Fotos van mijn hammies.
Moderator: Sylvia.
- Limbolandertje
- Leeftijd: 38
Re: Fotos van mijn hammies.
Ik denk wel dat ik begrijp waarom hij niet met naam en toenaam op internet komt. Gewoon niet iedereen is daar van gediend. Soms word er niet gekeken naar of iemand goed is in wat hij doet of niet, maar mee subjectief. Zo van hij maakt een keer een aparte opmerking dus ga ik hem eens lekker af zitten zeiken. Dat gebeurt ook met de artsen waar ik voor werk. Ze leveren allemaal goed wek, maar als de patient het karakter van de arts niet aanstaat word het goede werk vergeten en een negatieve recentie geschreven alleen omdat hij de patient een keer streng heeft toegesproken. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen
@ jennes2012: die eerste foto van Roosje. Dat radje is zo mooi. Hoe kom je daar aan?
@ jennes2012: die eerste foto van Roosje. Dat radje is zo mooi. Hoe kom je daar aan?
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
`·.Benson + Oliver
-
Jennes2012
Gelukkig.. Dat is ook inderdaad zijn reden
Die molen komt van de vogelkelder in den haag.
We gingen naar de grootste dierenwinkel in nederland, en hebben daar toen grote inkopen gedaan,, haha
Waaronder die molen
Bedankt
Die molen komt van de vogelkelder in den haag.
We gingen naar de grootste dierenwinkel in nederland, en hebben daar toen grote inkopen gedaan,, haha
Waaronder die molen
Bedankt
Pff hele verhalen en geen foto, ik ben wel benieuwd naar het beestje hoor! 
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo, zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
- Hamstery Candy
- Leeftijd: 37
Mijn vraag van de lijnen is toch niet aanvallend?
Ik heb ook ooit niet fokgeschikte dieren in huis gehaald...
Deze zijn uiteindelijk huisdier geworden!
De reden daarvan was dat deze uit verkeerde lijnen kwamen!
Niet heel gek dat ik erna vraag dan toch?
Mijn fokdieren komen bij in mijn ogen goede fokkers weg...
En ik heb pas een jaar na dat ik mijn eerste nestje gepland had mijn eerste nestje gehad!
Goede keuzes kost nou eenmaal geld... En ik kraak je niet af!
Ik heb ook ooit niet fokgeschikte dieren in huis gehaald...
Deze zijn uiteindelijk huisdier geworden!
De reden daarvan was dat deze uit verkeerde lijnen kwamen!
Niet heel gek dat ik erna vraag dan toch?
Mijn fokdieren komen bij in mijn ogen goede fokkers weg...
En ik heb pas een jaar na dat ik mijn eerste nestje gepland had mijn eerste nestje gehad!
Goede keuzes kost nou eenmaal geld... En ik kraak je niet af!
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
-
Jennes2012
Gelukkig maar
nee die lijnen was ook niet aanvallend..
Ph lila haha jaa fotos helemaal vergeten nu.. Maar ik ga een fototje van hem maken hoor
hij is prachtig.
Maar ik snap dat mensen kritiek geven om te helpen hoor
maar hij is gewoon goed, echt waar!
En inderdaad goed fokken kost inderdaad veel tijd en geld, maar tijd is altijd te maken voor die lieverds, en geld hebben we zat
Hihi...
Maar mensen ga nu echt fototje maken van de mini grizzlybeer
Ph lila haha jaa fotos helemaal vergeten nu.. Maar ik ga een fototje van hem maken hoor
Maar ik snap dat mensen kritiek geven om te helpen hoor
En inderdaad goed fokken kost inderdaad veel tijd en geld, maar tijd is altijd te maken voor die lieverds, en geld hebben we zat
Hihi...
Maar mensen ga nu echt fototje maken van de mini grizzlybeer
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Ik zie ook niet echt een aanval hoor, alleen mensen die oprecht geinteresseert zijn omdat je niet veel informatie geeft. Maar een hamster die er nu gezond uit ziet kan best iets erfelijks dragen, soms nog van generaties terug en daarom zijn veel mensen hier van mening dat het belangrijk is fokdieren te gebruiken waarvan de laatste paar generaties bekend zijn en de fokkers heeft bijgehouden of er bij nakomelingen geen ziektes ontstonden etcetera. Ik vond deze vragen zelf ook wel heel nuttig, weet je hier misschien antwoord op?
