Liannes Hangmatten versie 2.0

Zoek je een hamster of hamsterspulletjes? Of wil je juist wat verkopen?

Moderator: Sylvia.

Welke kleur(en) zou jij het leukst vinden als je een hangmatje zou bestellen?

Lichtroze, roze, donkerroze (fuchsia)
19
16%
Rood, oranje
4
3%
Lichtblauw, blauw, donkerblauw
24
20%
Natuurtinten (bruin, grijs, beige, legergroen)
8
7%
Felgroen, donkergroen
7
6%
Geel
0
Geen stemmen
Wit, gebroken wit
4
3%
Bloemenprintjes
22
18%
Blokjes, streepjes, stippen
11
9%
Dierenprint (tijger, zebra, luipaard)
21
18%

Totaal aantal stemmen: 120

**Lilia**

Liannes Hangmatten versie 2.0

Bericht door **Lilia** »

Mededelingen:

Update 29 april: Ik heb inmiddels draad voor het frame voor de radiatormatjes gevonden. Ik heb nog een aantal frames die iets dikker zijn en koper van kleur, de radiatormatjes die ik van het andere draad maak zijn gewoon grijs. Die moeten nog gemaakt worden, zodra ik een voorraadje heb zijn ook de radiatormatjes te bestellen. Ik ga even kijken naar de mogelijkheid ze toch met brievenbuspost te versturen, dat lukte met de huidige frames niet. Er komen dan waarschijnlijk twee of drie maatjes. Ik hoop ze er tegen uiterlijk eind volgende week op te hebben staan. :)

Nog een vervelende mededeling: zoals jullie misschien hadden meegekregen is mijn eigen naaimachine kapot. Tot nu toe kon ik die van mijn moeder lenen maar zij heeft hem zelf binnenkort weer nodig, dus dan moet ik er even tussenuit tot ik zelf een naaimachine heb of ik de hare weer mag gebruiken. Ik krijg hem binnenkort wel weer terug maar ik kan niet precies zeggen wanneer dat zal zijn.. Helaas, ik hoop dit binnenkort op te kunnen lossen. :(

Nog een kleine kanttekening voor de twijfelaars met betrekking tot Deirdre: Deirdre is hoogstwaarschijnlijk niet overleden aan een virus of bacterie, bestellen van matjes is dus gewoon veilig. Er zijn na Deirdre geen sterfgevallen of symptomen meer geweest van ziekte. Twijfel je toch nog, gewoon even een berichtje sturen.

---------------------------------------------

Zo, daar issie dan eindelijk, een vernieuwd topic voor mijn hangmatjes. :)

Sinds september ben ik weer begonnen met matjes naaien, op vrij kleine schaal. Wel op bestelling, maar naast studie en werk. Ben een tijdje op zoek geweest naar een naaimachine en uiteindelijk heb ik een mooie Toyota van 13 jaar van iemand kunnen overnemen, dus daar was ik wel heel blij mee. Het kriebelde toch weer heel erg, zodoende ben ik maar weer begonnen. Zoals gezegd, wil ik het graag kunnen combineren met school en werk en hamsters, op een goede manier zodat het leuk blijft voor mij. Ik vind het erg leuk om te doen, maar huge bestellingen kan ik helaas niet aannemen, dan raak ik het overzicht een beetje kwijt en wil ik het veel te graag af hebben. Huge, als in, meer dan 15 matjes.

Oke, heel leuk allemaal maar hoe werkt het nou precies? Als eerste maar eens eventjes de modellen die ik in ieder geval wil leveren.

Binnenkort: Radiatormatjes

Modellen hangmatjes

HANGTENTEN
Het model voor deze tentjes is afkomstig van Irene (Reflectionsofpast, van Pet-Relax). Inmiddels is ze gestopt met het maken van matjes en maak ik deze tentjes.
Het zijn kleine tentjes met een opening van voor, met of zonder kussen en een kleine versteviging in de bodem zodat het tentje niet doorzakt. De kussentjes passen tegen de achterwand.

