Hamstery Aussie [Update pagina 13: WEBSITE! V6 Versie]
Moderator: Sylvia.
- SwimmingCheyenne
- Hamsters: Snoopy!
- Leeftijd: 26
- Contacteer:
Re: Hamstery Aussie [Update pagina 9: WEBSITE!]
Upjee!!
Ik heb de site ondertussen aangepast, even met een andere designer gemaakt want die werkt toch iets fijner. De nieuwe site: *Klik!!*
Ik heb de site ondertussen aangepast, even met een andere designer gemaakt want die werkt toch iets fijner. De nieuwe site: *Klik!!*
Laatst gewijzigd door SwimmingCheyenne op 26 feb 2013, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Greeetz,
♥ Cheyenne & Syrische Knager Snoopy! ♥
Anima Sana in Corpore Sana
Re: Hamstery Aussie [Update pagina 10: WEBSITE!]
Ik vind het er prima uitzien. Een paar puntjes:
- Wat zijn die blokjes achter Welkom en voor Ik ben Cheyenne? Ik neem aan dat het iets van emoticons zijn die Moonfruit niet kan weergeven? Misschien is het handiger om die weg te halen of te vervangen door iets dat niet in een blokje verandert?
- Ik heb het al eerder gezegd maar ik herhaal het nog maar eens: het is niet zo professioneel om foto's te gebruiken die je niet zelf gemaakt hebt. Ik weet vrij zeker dat de linker foto op je homepagina door mij gemaakt is en de middelste foto is ook een bekend plaatje. Door je eigen foto's te gebruiken bereik je twee dingen: jij laat zien dat je uniek bent en je geeft mensen een goed beeld van je eigen dieren. Twee pluspunten die je een streepje voorsprong geven op mensen die alles rechtstreeks van internet plukken. Er zijn zo ontzettend veel mensen die willen fokken (vooral in vakanties lijken ze als paddenstoelen uit de grond te schieten) dat het belangrijk is om jezelf te onderscheiden. Want waarom zouden mensen anders voor jou kiezen?
- Kwestie van smaak, maar ik vind die zwarte balk op het grijs niet zo mooi. Misschien mooier om een kleur te pakken die ietsje lichter is, zodat het niet zo van je beeld af knalt? Natuurlijk lekker laten staan als jij het wel mooi vindt
Al met al is het echt een prima begin hoor! En het voordeel van zo'n 'kant-en-klaar' pakket als Moonfruit is natuurlijk ook dat het allemaal vrij eenvoudig aan te passen is
Succes ermee in ieder geval 
- Wat zijn die blokjes achter Welkom en voor Ik ben Cheyenne? Ik neem aan dat het iets van emoticons zijn die Moonfruit niet kan weergeven? Misschien is het handiger om die weg te halen of te vervangen door iets dat niet in een blokje verandert?
- Ik heb het al eerder gezegd maar ik herhaal het nog maar eens: het is niet zo professioneel om foto's te gebruiken die je niet zelf gemaakt hebt. Ik weet vrij zeker dat de linker foto op je homepagina door mij gemaakt is en de middelste foto is ook een bekend plaatje. Door je eigen foto's te gebruiken bereik je twee dingen: jij laat zien dat je uniek bent en je geeft mensen een goed beeld van je eigen dieren. Twee pluspunten die je een streepje voorsprong geven op mensen die alles rechtstreeks van internet plukken. Er zijn zo ontzettend veel mensen die willen fokken (vooral in vakanties lijken ze als paddenstoelen uit de grond te schieten) dat het belangrijk is om jezelf te onderscheiden. Want waarom zouden mensen anders voor jou kiezen?
- Kwestie van smaak, maar ik vind die zwarte balk op het grijs niet zo mooi. Misschien mooier om een kleur te pakken die ietsje lichter is, zodat het niet zo van je beeld af knalt? Natuurlijk lekker laten staan als jij het wel mooi vindt
Al met al is het echt een prima begin hoor! En het voordeel van zo'n 'kant-en-klaar' pakket als Moonfruit is natuurlijk ook dat het allemaal vrij eenvoudig aan te passen is
-
Ikkimausi
- Hamsters: Anneke, Sneezy
- Leeftijd: 38
Nog een paar tips:
* vermijd tekst als afbeelding, op mijn tablet kan ik bijvoorbeeld fokbeleid compleet niet lezen omdat het lettertype te klein is. Inzoomen wat ik bijvoorbeld voor fora doe helpt niet, omdst het een afbeelding is en dus alles onscherp en onleesbaar wordt
* voeg wat kleur toe, het blijft een hamstery, geboortes zijn leuk. Grijs is niet echt een super representatie van dit leuke moment.
