tralieknagen en verveling

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 33
Contacteer:

Re: tralieknagen en verveling

Bericht door Jenna »

Wat voor hamster is het? En wat voor kooi en radje heeft hij?
Ik hoop dat hij het tralieknagen afleert maar sommige hamsters vinden het gewoon leuk of knagen omdat ze aandacht willen. Dat leren ze niet zo snel af helaas :( Ik weet er alles van haha *kuch* Védor *kuch* :P

♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Lunalover!!!
Hamsters: Luna
Leeftijd: 25

Bericht door Lunalover!!! »

Luna doet dat nooit, Ze klimt er wel graag in en soms hang ik wat eten voor haar op ;) Daar is ze wel een tijdje mee bezig. Het is namelijk niet echt de slimste hamster ever :razz:
Groetjes van Annelot en pootjes van
:¨·.·¨:
`·. Luna
inge891
Hamsters: shirley
Leeftijd: 26

Bericht door inge891 »

Ik hoorde een verhaal van een meisje dat haar katten bij haar hamster zag en een half uur later een dode hamster..... Ik ben blij dat het bij jou wél goed gaat ;)
Dat van dat touwtje is een een goed idee! Wilgentakjes koop je bijv bij pets place, ze zijn wel duur(voor een bos takjes betaal je al snel 3,99) ik heb trouwens geen goede ervaringen met pets place... :bloos: al woon ik in een klein dorpje met 2 dierenzaken waar pets place toch de beste spullen voor je hamster heeft...(waarom ik bij pets place niet zoveel koop is omdat ze bijvoorbeeld vleugels van parkieten knippen terwijl dat niet nodig is)
Bij pets place kocht ik voor een euro een blok golfkarton, om aan te knagen. Shirley(mijn hamster) deed er niets mee. Ik brak het blok in 2en en hij begon er aan te knabbelen! Na een tijdje vond hij dit ook niet interessant meer en kwam ik op het id om het blok in 3en te scheuren(1 op elke verdieping) en er zijn eigen voer/snoepjes in te doen, voordat ik naar bed ga. Hij heeft er heel veel plezier van, is weer een poosje bezig en heeft iets om aan te knagen.( ipv tralies:-) ) hij at zijn voer nauwelijks maar nu im agility leden met als beloning een brooks eet hij weer! Volgensmij vindt hij het ldiner om iets voor zijn voer te moeten doen :-)
groetjes van shirley en de rest van onze beestenboel;)
inge891

Bericht door inge891 »

als ik mijn hamster train, met hem speel, even kriebel op zijn rugje en zet hem dan in zijn hok. daarna gaat hij weer door met knagen. :-? volgensmij hoort het gewoon bij hem;)

-- 14 jun 2012 17:09 --
Jenna schreef:Wat voor hamster is het? En wat voor kooi en radje heeft hij?
Ik hoop dat hij het tralieknagen afleert maar sommige hamsters vinden het gewoon leuk of knagen omdat ze aandacht willen. Dat leren ze niet zo snel af helaas :( Ik weet er alles van haha *kuch* Védor *kuch* :P

Edit I: Deel verwijderd ivm crossposten. Precies dezelfde vraag stel je ook in je topic in Huisvesting.
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Maar wat voor kooi noem jij een mega grote kooi?

Ik heb weinig goede ervaringen met silent spinners, hier piepten ze ook altijd :(
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
Judith86
Leeftijd: 39

Bericht door Judith86 »

Ik heb twee goudhamsters gehad. Een daarvan heel rustig. De ander niet en die knaagde heel veel aan de tralies. Ik vond dat zo zielig dat ik een tweede kooi eraan heb gekoppeld (hij had toen 2 mary's). En toen was het gewoon over. Misschien lijkt het groot/overdreven, maar ik vind van niet, als zo'n beestje zich daar beter (goed) in voelt.
Mijn ervaring is dus om in zo'n geval meer ruimte te geven.
(Verder stonden er veel dingetjes in de kooien. En ik strooide regelmatig wat parkietenzaad over/door de bodembedekking. Ook het gewone voer kregen ze niet uit een voerbakje maar strooide ik door de kooi. Af en toe bijv. een wc rolletje dichtgemaakt met wat lekkers erin verstopt).
inge891

Bericht door inge891 »

dat met dat wc rolletje vullen met keukenpapier vind de mijne echt geweldig! :-) ik heb laatst een (goedkope) hamsterren gekocht op een rommelmarkt(die vrouw zei dat het voor cavia''s was
:razz: ) en daar klimt hij niet overeen. hij vindt het geweldig om rond te rennen en af en toe train ik nog wat nieuwe trucjes met hem. mijn broertje maakt van lego allerlei huisjes en doolhoven waar hij ook wel even zoet mee is. 's avonds laat ik hem daar nog even in rennen. de hamsterbal is verleden tijd! :-) dat verminderd het knagen. ik leg ook allerlei soorten wilgentakjes en karton voor de plek waar hij knaagt. hij legt die spullen dan aan de andere kant en gaat dan verder met knagen. hij doet het maar op 1 plek, en dat is de plek waar ik hem altijd uit zijn kooi haal....

-- 26 jun 2012 09:19 --
Jenna schreef:Maar wat voor kooi noem jij een mega grote kooi?

Ik heb weinig goede ervaringen met silent spinners, hier piepten ze ook altijd :(
een megagrote kooi noem ik NIET zo'n kooi:
http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X& ... ,s:0,i:102

of iets dat daarop lijkt. :razz:
deze dus ook niet:

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X& ... ,s:0,i:191

een grote kooi is, ca formaat, ongeveer dit:

http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1 ... s:49,i:329

met nadruk op ca formaat,misschien is shirleys hok nog wel groter, shirleys hok heeft in ieder geval talloze speeltjes :-)

ohw en die silent spinner heb ik vandaag moeten smeren omdat ie zo piepte. :razz: echt ''silent'' dus :razz:
_mona_
Hamsters: 2

Bericht door _mona_ »

Die grote kooi dat jij noemt is gewoon die eerste maar dan met buizen aan de zijkant... Ze zijn echt heel klein....

De laatste kooi is oke voor een dwergje, wat voor hamster heb je?
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
lymoen
Hamsters: Roe
Leeftijd: 34

Bericht door lymoen »

Ik geef mijn hamster elke dag een pinda om op te knagen. Zo'n pinda die nog in zijn hoesje zit. Ik vind ze ook helemaal niet duur, want voor een flinke zak betaal je maar een euro op de markt. De eerste dagen had ze niet door wat ze met de pinda moest en maakte ik hem een beetje kapot zodat het voor haar makkelijker was. Inmiddels heeft ze het door, ze is niet de slimste en is met een pinda al snel een uur zoet. En gelukkig dat ze is wanneer ze de pinda heeft.

De hele pinda's zaten ook in het huismerk hamstervoer van Pet's place, dus ik ga er vanuit dat ze geschikt zijn voor hamster.
Baasje van Roe (russische dwerg hamster), geboren op 20 mei 2012
Plaats reactie