Je kunt twee kleurtjes kiezen voor het tentje en twee voor het kussen.

Afbeelding

Afbeelding
Met dank aan de bestelling van Nancy voor de foto's.

Klein, 15 lang, 12 hoog/breed: €3,25 inclusief kussen, of €2,75 zonder
Groot, 18 lang en 15 hoog/breed: €3,75 inclusief kussen, of €3,25 zonder

PUNTZAK
Deze mat heb ik al eens voorbij zien komen, maar ik ken niemand die ze maakt. Het idee is niet van mijzelf, maar ik vind het al wel tijden een superleuke mat, dus weer eens een poging gewaagd en ze zijn inderdaad erg leuk. De puntzak bestaat uit drie driehoeken die met de korte kanten aan elkaar genaaid zijn, zodat er dus een grotere mat ontstaat met een kuiltje. Iets anders dan een hangmand, wat flexibeler op te hangen ook.

Afbeelding

Afbeelding

Formaatje dwerg, drie driehoeken van ongeveer 15 centimeter: €2,25
Formaatje Syr, drie driehoeken van ongeveer 20 centimeter: €3,50

Het prijsverschil zit in het vrij grote verschil in stof. Je kunt twee kleurtjes kiezen en het is mogelijk de mat om te draaien, binnenstebuiten als het ware maar de mat blijft gelijk, geen naadjes te zien.

INKRUIPMAT
Op verzoek heb ik deze eens gemaakt. De inkruipmat heeft vier lagen stof, twee boven en twee onder, is op deze manier gevoerd en is naadloos. Ik weet niet of er nog meer inkruipmatjes gaan komen, ik wil mijn concurrenten niet in de weg zitten. ;)

20 bij 20 cm, opening van ongeveer 4/5 cm, geschikt voor dwergjes: €3,25
25 bij 25 cm, opening van ongeveer 5/6 cm, geschikt voor Syrtjes: €3,75
30 bij 30 cm, opening naar eigen wens, geschikt voor bijvoorbeeld ratjes: €4,25

Je kunt twee kleurtjes kiezen.

Afbeelding

FERPLAST PLATEAUHOEZEN
Eigenlijk zijn het geen hoezen (een hoes schuif je ergens om, dat kan hierbij niet), maar leg je ze als grote hangmat op je Ferplast plateau. Gemaakt vanwege het selecte aantal kleurtjes verdiepingen, en het is natuurlijk lekker warm aan de pootjes als de zomer straks weer voorbij is. :)

De hoezen zijn verkrijgbaar met en zonder lusjes, die uit het voorbeeld zijn zonder. De lusjes zouden dan in de buurt van de ophangschroeven komen.
Prijs: €3,50 (met lusjes geen prijsverschil)
Je kunt weer twee kleurtjes kiezen als je dat leuk vindt.

Afbeelding

DRIEHOEKJES
Geschikt voor iedere hoek van de kooi door zijn hoek van 90 graden.
Extra klein, twee korte zijden 15 cm: €0,75
Klein, twee korte zijden 20 cm: €1,25
Middel, twee korte zijden 25 cm: €1,75
Groot, twee korte zijden 30 cm: €2,25
Extra groot, twee korte zijden 35 cm: €2,75

Afbeelding
[Een oude foto (net als alle andere foto's van de modellen), deze stof heb ik niet en kan ik ook niet meer krijgen waarschijnlijk]

VIERKANTEN
Een simpele maar effectieve hangmat.
Klein, 15 bij 15: €1,50
Middel, 20 bij 20: €1,75
Groot, 25 bij 25: €2,00
Extra groot, 30 bij 30: 2,25

Afbeelding

RECHTHOEKEN
Klein, 20 bij 15: €1,75
Middel, 25 bij 20: €2,25
Groot, 30 bij 25: €2,75
Extra groot, 35 bij 30: €3,25

Afbeelding

HANGZAKKEN
De hangzakken zijn gemaakt van vier lagen stof, twee boven, twee onder als het ware, en op deze manier gevoerd, naden zijn onzichtbaar en ze zijn heerlijk warm. Als je voor twee kleuren kiest, zou ik graag weten welke kleur aan de binnenkant, en welke aan de buitenkant moet.

