Vies slaaphuisje
Moderator: Sylvia.
- Ellleeen x
- Hamsters: Diesel, Luigi ♥
- Leeftijd: 31
- Contacteer:
Vies slaaphuisje
Mijn syr, Diesel, slaapt in een iglohuisje van Savic, zoals deze ; http://vipexotic.net/sofia/images/savic%20iglo.jpg , hij hamstert meestal z'n eten in het huisje, maar het probleem is dat hij daar ook altijd poept en plast. Ondanks hij ook plast in z'n hamstertoilet.
Meestal wanneer ik het huisje kuis op het einde van de week is het erg vies, maar vandaag zag ik dat er ook een soort van kleine, witte wormachtige beestjes opzaten. Ik heb meteen alles ontsmet, maar ik vraag me af van waar die komen ?
Zou het kunnen door het warme en vochtige weer dat die beestjes zich hebben ontwikkeld ? Ik vraag me nu ook af hoe ik het kan voorkomen ?
Meestal wanneer ik het huisje kuis op het einde van de week is het erg vies, maar vandaag zag ik dat er ook een soort van kleine, witte wormachtige beestjes opzaten. Ik heb meteen alles ontsmet, maar ik vraag me af van waar die komen ?
Zou het kunnen door het warme en vochtige weer dat die beestjes zich hebben ontwikkeld ? Ik vraag me nu ook af hoe ik het kan voorkomen ?
Slaapzacht Beau ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: Vies slaaphuisje
Persoonlijk vind ik dit huisje veel te klein voor een syr... Ik zou echt gaan voor huisjes van caviaformaat, daar hebben ze meer ruimte in.
Beestjes kunnen inderdaad door de warmte en vochtigheid komen. Ik zou proberen om zijn zandbak echt vlak naast zijn huisje te zetten, soms vinden ze anders dat ze veel te ver moeten als ze willen plassen en doen het dan maar in hun huisje.
Verder gewoon vaker schoonmaken...
Beestjes kunnen inderdaad door de warmte en vochtigheid komen. Ik zou proberen om zijn zandbak echt vlak naast zijn huisje te zetten, soms vinden ze anders dat ze veel te ver moeten als ze willen plassen en doen het dan maar in hun huisje.
Verder gewoon vaker schoonmaken...
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Ik heb voor Einstein een huis dat uit twee gedeelten bestaat. Zijn slaap/nest gedeelte, daar gaat hij helemaal los met wc papier. En een kleiner gedeelte waar ik een toiletje heb staan. Tussen de twee delen zit een schot met een "deuropening". De verhouding is ongeveer 2/3 slaap en 1/3 wc. Dit gaat prima, hij plast niet in zijn nestje. Poepen wel.
- Ellleeen x
- Contacteer:
Ik heb eens rondgekeken, zou een Savic rody iglo ( http://www.wearepets.co.uk/smallpets/pr ... -igloo.jpg ) dan beter zijn ? En past deze op een ferplast hoekverdieping ?
Ik zal dan ook een klein zandbakje naast z'n nestje zetten, en om de hoeveel dagen zou ik het moeten schoonmaken, ik dacht aan elke 2 dagen ?
Ik zal dan ook een klein zandbakje naast z'n nestje zetten, en om de hoeveel dagen zou ik het moeten schoonmaken, ik dacht aan elke 2 dagen ?
Slaapzacht Beau ♥
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 43
Ik zou helemaal geen plastic huisje nemen als je hamster een beetje een viespeuk is. Het wordt er benauwd, het gaat heel snel schimmelen binnenin door het vocht en de ammoniakdampen blijven lekker hangen. Dat kan nooit gezond zijn. Wat ik altijd doe bij huisplassers is simpelweg een kartonnen doos als huisje geven. Dat ventileert veel beter en na dag of vier gooi je de hele boel weg en geef je een nieuwe.
Ik heb zelf ook een keer die wormachtige beestjes gehad bij een hamster die in haar huis plaste, dat waren maden. Met dit benauwde weer gaat dat heel snel, ik had zelf twee dagen eerder alles verschoond. Maar helaas waren er toch vliegen op haar urine en doorweekte voer afgekomen en die hadden daar eitjes gelegd. Daar komen weer maden uit. Als je hamster zelf ook een beetje vies is, kunnen die maden ook op of in je hamster kruipen, en dat wil je ECHT niet, dat is vreselijk.
