mijn eerste hamster
Moderator: Sylvia.
Re: mijn eerste hamster
Kan ik haar wakker maken om haar te wegen? Niet dat ik dat graag doe, maar nu ben ik wel benieuwd of ze te dik is...
- Snowyislief12
- Hamsters: Smeagol
Ik zou even wachten tot ze wakker isoweber schreef:Kan ik haar wakker maken om haar te wegen? Niet dat ik dat graag doe, maar nu ben ik wel benieuwd of ze te dik is...
Zoveel kwaad kan het eigenlijk niet maar als je het vaak gaat doen is het niet zo goed
- LadyGuardian
- Hamsters: -
- Leeftijd: 37
Wegen zal niet zoveel helpen. Je komt er met dat gewicht niet achter of ze te dik is namelijk. Er is geen vast gewicht voor syren omdat de bouw verschilt. Maak je niet druk om het gewicht, Trekt vanzelf wel recht.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
Weer wat geleerdLadyGuardian schreef:Wegen zal niet zoveel helpen. Je komt er met dat gewicht niet achter of ze te dik is namelijk. Er is geen vast gewicht voor syren omdat de bouw verschilt. Maak je niet druk om het gewicht, Trekt vanzelf wel recht.
En moet ze elke dag een bepaalde hoeveelheid eten? Of eet ze dan te veel?
Ooh, ze is wakker!!
Nee extreem is het niet. Ik zou haar bakje gewoon vullen, dan eet ze zelf wel hoeveel ze wilt. Nu ze een radje heeft gaat ze waarschijnlijk ook meer bewegen en zal ze dus wat afvallen. Je moet niet vergeten dat ze verder niks had in de kooi en dus ook niks had om haar energie in kwijt te kunnen.
Groetjes, Jaimy
Yesse .. Geweldig meisje, ik mis je!
Rust zacht Sammie, Levi, Mo, Hammie, Yesse en Bram !
Yesse .. Geweldig meisje, ik mis je!
Rust zacht Sammie, Levi, Mo, Hammie, Yesse en Bram !
Ik heb haar toch maar even gewogen, het oppakken gaat trouwens super! Ze is erg actief! Ze weegt 128 gram, is dat veel?
Volgens mij valt het wel mee, want ik voel wel echt haar ribben
Volgens mij valt het wel mee, want ik voel wel echt haar ribben
- LadyGuardian
- Hamsters: -
- Leeftijd: 37
Nouja dat zei ik al. Dat ligt aan haar bouw. Er zijn syren van 100 gram tot 250 gram die allemaal slank zijn. Daarom zegt het gewicht niks. Ik zou me niet zo druk maken en haar gewoon lekker een bakje eten voorzetten, wat eiwit geven en groente langzaam opbouwen en dan komt het wel goed.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
Oke, bedankt! Natuurlijk slaapt ze weer, zoveel nieuws voor haar!LadyGuardian schreef:Nouja dat zei ik al. Dat ligt aan haar bouw. Er zijn syren van 100 gram tot 250 gram die allemaal slank zijn. Daarom zegt het gewicht niks. Ik zou me niet zo druk maken en haar gewoon lekker een bakje eten voorzetten, wat eiwit geven en groente langzaam opbouwen en dan komt het wel goed.
Ze is ook niet echt dik volgens mij, nu ik haar heb opgepakt voel ik dat het heel erg mee valt!
- Natascha.90
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 35
Doordat je haar eens in de paar weken weegt kun je in de gaten houden of ze afvalt of aankomt. Extra controle. Vind het zelf wel fijn, zeker als ze ziek ogen is gewicht (met name afvallen) erg belangrijk. Maar ook als ze nog in de groei zijn.
Succes ermee:) goede voeding geven dan komt alles goed:)
Faith
Dat is inderdaad wel een goed idee, ga ik zeker doen!Natascha.90 schreef:Doordat je haar eens in de paar weken weegt kun je in de gaten houden of ze afvalt of aankomt. Extra controle. Vind het zelf wel fijn, zeker als ze ziek ogen is gewicht (met name afvallen) erg belangrijk. Maar ook als ze nog in de groei zijn.
Dit voer heb ik nu:
Versele-Laga
Hamster Complete
link: http://www.drdknaagdierwinkel.nl/versel ... plete-10kg (alleen niet 10 kilo)
dit voer vond ik er zelf een beetje vies uit zien, omdat het alleen maar brokjes zijn.
Puik Hetty
Hamstervoer
link: http://www.heems.nl/knaaghamstervoer.htm
(de 2e vanaf boven)
Deze vind ik er beter uit zien, bijna alleen maar zaden met af en toe een brokje.
Ik had nog iets, maar die kan ik niet zo 1 2 3 vinden
Is dat 2e voedsel goed? En heeft iemand al ervaring met 1 van de 2 (of beiden) Bedankt voor jullie hulp hè!