Klein, 20 bij 15: €2,50
Middel, 25 bij 20: €3,00
Groot, 30 bij 25: €3,50

Hangzak middel
Afbeelding

Hangzak klein
Afbeelding

HANGMANDJES GEVOERD
Deze mandjes worden verstevigd in de bodem, en zijn ook verkrijgbaar met kussen in dezelfde maat, gevuld met fleece dus helemaal veilig.

Klein, doorsnede 15 cm, ongeveer 5 cm hoog: €3,00 - Een kussen kost €0,50
Middel, doorsnede 20 cm, ongeveer 7 cm hoog: €4,50 - Een kussen kost €1,00
Groot, doorsnede 25 cm, ongeveer 8 cm hoog: €6,00 - Een kussen kost €1,50

Afbeelding

Twee kleurtjes hier ook mogelijk.

Lusjes
Ik gebruik zwart satijnlint en elastiek, als je een voorkeur hebt, kun je dat aangeven, in de meeste gevallen gebruik ik anders zwart satijnlint.

Kleurtjes
Ik ben voor opslag gebonden aan mijn kamertje en de opbergboxen die ik daarin kwijt kan, een enorm groot assortiment aan kleuren gaat het dus niet worden. Wel een wisselend assortiment, deels afhankelijk van de vraag. Als kleurtjes bijna op zijn, haal ik ze hier weg om teleurstellingen te voorkomen. Heb je nou net een kleine bestelling, kan het zijn dat ik dat nog kan maken, gewoon even PM-en. Anders verschijnen er matjes in de voorraad met kleurtjes die hier niet meer tussenstaan. Bij genoeg vraag kan ik wel weer op zoek. Suggesties altijd welkom.

Vaak sla ik een aantal kleuren in zodat het assortiment weer ruim is, maar sommige kleurtjes gaan hard en verdwijnen snel. Als het assortiment kleurtjes dan weer wat klein is, ga ik weer op zoek en voeg ik weer 3/4 of soms wel 8 kleurtjes of patronen toe. Als er nu niets voor je bij staat, kom vooral nog een keer terug of stuur me een berichtje met je wensen. Bij een redelijke bestelling kan ik eventueel kleurtjes op aanvraag zoeken.

Ik heb:

Paars en roze met hokjes
Afbeelding

Roze met roosjes
Afbeelding

Patchwork met veel patroontjes, zie voorbeeldjes
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Paars met witte en roze strepen, vrij groot patroon, dus geen echte hokjes
Afbeelding

Wit/oranje streepjes met sinaasappeltjes, zelfde verhaal als die met aardbeitjes, groot patroon
Afbeelding

Barok [bijna op,, komt mogelijk nog wel terug]
Afbeelding

Geel [ruim op voorraad]
Afbeelding

Babyroze met felroze sterren [niet voor grote dingen als hangmanden van 25 cm of plateauhoezen en beperkt]
Afbeelding

Groen [ruim op voorraad]
Afbeelding

Donkerblauw [ruim op voorraad]
Afbeelding

Lichtpaars [ruim op voorraad]
Afbeelding

Zebra [op, eventueel kan ik 25 april nog wat nieuwe halen voor de liefhebbers]
Afbeelding

Koe, groot patroon
Afbeelding

Wit met bloemetjes [tijdelijk op]
Afbeelding

Twee versies lichtblauw.
Afbeelding

Fuchsia-roze [ruim op voorraad]
Afbeelding

Rood [ruim op voorraad]
Afbeelding

Ik heb nog restjes van:
Donkerpaars

Restjes, dus geen garantie dat ik je bestelling helemaal in die kleur kan maken. Voor foto's/meer informatie: PM!

