Ik zal allereerst de reden uitleggen, waarom ik precies deze combinatie nog eens overnieuw doe, gezien mijn I-nest precies dezelfde ouders had.
Uit dat nest heb ik een prachtige dame aangehouden, een donker sepia niet-satijn. Dit was de enigste dame die niet-satijn was en dit kwam mij het beste uit voor de toekomstplannen. De rest is toen mee gegaan naar Nederland, om daar naar hun nieuwe baasjes te gaan.
Toen ik terug kwam, zag ik tot mijn grote schrik dat alleen nog maar Jamie in de kooi zat, waar mijn I-dame ook in zat. Ze kon niet langer als een week weg zijn en dat gaf me nog enige hoop, dat ze misschien nog ergens rond dwaalde. En elke avond ben ik gaan zoeken, maar zonder resultaat...ze bleef weg
Dat was het enigste nest wat Diddly me ooit had gegeven en Diddly is de zoon van mijn laatst overleden, prachtige Belle, de eerste hamster die ik ooit heb aangehouden en zoveel voor mij betekende. (zij is meer als 2,5 jaar geworden). Echter was het al een beetje afwachten of Diddly ook gewoon netjes de 2 jaar zou halen, voor zijn eerste nest met Adony. Maar gelukkig deed hij dat en iets daarvoor kon hij Adony nog dekken. (1ste keer was het helaas niet raak, maar de tweede keer gelukkig wel)...
maar nog een tweede nest? Of hij die leeftijd en fitheid ook nog kon halen was een groot vraagteken, gezien hij dan al over de 2 jaar zou zijn. Want uiteraard had Adony ook haar rust nodig, tussen beide nesten.
Begin oktober heb ik opnieuw geprobeerd om Adony zwanger te krijgen, met jawel een oude Diddly van 2 jaar en 3 maand oud! Maar hij leefde helemaal op toen hij de prachtige Adony weer zag!
De eerste dekking was niet gelukt, want ze was gewoon daarna weer willig.
Toen een tweede dekking geprobeerd. Echter was ik 's avonds veel van huis en kwam ik laat en moe terug en vergat ik zo om haar te checken. Maar op dag 8 schoot het me laat in de avond nog te binnen en ben ik dus snel naar de hamsterkamer gegaan, om te zien of Adony willig was. Ze liet de man niet echt toe, maar beet hem ook niet weg.
...en op dag 12 had ik ook geen tijd om haar te checken, maar 2 dagen later bleek wel dat ze zwanger was, dus de kooi werd klaar gemaakt!
Echter ging het daar mis... (dat vermoed ik in ieder geval).
Adony wist niet goed was ze moest doen, nu ze een schone kooi had. Waar moest het nest komen en hoe moest ze het bouwen? Terwijl haar oude nest gedeeltelijk er gewoon nog was.
Maar ze had het toch nog voor elkaar gekregen om voor 1 november, de geplande dag, haar nest op orde te krijgen.
Alleen was ze er niet tevreden mee. De jongen waren geboren, maar ze lagen overal en nergens. Ze ging er op een paar zitten, maar de rest lag open en blood en kreeg geen warmte en geen moedermelk. Dus rustig heb ik geprobeerd om die jongen (die ik zag liggen), met een lepel dichterbij haar te leggen. Dat ging even goed...
maar helaas ging het zo even door en wist ik er ook geen raadt meer mee.
Ik moest haar maar gewoon met rust laten en afwachten wat er zou gebeuren...
Tot op de dag van gisteren is ze onrustig geweest, maar gisteren heeft ze eindelijk 1 nest kunnen bouwen en ligt ze breedt uit op de ukken.
Alleen kreeg ik gisteren van mijn moeder te horen dat ze nog maar 6 jongen onder zag had, terwijl ik er zeker meer heb gezien. Ik dacht zo aan 10 ukken.
Ik heb ze zelf nog niet gezien, want ik ben als de dood dat er nog meer dood zullen gaan over verdwijnen.
En dan denk je, ach het eerste nest is goed gegaan, dan zal het tweede nest toch ook niet zo'n probleem moeten zijn?
