niet dat je wat had kunnen doen!
Vooral niet met de signalementen die je aangeeft..
heel veel sterkte!
Vooral niet met de signalementen die je aangeeft..
heel veel sterkte!
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
We weten nu welke worm het is en zijn daarbij nog geen steek verder. Het is de Syphacia Obvelata, een dure naam voor een veel voorkomende worm. En de enige manier dat mogelijk geacht wordt dat het binnen is gekomen is via groenten en fruit en wellicht de takken van de gliders. Ze schijnen ook nog eens heel resistent te zijn en bleek en chloor maakt ze mogelijk niet eens dood. Hitte zou het wel moeten doen, dus aan de slag met kokend water.. We hebben nieuw plan van aanpak, maar ontlastingonderzoek hoeft geen duidelijkheid te geven omdat de eitjes niet altijd aanwezig zijn ofzo, dus misschien zijn die krengen nooit weggeweest. 
Het leek niet direct de doodsoorzaak van de hamsters, maar wellicht indirect door shock. Maar we moeten nog een week wachten op de uitslag van het onderzoek naar Tux die we naar Utrecht hebben gebracht. De sectie zelf is al gedaan, want we hadden het crematorium aan de lijn die Tux daar al had. Nu alleen wachten op uitslag van de onderzoeken. Er was ook iets met de longen wat raar was (bij Moogle), want longweefsel hoort te drijven op water, maar zijn longweefsel zonk als een baksteen en was ook knalrood. Als dat bij Tux ook zo was, dan zullen ze daar ook wel naar kijken denk ik..
Does doet het nog en blijft het hopelijk ook gewoon doen.. Ik hoop dat we dit kunnen verslaan, want ik word er kierewiet van om eerlijk te zijn.
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar kreeg dit net allemaal te horen, dus ben beetje van slag. Anders update ik het wel weer als we uitslag van Tux hebben..
Het leek niet direct de doodsoorzaak van de hamsters, maar wellicht indirect door shock. Maar we moeten nog een week wachten op de uitslag van het onderzoek naar Tux die we naar Utrecht hebben gebracht. De sectie zelf is al gedaan, want we hadden het crematorium aan de lijn die Tux daar al had. Nu alleen wachten op uitslag van de onderzoeken. Er was ook iets met de longen wat raar was (bij Moogle), want longweefsel hoort te drijven op water, maar zijn longweefsel zonk als een baksteen en was ook knalrood. Als dat bij Tux ook zo was, dan zullen ze daar ook wel naar kijken denk ik..
Does doet het nog en blijft het hopelijk ook gewoon doen.. Ik hoop dat we dit kunnen verslaan, want ik word er kierewiet van om eerlijk te zijn.
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar kreeg dit net allemaal te horen, dus ben beetje van slag. Anders update ik het wel weer als we uitslag van Tux hebben..
Alles op een Rijtje.
Re: Spoelwormen drama.. [edit 21-6 soort worm is bekend..]
Get wat een verschrikking allemaal zeg! ik duim mee voor Does....
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
- LadyBee
- Hamsters: genoeg..
- Leeftijd: 36
verschrikkelijk ja
hoe is jouw eigen "veiligheid" met die worm?
hoe is jouw eigen "veiligheid" met die worm?
Groetjes van Marielle en de hammies
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
-
Emzzz
- Hamsters: Zoë, Frits en Harry
- Leeftijd: 37
Dat vroeg ik me ook al af inderdaad... Ik zou m'n handen iedere keer ontsmetten geloof ik nadat ik iets van de hamsters had aangeraakt.
Wel respect voor wat je allemaal over hebt voor je dieren!
Wel respect voor wat je allemaal over hebt voor je dieren!
Groetjes van Emma en de hamsters Pip en Zoë
Het is niet overdraagbaar naar mensen. De dierenarts had het over dat het mogelijk bij peuters besmettelijk kan zijn, maar die hebben we niet.
Voor ons verder geen gevaar dus en voor ons hondje ook niet.
Dank voor het medeleven!
Does lijkt weer op te knappen, hij was vanavond weer zoals ik hem ken, dus blijf hopen. Moet me aan de ene kant voorbereiden dat hij dood kan gaan en aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat dat niet het geval zal zijn.
Dank voor het medeleven!
Does lijkt weer op te knappen, hij was vanavond weer zoals ik hem ken, dus blijf hopen. Moet me aan de ene kant voorbereiden dat hij dood kan gaan en aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat dat niet het geval zal zijn.
Alles op een Rijtje.
Niet dat je er veel mee bent opgeschoten omdat het een veel voorkomend worm is,maar je weet in elk geval wát het is.Het blijft nog steeds ontzettend balen.Ik hoop dat Does nog een heel tijd bij je kan blijven.