Foto's genomen met flits bij lamplicht, kleur kan in daglicht iets verschillen van de foto.

Binnenkort in het assortiment (waarschijnlijk): -

Zoals ik al zei, meer kleurtjes altijd in opkomst, suggesties altijd welkom. :)

En hoe werkt bestellen?
Heel simpel. Je kiest een model, je kiest een of twee kleurtjes, de maat en je geeft het aan me door via PM. Ik heb een beetje het idee van Marieke gejat, ik neem niet meer dan een aantal reserveringen per keer aan, beetje afhankelijk van hoeveel matjes iemand bestelt. Dat zal zo rond de 5 tot 8 bestellingen liggen. Aan de hand daarvan kan ik je vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat je matjes af zijn. Ik probeer voor iedereen een levertijd van maximaal twee weken aan te houden. Voor grotere bestellingen of bestellingen waar veel werk in zit (mandjes bijvoorbeeld) een weekje langer.

Als je matten af zijn, krijg je van mij een berichtje met de totale kosten. Dan liggen je matjes klaar voor verzending. Verzendkosten liggen meestal niet hoger dan een paar euro, als pakketpost goedkoper is kun je daarvoor kiezen. Matjes worden verstuurd als het geld binnen is. Betalen gebeurt als de matjes af zijn, tot die tijd heb je het recht gewoon af te zeggen, ook als ze al gemaakt zijn. Dan verschijnen ze namelijk in de voorraad, dat is geen probleem.

Verzenden gebeurt binnen enkele dagen nadat het geld ontvangen is, voor 5 uur verzonden is meestal de volgende dag in huis.

Welke maat moet ik nou kiezen?
Grof gezegd, alles rond de 20 cm is geschikt voor kleine Syrtjes, daaronder voor dwergen, daarboven voor alle Syren. Voor Rusjes raad ik bijvoorbeeld 20 cm driehoeken aan, voor een Syr 25, of voor een klein Syrtje ook 20. Een aantal modellen is al afgestemd op het formaat van Rus en Syr, zoals de tentjes en de mandjes.

Speciale bestellingen
Speciaal verzoek? Extra stevige matjes of een grotere maat? Meestal geen probleem, via PM komen we er wel uit. Erg grote dingen (grote manden, 25 cm dus of radiatormatjes) passen níet door de brievenbus, houd daar rekening mee.

Verzenden
Ik probeer verzendkosten zo laag mogelijk te houden maar helaas maakt PostNl dat redelijk onmogelijk. Dit zijn de huidige tarieven:

0-20 gram: €0,54 (hooguit één dwergenmatje, komt niet vaak voor)
20-50 gram: €1,08 (bijvoorbeeld één vierkante mat 25 cm, of twee kleintjes)
50-100 gram: €1,62 (2-3 kleine matten of een hangzak bijvoorbeeld)
100-250 gram: €2,16 (hierbinnen vallen de meeste bestellingen)
250-500 gram: €2,70 (voor hele zware matten die nog wel door de brievenbus passen, komt weinig voor)

Naar België verzenden is mogelijk maar wel duurder:

0 - 20 gram: €0,90
20 - 50 gram: €1,80
50 - 100 gram: €2,70
100 - 250 gram: €4,50
500 - 2000 gram: €7,20

Tot slot is er de optie om een pakketje te laten verzenden. In Deventer zit voor zover ik weet geen DHL-servicepunt dus ik verzend dan gewoon met pakketpost van €6,75. Voor bestellingen van 5 of meer dikke matjes vaak goedkoper dan meerdere enveloppes.

Voor pakketjes naar België: tot 2 kilo betaal je dan €9,00. Eventueel is hier dan een kleine compensatie mogelijk in de verzendkosten.

