meelwormen

Stel hier je vragen of geef tips over de voeding van hamsters.

Moderator: Sylvia.

melissa&puk
Leeftijd: 29
Contacteer:

meelwormen

Bericht door melissa&puk »

Ik heb mijn hamstertjes en ukken altijd gedroogde meelwormen gegeven. in omgeving verkopen ze dat nergens meer (Tenminste waar ik kom in ieder geval niet) aangezien ik een paar nestjes heb op het moment en ik het altijd wel van groot belang vind dat de moeder genoeg eiwitten ed binnenkrijgt heb ik een paar dagen geleden levende meelwormen gekocht, en wat vind ik ze eng zeg :bloos:
maargoed, ik raakte aan de praat met de dierenwinkelverkoopster, en ze weet dat ik veel hamstertjes heb, aangezien ik er bijna elke week te vinden ben, haha
dus ze vroeg of ik ze aan de hamstertjes ging geven. ik vertelde dat het de eerste keer zou zijn dat ik ze levend zou voeren ipv gedroogd. toen vertelde ze me, dat ik dan wel even de hoofdjes eraf moest halen. dat ze anders door de hamsterwangetjes heen zouden bijten, naar mijn idee eten ze het altijd gelijk op maargoed.
Dus na mijn verhaal dan de vraag doen jullie dit ook?
Toen ik dit hoorde schrok ik even want ik dacht ik pak gewoon een lepeltje om ze in de hammies bakjes te gooien want aanraken dat doe ik echt niet maargoed ik moest er toch aangeloven en met een schaar zat ik dan te kloten, gelukkig waren ze wel in een keer dood want ik vond het zo zielig. maar dit is dus een reden om de wormpjes niet meer levend te halen, omdat ik dit toch echt niet zo'n leuk klusje vind. en dan bestel ik de gedroogde liever. maar de levende zijn toch iets beter is mijn verteld.

Dus zou ik de rusjes ook gewoon levend de meelwormen kunnen geven? hoe doen jullie dit?

Groetjes van Melissa en de hamsters van Hamstery Paradise <3
Qudie<3Molley
Hamsters: Jack
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: meelwormen

Bericht door Qudie<3Molley »

Ik geef ze levend, nu eten de hamsters het nog niet echt, maar probeer t wel aangezien Luna over een paar weekjes ook ukjes krijgt.
Maar ik heb er nog nooit van gehoord?
Ben wel benieuwd of het moet of niet
Liefs Ashley, en een pootje van Jack!
I only wished to become something beautiful.
Through my music, through my silent devotion
Rust zacht, mijn lieve schatjes
Hangmatjes!
cindytju
Hamsters: Ice,Blacky en daisy
Leeftijd: 54

Bericht door cindytju »

Ik geef ze ook altijd levend aan mijn rusjes en toendertijd ook aan de ukkies die bij mij geboren waren en gaf ze altijd gewoon heel met de koppies er nog aan en heb er nog nooit problemen mee gehad maar ik heb er wel eens van gehoord dat ze zouden kunnen bijten en sommige halen dan ook inderdaad de koppies eraf.
roosje87
Hamsters: 1
Leeftijd: 38

Bericht door roosje87 »

Volgens mij heb je met meelwormen dat risico niet maar met moriowormen wel. Ik haal in ieder geval nooit de hoofden er af.
Hamsters: Lena
† Rust zacht: Timor, Perry, Toby, Sunshine, Santana, Sky, Simon, Sam, Bloem, Sara, Binky
Everything will be oke in the end. If it's not oke, it's not the end
Some people feel the rain, others just get wet.
Mimosa
Leeftijd: 32

Bericht door Mimosa »

Hier ook niet, ze trekken hier juist alleen eerst de koppies eraf. :P
LadyBee
Hamsters: genoeg..
Leeftijd: 36

Bericht door LadyBee »

hihi jaa hier hetzelfde..
eerst word het kopje eraf gerukt, netjes trekken wil ik het niet noemen, en daarna hamsteren vaak de rest :D
Groetjes van Marielle en de hammies

http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Leeftijd: 33

Bericht door Nona »

Als je het toch eng blijft vinden kun je de meelwormen ook een nachtje in de vriezer doen, dan zijn ze ook dood en kun je ze zo geven. Maar inderdaad, in principe bijten ze eerst het koppie eraf en doden ze ze meteen, alleen als je merkt dat je hamster ze gaat hamsteren moet je opletten.
Hamstery Candy
Leeftijd: 37

Bericht door Hamstery Candy »

Ik doe ze altijd nachtje in de vriezer.. Mijn hammies gaan er voor op de loop! Haha
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Romy S

Bericht door Romy S »

Mn Robbies en Syren krijgen gewoon levende meelwormen, en deze halen zoals hierboven al staat, eerst de koppen eraf.
Ik heb er nooit problemen mee gehad. ;)
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Meelwormen kunnen niet door de wangetjes heen bijten.Zoals gezegd,moriowormen kunnen dit wel!
Ik geef ze altijd levend en ze worden altijd gelijk opgegeten.Op ééntje na beginnen ze met de kop (de andere begint liever aan de achterkant) Eén van mijn inmiddels overleden robbies propte ze levend in zijn wangzak om ze in een huisje op te eten en die heeft er nooit problemen mee gehad.
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

omdat het meer gaat over voeding dan over een nestje: verplaatst naar voeding
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
.:Frances:.
Hamsters: George en Jefferson
Leeftijd: 28

Bericht door .:Frances:. »

Volgensmij kan dat wel hoor Jaimz. Toen ik nog vogeltjes had vertelden fokkers mij dat ik ze geen levende meelwormen moest geven omdat die zich dan vanuit de maag naar buiten eten. Bij hamsters kan dat niet, want die eet ze niet levend op. Maar ik denk dan dat meelwormpjes zich ook wel door een hamsterwangetje kunnen eten. Ik geef ze voor de zekerheid toch liever gedroogd ;)
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
LadyBee
Hamsters: genoeg..
Leeftijd: 36

Bericht door LadyBee »

is het niet zo dat vogeltjes niet doen kauwen waardoor de worm levend in de maag komt? (correct me if i'm wrong)
Groetjes van Marielle en de hammies

http://hamsterytheloveboat.joswouters.nl
Lotjuh

Bericht door Lotjuh »

LadyBee: klopt.

Hamsters leren vanzelf wel dat de kop eraf moet. En bij twijfel presenteer de meelworm met een pincet en dan de kop bovenop. Zo wordt de kop eraf gebeten en hoef jij ze niet aan te raken ;)
mijn hamster draait de meelworm nu zelf om en bijt de kop er eerst af. Zo niet, dan leren ze door een beet van de meelworm snel genoeg.
Mijn lieve russische hammie: Chula
Hannah
Hamsters: muis en koetje
Leeftijd: 42

Bericht door Hannah »

Mijn eerste syrtje heeft meelwormen echt moeten leren eten. De eerste keer begon hij aan de verkeerde kant en beet de meelworm van zich af. Ik heb een hamster nog nooit zo hoog zien springen. Daarna beet hij steeds als eerste de kop eraf, om vervolgens de rest op te peuzelen. Ik ben overigens overgestapt op gedroogde meelwormen (bij de Discus worden deze verkocht). En deze worden net zo graag gegeten als de levende (en ik zit niet met die krioelende beestjes in mijn koelkast...)
Groetjes van Hanna, Muis (chinese dwerghamster) en mijn konijnen Kobus en Cato
Plaats reactie