Zelf vind ik dat namelijk wel hele belangrijke dingen. Een dame die 4 nestjes achter elkaar krijgt (of uberhaupt zoveel nestjes) of op leeftijd van 2 jaar zal echt niet lekker gezond oud worden. Dat je de kleurtjes van de ouders niet heel belangrijk vond kan ik me dan nog wel voorstellen, maar je wil toch wel weten hoe oud de ouders zijn, en hoe oud de grootouders van je hammie zijn (en of die nog leven), hoeveel nestjes de mamma al heeft gehad etcetera. Alleen uit dat soort info kun je al heel veel halen over een fokker, alleen mooie ruime hokken en dieren die er gezond uit zien zegt helaas nog niet alles.Clover schreef:Houd deze fokker administratie van zijn dieren bij, hoe oud ze worden (en dan het liefst alle jongen uit alle nesten, anders kan je ook weinig zeggen), eens soort van stamboom, hoe oud zijn de dames wanneer ze hun eerste nest krijgen, hoeveel nesten krijgen ze uberhaupt...? Dat zouden zaken zijn die ik zou willen weten voor ik uberhaupt mezelf zou overhalen spontaan verliefd te worden op een diertje zonder echt de juiste achtergrond informatie te hebben.
- Hamstery Candy
Bedankt voor het verwoorden van mijn gedache Nona
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
- Limbolandertje
- Leeftijd: 38
ik weet niet of de reacties het ook richting mij bedoelt waren, maar ik bedoelde niet om iemand hier te beschuldigen van afkraken. Ik probeerde alleen te verwoorden waarom ik kon begrijpen dat iemand geen bekendheid op internet wilt hebben
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
`·.Benson + Oliver
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Ik bedoelde jou in ieder geval niet hoor! Ik las alleen dat de topicstarter zei dat ze afgekraakt werd en dat mensen hier steeds negatief waren, terwijl ik vooral oprecht geinteresseerde vragen zag.. Het is toch niet erg dat iemand vragen stelt, dat vind ik niet meteen zeggen dat je het verkeerd doet. Ik ben in ieder geval nog steeds heel benieuwd! Ik denk echt niet dat er buiten dit forum geen goede fokkers zijn hoor en ik denk dat de rest dat met me eens is, zoals Mila al zei heeft ze bijvoorbeeld ook dieren van buitenlandse fokkers enzo, maar ik denk wel dat je dan kritische vragen moet stellen en niet alleen moet kijken of het hamstertje er gezond uitziet want dat hoeft niks te zeggen over de genen.
-
Jennes2012
Oke. Maar als je die start topic goed gelezen had, heb je als he goed is ook zien staan dat alle hamsters die van hem vandaan kwamen en die bij mij hebben gewoond ( via de dierenwinkel ) zijn allemaal 2 jaar en ouder geworden en de laatse zelfs 4 jaar. Ook als je het start topic goed gelezen heb, zag je ook staan dat hij daar een groot white bord heeft hangen. Daar staan genetica kleurcodes op. Kruisingstabelen, noem maar op. Ook daa word niet eerder met een vrouwtje gefokt tot dat ze uitgegroeid zijn. Alles word daar bijgehouden. Elke kooi heeft een nummer, en elke kooi heeft een kaartje er aan hangen met hoe oud ze zijn en dergelijk.
En nee die vragen vind ik niet erg, maar naar zown enthousiast verhaal alleen maar neer zetten dat heg vreemd is, vind ik niet aardig, want ja, ook naast dit forum zijn er meer goede fokkers aanwezig. De jongen die hij zelf houd fokt hij uiteindelijk ook weer mee geloof k, en wat ik al zei, de rest die hij niet meer gebruikt voor de fok omdat hij bijvoorbeeld niet de goede kleur er tussen heeft zitten brengt hij naar de dierenwinkel. De dierenwinkel waar ik beer vandaan heb en me vorige hamsters waar de oudste dus 4 van geworden is. En de andere twee zowiezo 2 jaar en ouder. Zonder gezondheidsproblemen!!!! En spontaan verliefd worden op een beestje heeft niks te maken met de achtergrond. Dat heet naar mijn mening meer te make wat voor karakter hij heeft en hoe hij er uit ziet.