* best je menu aan de linkerkant plaatsen. Wij lezen namelijk van links naar rechts en dus is dit makkelijker terug te vinden
* vermijd flash, is tegenwoordig niet echt meer aan te raden. Als je het wil gebruiken, zorg dat de tekst versie van je site leesbaar is, want anders verlies je tegenwoordig heel veel mensen die op je site komen omdat ze niets terugvinden
* vermijd lege pagina's, als je ze later aanmaakt vermeld dan dat die pagina onder constructie is. Dat vermijd frustratie bij je bezoeker en komt professioneler over, omdat je op die manier aantoont dat je ermee bezig bent
Lieve groetjes
* vermijd tekst als afbeelding, op mijn tablet kan ik bijvoorbeeld fokbeleid compleet niet lezen omdat het lettertype te klein is. Inzoomen wat ik bijvoorbeld voor fora doe helpt niet, omdst het een afbeelding is en dus alles onscherp en onleesbaar wordt
* voeg wat kleur toe, het blijft een hamstery, geboortes zijn leuk. Grijs is niet echt een super representatie van dit leuke moment.
* best je menu aan de linkerkant plaatsen. Wij lezen namelijk van links naar rechts en dus is dit makkelijker terug te vinden
* vermijd flash, is tegenwoordig niet echt meer aan te raden. Als je het wil gebruiken, zorg dat de tekst versie van je site leesbaar is, want anders verlies je tegenwoordig heel veel mensen die op je site komen omdat ze niets terugvinden
* vermijd lege pagina's, als je ze later aanmaakt vermeld dan dat die pagina onder constructie is. Dat vermijd frustratie bij je bezoeker en komt professioneler over, omdat je op die manier aantoont dat je ermee bezig bent
Lieve groetjes
Groetjes van onze muizels Ping, Lyra en Lumi,
Ons hamstertje Sneezy,
En natuurlijk de poezen Krieby, Zwartje en Luna.
Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
Ons hamstertje Sneezy,
Ps: Elke gevonden schrijffout mag behouden worden, graag goed verzorgen want ze worden met veel zorg gekweekt ;-P
- SwimmingCheyenne
- Contacteer:
Ik heb er geen emoticons staan ofzo, maar ik heb last van hetzelfde, maar ik heb echt al van alles geprobeerd en het wil niet lukken. Ik weet dus even niet hoe ik dat weg zou moeten halen.Sanne schreef:Ik vind het er prima uitzien. Een paar puntjes:
Inderdaad, maar nu ik nog geen eigen foto's heb, heb ik de keuze gemaakt om nu nog even andere afbeeldingen te gebruiken. Dat de linkerfoto van jou is had ik nog niet doorgehad, want ik vond hem op google...
Bedankt voor je tips!! Ik zal er zeker iets mee doen. Ik denk dat ik de zwarte balk laat staan, want ik vind het zelf wel cool als er dan zo'n balk staat die een beetje van de pagina af knalt. En inderdaad, Moonfruit is stukken fijner/beter als Wix.com!!- Kwestie van smaak, maar ik vind die zwarte balk op het grijs niet zo mooi. Misschien mooier om een kleur te pakken die ietsje lichter is, zodat het niet zo van je beeld af knalt? Natuurlijk lekker laten staan als jij het wel mooi vindt
Al met al is het echt een prima begin hoor! En het voordeel van zo'n 'kant-en-klaar' pakket als Moonfruit is natuurlijk ook dat het allemaal vrij eenvoudig aan te passen isSucces ermee in ieder geval
Wanneer ik hier kleur van maak dan is het net een circus, dus ik heb besloten het zo te houden. Er komt namelijk ook nog kleur in de website als ik mijn eigen foto's eraan heb toegevoegd.Ikkimausi schreef:Nog een paar tips:
We lezen ook van boven naar beneden??* best je menu aan de linkerkant plaatsen. Wij lezen namelijk van links naar rechts en dus is dit makkelijker terug te vinden
Helaas is dit niet te vermijden aangezien het in het systeem van Moonfruit zit. En mocht dat niet zo zijn dan weet ik even niet hoe ik dit kan wijzigen.