Ik doe niet aan visitekaartjes of speciale dozen of enveloppes. Dit om de kosten zo laag mogelijk te houden. Het is misschien niet zo professioneel, maar gratis dozen van de supermarkt zijn nu eenmaal het goedkoopst.

Voorraad
Geen keuze kunnen maken uit alle mogelijkheden? Of wil je niet wachten tot ze af zijn?? Kies iets uit mijn voorraad en binnen enkele dagen heb je je hangmatjes thuis. PM gewoon even het nummer van je keuze en dan help ik je verder.

De voorraadmatjes maak ik naar aanleiding van stukjes overgebleven stof, stof van lappen die bijna op zijn, maar soms zitten er ook matjes tussen die net iets te klein zijn uitgevallen voor een bestelling of matjes die zijn geannuleerd/nooit betaald. En soms is het even rustig en maak ik gewoon wat matjes op eigen creativiteit. Bij bestellingen van één driehoek met twee kleurtjes blijven er namelijk dan twee driehoeken over en daar maak ik dan een voorraadmatje van.

Net als het assortiment kleurtjes wisselt de voorraad, soms is er weinig, soms is er heel veel, en ik profiteer zelf ook van de voorraad als er hier eens iets kapot gaat.

De prijsjes zijn exclusief verzendkosten, biedingen ga ik over het algemeen niet mee akkoord.

Afbeelding
1) Hangtentje dwerg, rood/wit/blauw met oranje binnenkant, zonder kussen: €2,75

Afbeelding
2) Setje paars met roze/witte strepen/fuchsia, bestaande uit:
- 2 driehoeken 25 cm
- 1 vierkant 25 cm
- 1 vierkant 20 cm

Met elastieken lusjes; €6,50

Afbeelding
3) Setje roze/rode roosjes met rood voor een Syrtje. Bestaande uit:
-Hangtentje Syrformaat met kussentje
-Twee driehoeken 23 cm
-Radiatorhangmat 27 bij 25 cm [gereserveerd]

De afwerking van de radiatormatjes is wél te zien, maar valt aan de binnenkant van het hoesje en is bij het ophangen dus 'verdwenen' en onzichtbaar. PM voor eventuele foto's.

Prijs: €6,00 [zonder radiatormatje dus!]

Afbeelding
4) Rechthoekje rood/lichtblauw 1, 18 x 15 met elastiek: €1,50

Afbeelding
5) Hangzakje rood/lichtpaars, 18 x 14: €2,25

Afbeelding
6) Vierkant bruin/groen, 20 cm: €1,75
7) Vierkant paars/oranje, 20 cm: €1,75

Afbeelding

Afbeelding
8) Rechthoek 26 bij 22, geknipt naar het patroon (vandaar de vage maat), donkerpaars met bloemen/geel: €2,25

Afbeelding
9) Vierkant 18 cm zebra/oranje: €1,75

Afbeelding
10) Handjevol, 8 stuks, kleine matjes, geschikt voor kleine dwergjes. Driehoekvalmatten in groen met zwart, groen met gebroken wit, roze met zwart, en roze met antraciet. Rechthoekjes roze met lichtpaars en gebroken wit met groen. En een rood vierkantje. Alles bij elkaar: €4,50

Afbeelding
11) Twee keer driehoek 20 cm: €1,25 per stuk

Bestellingen
Voor het gemak zal ik hier de bestellijst ook bijhouden, dan is voor iedereen duidelijk hoe druk ik het heb. ^^

1)
2)
3)
4)
5)

Nou, volgens mij heb ik alles wel gezegd, voor vragen of opmerkingen en suggesties, mag hier, mag via PM. Maar volgens mij heb ik alles zo. ^^

Nog een kleine opmerking: het is en blijft handwerk, dus twee matjes van dezelfde grootte bestellen wil niet zeggen dat ze precies even groot zijn. Het kan zijn dat ze een keer een halve centimeter verschillen, of dat er een lusje scheef zit.