Ik heb zelf ook een keer die wormachtige beestjes gehad bij een hamster die in haar huis plaste, dat waren maden. Met dit benauwde weer gaat dat heel snel, ik had zelf twee dagen eerder alles verschoond. Maar helaas waren er toch vliegen op haar urine en doorweekte voer afgekomen en die hadden daar eitjes gelegd. Daar komen weer maden uit. Als je hamster zelf ook een beetje vies is, kunnen die maden ook op of in je hamster kruipen, en dat wil je ECHT niet, dat is vreselijk.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
- Ellleeen x
- Contacteer:
Is een huisje van hout die open is onderaan ook goed, of niet ? Ik kan er altijd een stuk karton onder leggen en dat na enkele dagen wegsmijten.
Slaapzacht Beau ♥
Die beesten kunnen inderdaad best eens maden zijn..
Verschoon je het huisje ook altijd als je de kooi verschoond?
Verder vind ik het persoonlijk echt zwaar overdreven om een huis op cavia formaat te nemen, erg groot en neemt onnodig veel ruimte in beslag, dus ook minder loop ruimte.. Ik moet ook zeggen dat tot nu mijn syren die ik heb gehad liever knus slapen als ruim..
Mijn syr op dit moment slaapt in dit huisje; http://www.dierenstore.nl/index.php?rou ... uct_id=304
Daar verzameld ze dan ook al de bodembedekking naartoe
Ze is nu weer op een punt dat ze het huisje zo vol heeft liggen dat ze een nieuw nestje heeft gebouwd langs haar Loopwiel haha, maar als ik de kooi weer verschoond heb gaat ze altijd weer Lkkr In dr igloo liggen
Verschoon je het huisje ook altijd als je de kooi verschoond?
Verder vind ik het persoonlijk echt zwaar overdreven om een huis op cavia formaat te nemen, erg groot en neemt onnodig veel ruimte in beslag, dus ook minder loop ruimte.. Ik moet ook zeggen dat tot nu mijn syren die ik heb gehad liever knus slapen als ruim..
Mijn syr op dit moment slaapt in dit huisje; http://www.dierenstore.nl/index.php?rou ... uct_id=304
Daar verzameld ze dan ook al de bodembedekking naartoe
Ze is nu weer op een punt dat ze het huisje zo vol heeft liggen dat ze een nieuw nestje heeft gebouwd langs haar Loopwiel haha, maar als ik de kooi weer verschoond heb gaat ze altijd weer Lkkr In dr igloo liggen
Greetz Rosaliee..
* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *
* mi Estrella; Speedy, Bandit, Boefje, Angel, Bounty, Twinkle'Star 'nd Teigetje! <3 *
- Ellleeen x
- Contacteer:
Jep, ik ververs het huisje altijd als ik de kooi verschoon, elke week dus 
Slaapzacht Beau ♥
- Nieske
- Moderator
- Leeftijd: 40
- Contacteer:
ik had vroeger ook een nestplasser, vooral in plastic huisjes was dat een ramp! Ik gooide elke 2 dagen het hele nestje weg (misschien zielig voor de hamster, maar minder zielig dan in d'r eigen zooi moeten slapen). Zoals Irene al zei: kartonnen huisjes zijn ideaal. Theedoosjes, eierdoosjes, andere kartonnen verpakkingen zijn ideaal.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
- Ellleeen x
- Contacteer:
Ik ben blij 
Ik heb vorige week een houten huisje gekocht op caviaformaat en dat beneden op het zaagsel gezet, en ondertussen heeft hij nog niet geplast in z'n nieuw huisje, nu gaat hij enkel nog in zijn hamstertoilet plassen, wat een opluchting !
Ik heb vorige week een houten huisje gekocht op caviaformaat en dat beneden op het zaagsel gezet, en ondertussen heeft hij nog niet geplast in z'n nieuw huisje, nu gaat hij enkel nog in zijn hamstertoilet plassen, wat een opluchting !
Slaapzacht Beau ♥
-
LunaLovesHamsters
- Hamsters: Sunny (en een beetje Knabbel)
Ik ben blij dat het is goedgekomen! Zelf gaat mijn hamster in een hoekje plassen. Verder heb ik daar geen problemen mee, zolang ik het maar vaak verschoon!