Heb ik meteen even gedaan, Bedankt!!* vermijd lege pagina's, als je ze later aanmaakt vermeld dan dat die pagina onder constructie is. Dat vermijd frustratie bij je bezoeker en komt professioneler over, omdat je op die manier aantoont dat je ermee bezig bent
Lieve groetjes
Greeetz,
Ik denk dat het wel te vermijden moet zijn om flash te gebruiken. Ik ben niet zo thuis in moonfruit, maar ik weet dat Nona's site zonder flash werkt. Wat je in overweging kunt nemen is dat steeds meer mensen je site niet via de laptop/pc bezoeken, maar via een smartphone of tablet. Ik weet dat Adobe geen updates meer uitbrengt voor Flash als het gaat om Android 4.1 en hoger. Deze versies worden onder andere gebruikt op de meeste niet-Apple tablets en nieuwere niet iPhone-smartphones. Dat betekent voor mij bijvoorbeeld dat ik jouw website maar deels op mijn telefoon kan bekijken, want die ondersteunt dus geen flash 
Ik had ook een grijze website toen ik begon, omdat ik grijze hamsters fok. Maar die was nog veel donkerder dan de jouwe, op mijn scherm komt die meer zilverkleurig uit en dat is best mooi
Uiteindelijk ben ik van dat grijze af gestapt, omdat ik het saai vond. Nu heb ik als achtergrond een foto van mijn voer, met een grijze waas erover en een transparantie van 50%. Daaroverheen 'ligt' de website als het ware, ook gedeeltelijk transparant zodat je de achtergrond er nog een beetje doorheen ziet. Dat was eigenlijk vrij eenvoudig te maken, misschien is dat nog iets om naar te kijken? Wat wel een handige tip is, je kunt bij zo'n foto het beste zorgen dat 'ie herhaalbaar is. Als je bijvoorbeeld een foto van een hamster pakt, valt het erg op als de foto herhaald wordt (bijvoorbeeld op een groot scherm). Door een foto te pakken waarbij je niet meteen ziet wat de randen zijn (zoals bij mijn voer) valt het minder op als de foto rechts of onder het origineel herhaald wordt.
Ik denk dat je met je menu aan de bovenkant van de pagina ook prima zit (heb ik zelf ook
). Er is een tijdje geweest dat iedereen dat had, toen wilde ik het niet en had ik mijn menu links. Maar hoe meer hamsters ik kreeg en hoe meer ik wilde vertellen, hoe meer ik ook vast liep tegen het feit dat de meeste websites niet breder zijn dan zo'n 1000 px en dat een menu er al snel 250 opvreet. Dan hou je nog maar 750px breedte over, zonde! Dus ik zou zeker aanraden om je menu aan de bovenkant te houden 
Ik zou zeggen, ga lekker door met opvullen en dan heb je een prima site
Ik had ook een grijze website toen ik begon, omdat ik grijze hamsters fok. Maar die was nog veel donkerder dan de jouwe, op mijn scherm komt die meer zilverkleurig uit en dat is best mooi
Uiteindelijk ben ik van dat grijze af gestapt, omdat ik het saai vond. Nu heb ik als achtergrond een foto van mijn voer, met een grijze waas erover en een transparantie van 50%. Daaroverheen 'ligt' de website als het ware, ook gedeeltelijk transparant zodat je de achtergrond er nog een beetje doorheen ziet. Dat was eigenlijk vrij eenvoudig te maken, misschien is dat nog iets om naar te kijken? Wat wel een handige tip is, je kunt bij zo'n foto het beste zorgen dat 'ie herhaalbaar is. Als je bijvoorbeeld een foto van een hamster pakt, valt het erg op als de foto herhaald wordt (bijvoorbeeld op een groot scherm). Door een foto te pakken waarbij je niet meteen ziet wat de randen zijn (zoals bij mijn voer) valt het minder op als de foto rechts of onder het origineel herhaald wordt.
Ik denk dat je met je menu aan de bovenkant van de pagina ook prima zit (heb ik zelf ook
Ik zou zeggen, ga lekker door met opvullen en dan heb je een prima site
-
Ikkimausi
- Hamsters: Anneke, Sneezy
- Leeftijd: 38
Flash vermijden moet doenbaar zijn.