Foto'tje uit de oude doos, omdat ik 'm zo schattig vind. :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door **Lilia** op 29 mei 2013, 16:49, 145 keer totaal gewijzigd.

Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Jennes2012

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0

Bericht door Jennes2012 »

Ik meld mij ^^
2 paarse extra grote Rechthoekige hangmatten.. Hmm.. Met bloemetjes :D
En 3 roze extra grote rechthoekige hangmatten.. :D
Wall-e

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [bruin/oranje toegevoegd]

Bericht door Wall-e »

Mijn bestelling heb ik je via pb gestuurd, het is wel naar België, is dat geen probleem? Ik betaal dan gewoon meer verzendkosten natuurlijk _/-o_
**Lilia**

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [bruin/oranje toegevoegd]

Bericht door **Lilia** »

Ik zal straks even uitzoeken wat het kost om naar België te verzenden. :)
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
**Lilia**

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [nieuwe kleurtjes]

Bericht door **Lilia** »

Up met nieuwe kleurtjes en voorraad. :)
Jennes2012

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [nieuwe kleurtjes]

Bericht door Jennes2012 »

Leuk leuk :D
Ben erg benieuwd hoe de matjes zijn als ik ze zometeen heb :D wat zullen de hammies blij zijn :D
Maar nu heb je ook al weer erg leuke kleuren en printjes hihi..
**Lilia**

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [nieuw: Ferplast plateauho

Bericht door **Lilia** »

Als het goed is zijn die van jou vandaag binnengekomen en anders zijn ze er morgen! :)

Upje!
Wall-e

Bericht door Wall-e »

Ik wacht vol spanning m'n bestelling af, op de foto's zagen de matjes er alvast prachtig uit! Ik heb vandaag ook nog wat houten trapjes besteld zodat Wall-e naar de hangmatjes kan lopen :D
Ohhh, die ferplast hoezen zien er ook geweldig leuk uit, die hou ik voor een volgende keer :zwaai:
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Lianne, ik weet dat ze er niet tussen staan :P Maar maak je ook radiator-hangmatjes? Mocht je nu denken, what the... Heather maakte ze vroeger: KLIK.
Inmiddels zijn ze hier allemaal zo goed als gesloopt, dus ik ben behoorlijk op zoek naar nieuwe. Helaas nog niemand gevonden die ze maakt...
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

Hey Jenna,

ik heb de ijzertjes nooit kunnen vinden, anders was ik er wel mee begonnen. Maar als je die nog hebt, wil ik de hoesjes wel voor je maken hoor.
Jenna
Hamsters: Lexi en Archimedes
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Jenna »

Toppie, ik ga je PM'en hihi.
♥ Liefs Jenna, Miek en mini (e.t.a. 10-2018) ♥
♥ Lexi en Archimedes ♥
† Slaap zacht, lieve schatten †
♥ Noa, voor altijd in mijn hart ♥
**Lilia**

Re: Liannes Hangmatten versie 2.0 [nieuw:Inkruipmat en voorr

Bericht door **Lilia** »

Jenna PM terug inmiddels.

Voorraad geupdated! Volgende week een drukke week met veel school en werk, dus daarom een en ander op voorraad. Bestellen kan natuurlijk ook gewoon. :)
kivitjeeh
Hamsters: Sjaakie, Frummel
Leeftijd: 33

Bericht door kivitjeeh »

Ik heb je een PM gestuurd over de hangmandjes ;)
Kirsti
Hamsters: Ivy & Seven
Leeftijd: 28

Bericht door Kirsti »

Ik heb wel interesse in hangmat oranje rood en hangzak. Is 3,75 excl. verzendskosten? Zoja, wat is de prijs met verzendskosten?
Groetjes van Kirsti en rusje Maple
† Mimi, Ivy & Seven
**Lilia**

Bericht door **Lilia** »

PB-tje (aan allebei inmiddels)!
Plaats reactie