Zo nu alle vragen beantwoord? Kijk zolang ben ik ook niet bij hem geweest, maar dit was mijn indruk. Een goede druk. Een man die al ruim 20 jaar hammes fokt weet ook heus wel wat hij doet, en ik vertrouw er in. En vertrouw dus ook op goede hamstes
Volgens miji had ik voor jou welkomen mijzelf al verbeterd.. En heb ik mezelf al gecorrigeerd.
En nee die vragen vind ik niet erg, maar naar zown enthousiast verhaal alleen maar neer zetten dat heg vreemd is, vind ik niet aardig, want ja, ook naast dit forum zijn er meer goede fokkers aanwezig. De jongen die hij zelf houd fokt hij uiteindelijk ook weer mee geloof k, en wat ik al zei, de rest die hij niet meer gebruikt voor de fok omdat hij bijvoorbeeld niet de goede kleur er tussen heeft zitten brengt hij naar de dierenwinkel. De dierenwinkel waar ik beer vandaan heb en me vorige hamsters waar de oudste dus 4 van geworden is. En de andere twee zowiezo 2 jaar en ouder. Zonder gezondheidsproblemen!!!! En spontaan verliefd worden op een beestje heeft niks te maken met de achtergrond. Dat heet naar mijn mening meer te make wat voor karakter hij heeft en hoe hij er uit ziet.
Zo nu alle vragen beantwoord? Kijk zolang ben ik ook niet bij hem geweest, maar dit was mijn indruk. Een goede druk. Een man die al ruim 20 jaar hammes fokt weet ook heus wel wat hij doet, en ik vertrouw er in. En vertrouw dus ook op goede hamstes
Volgens miji had ik voor jou welkomen mijzelf al verbeterd.. En heb ik mezelf al gecorrigeerd.
- Hamstery Candy
4 jaar? Dat klinkt als een sterk verhaal!
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
-
CrazyCatLady
Vier jaar klinkt als broodje aap.... Ik heb eens een Syr gefokt die 3 is geworden en dat was echt STOKOUD. Maar vier lijkt me behoorlijk sterk hoor....
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 43
Beste mensen, dit is nog altijd een fototopic, als jullie het willen hebben over andere fokkers en fokgeschiktheid van bepaalde lijnen/hamsters, dan kan de topicstarter beter een topic aanmaken in Fokken en Voortplanting.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
Jennes2012
Dan geloof je het niet, maar ik weet het zeker, 4 jaar.Hamstery Candy schreef:4 jaar? Dat klinkt als een sterk verhaal!
Maar als jij het niet wil geloven hoeft ook niet.
Maar uhm..haal mij maar van het form af.
Hier hou ik gewoon echt van.
Ik stop hier met dit forum.. Er zijn er genoeg..
Waar ze je wel geloven.. Jeej
Zijn jullie jaloers dat hij het gehaald heb en jullie hamster niet?
Jammer hoor.. Maar ja die mensen moet je er ook tussen hebben.. Net iedereen is perfect
Jennes, er zitten hier fokkers die jarenlang hamsters fokken of gefokt hebben, gelet op gezondheid, levensduur enzovoorts. Daaruit blijkt gewoon dat 2,5 bijvoorbeeld al erg oud is, en iedere maand daar bovenop is een cadeautje omdat dat gewoon niet veel voorkomt. Als 2,5 al vrij oud is, snap je dan dat 4 heel ongeloofwaardig is? Zeggen dat je hamster 4 is geworden is misschien goede reclame, maar de ervaren hamsterhouders onder ons (ik heb niet heel veel hamsters gehad die superoud werden, maar wel 7,5 jaar ervaring met m'n eigen beesten, genoeg om te weten dat 2,5 echt oud is) weten gewoon dat 4 praktisch onmogelijk is. Het lijfje is daar gewoon niet op ingesteld, om zo oud te worden.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.