Pfff, nou dan weet je nu wel anders als fokker zijnde. Erg jammer vind ik dit, want dit is een super combinatie met geweldig bloed.
Naast dat lange verhaal wil ik natuurlijk ook even opnieuw de ouders voorstellen van dit nest:
Schulcz' Adony
Ze is dan wel niet door mij gefokt, maar ze voelt zo "eigen". Dit kan misschien komen, dat er vanaf vaders kant veel van mijn hamsters in zitten. Hierdoor is ze ver weg ook nog familie van Diddly, gezien het broertje van Belle toen naar Hongarije is verhuisd. Daarnaast zit er ook nog een hamster uit mijn A-nest in de lijn.
Daarnaast komt haar moeder uit Slowakije en dat maakt de lijn redelijk multi-cultureel.
Adony is vorig jaar november geboren, wat haar dus bijna een jaar oud maakt. Ik zet mijn dames (als hun conditie in ieder geval nog goed genoeg is), tot hun 14e levensmaand nog in, maar dit zou dus vanzelf sprekend Adony haar laatste nest zijn en zou ze daarna met pensioen gaan.
Ze is een prachtig donker sepia langhaar satijn dametje, dragend voor roodoog. Daarnaast zou ze mogelijk ook nog roest en rex kunnen dragen, maar gezien er verder geen rex in de lijn van Diddly zit en hij waarschijnlijk ook geen roest draagt, zullen we dat niet te weten komen. (misschien bij een jong van haar evt. nog).
Ze is een dame van normaal formaat, niet groot en niet te klein. Ze zit in de 160 gram (+/- 166g).

Pravandi's Diddly Doo
Diddly was mijn eerste sepia, dé kleur waar ik altijd zó op verliefd was. En ik hoopte, met de keuze dat ik hem aanhield, dat hij het begin van mijn eigen sepia lijn zou zijn! En dat heeft hij mogen zijn! Het heeft even geduurd voordat hij vader mocht worden, maar ik zocht de perfecte vrouw voor hem, om zijn prachtige genen niet zomaar "weg te gooien".
Diddly is inmiddels dus de 2 jaar en 3 maand gepasseerd en ik hoop stiekem dat hij ook richting de 2,5 jaar gaat, net zoals zijn moeder. Al vertoont hij nu al redelijk wat ouderdoms kenmerken en slaapt hij ook erg veel. Maar we duimen gewoon nog door, al heeft hij nu natuurlijk ook al een erg mooie leeftijd behaald.
Diddly is een donker sepia langhaar vent, met momenteel een hele prachtige grote bos met haar! Hij is iets groter als Adony, maar gelukkig niet veel (heb liever geen al te grote man op een kleinere dame). Zijn hele leven al, is het een lekker lief sulletje, die geen vlieg kwaad zou doen.
Maar ik vind het nu dus helemaal geweldig dat hij me een tweede neste heeft gegeven en nu druk ik hard mijn duimen, dat alles goed gaat komen met de overgebleven jongen!!

-De jongen
Zoals eerder is gezegd, zijn er dus nog waarschijnlijk 6 jongen (over). Verder heb ik ze dus nog niet gezien en heb ik niet kunnen zien hoeveel donkeroog en hoeveel roodoogjes er in het nest zitten, dat zien we dan wel weer!
Kwa karakter kan het vanalles worden, de één zal mogelijk meer op de actieve moeder gaan lijken en de ander meer op vaders en zullen het rustige karakter mee krijgen.
Maar kwa bouw kan er weinig mis gaan, gezien beide ouders prachtig zijn, vind ik persoonlijk!
De kleuren die voor kunnen komen in dit nest zijn: Creme, donker sepia, creme roodoog en mink.
Alle jongen zullen langhaar worden en een enkeling mogelijk ook satijn.
-Reserveren
Mocht alles gewoon nu goed gaan, kan er nog gereserveerd worden voor jongen.
En daar gaan we natuurlijk ook voor, dat alle jongen het nu zullen overleven en dat er zich verder geen andere problemen voordoen!