Adobe is inderdaad gestopt met zijn ondersteuning voor flash op android. Op iPhone en iPad is die er zelfs nooit geweest! Apple heeft dit nooit toegestaan.
Voor een website die enkel eigenlijk wat tekst en afbeelding laat zien zou dat absoluut geen probleem mogen zijn. Indien je wel flash wil gebruiken, dan moet je zien dat de tekstversie van je website wel degelijk ineen steekt. Want op tablet is dit echt niet aan te raden, en op smartphone volgens mij al helemaal niet.
Je menu staat op mijn tablet rechts, en verdween met het grijze eigenlijk als het ware. Heel moeilijk vind- en bruikbaar.
Ik zeg dit niet om je te pesten
, ben zelf web-designer/front-end developer met focus op flash en mobile. Vandaar dat ik die dingen aanhaal, omdat ik weet hoeveel mensen tegenwoordig online gaan via andere kanalen dan een laptop of pc 
Lieve groetjes
Adobe is inderdaad gestopt met zijn ondersteuning voor flash op android. Op iPhone en iPad is die er zelfs nooit geweest! Apple heeft dit nooit toegestaan.
Voor een website die enkel eigenlijk wat tekst en afbeelding laat zien zou dat absoluut geen probleem mogen zijn. Indien je wel flash wil gebruiken, dan moet je zien dat de tekstversie van je website wel degelijk ineen steekt. Want op tablet is dit echt niet aan te raden, en op smartphone volgens mij al helemaal niet.
Je menu staat op mijn tablet rechts, en verdween met het grijze eigenlijk als het ware. Heel moeilijk vind- en bruikbaar.
Ik zeg dit niet om je te pesten
Lieve groetjes
Groetjes van onze muizels Ping, Lyra en Lumi,
Ons hamstertje Sneezy,
Ons hamstertje Sneezy,
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Moonfruit is voor mobiele sites sowieso een hel, de mijne werkt wel (en sites met flash inderdaad niet, als ik die op mijn iPod probeert te openen geeft ie een error dat ie die site niet kan tonen, dus daarom weet ik dat mijn site het niet heeft) maar hij laat niet de hele pagina zien (mijn fokbeleid is maar voor 2/3e te lezen, argh). Moet ik nog even aan werken, maar daar gaat het hier niet over, het gaat over jouw site
Ik kon wel duidelijk zien dat je mijn site als 'sterke inspiratie' hebt gebruikt, exact zelfde volgorde van dingen vertellen en zelfs een groot deel op dezelfde manier, alleen dan net even in je eigen woorden geformuleerd, dat vind ik jammer. Ik kan best begrijpen dat je het lastig vind alles helemaal uit jezelf neer te zetten, maar op deze manier krijg ik het beeld dat je ideeën van anderen overneemt in plaats van dat het echt je eigen meningen zijn.
Zelf vind ik het ook echt níet kunnen dat je foto's van anderen zonder toestemming gebruikt. Als je persé foto's wilt gebruiken en die zelf niet hebt, stuur dan een bericht naar de maker van die foto, vraag om toestemming en indien je toestemming krijgt plaats je de foto met logo of vermeld de naam van diegene. Op deze manier wek je de indruk dat het wel je eigen foto's zijn en dat is wettelijk niet toegestaan, bovendien is het gewoon niet netjes en onprofessioneel. Ik vind dat je slechter overkomt met gejatte foto's dan zonder foto's, het belangrijkste is de inhoud van je site, niet hoe schattig of leuk ie eruit ziet.
Zelf vind ik het ook echt níet kunnen dat je foto's van anderen zonder toestemming gebruikt. Als je persé foto's wilt gebruiken en die zelf niet hebt, stuur dan een bericht naar de maker van die foto, vraag om toestemming en indien je toestemming krijgt plaats je de foto met logo of vermeld de naam van diegene. Op deze manier wek je de indruk dat het wel je eigen foto's zijn en dat is wettelijk niet toegestaan, bovendien is het gewoon niet netjes en onprofessioneel. Ik vind dat je slechter overkomt met gejatte foto's dan zonder foto's, het belangrijkste is de inhoud van je site, niet hoe schattig of leuk ie eruit ziet.
- syrischehamster
- Hamsters: Louis en Gavi
- Leeftijd: 32
Ik zou ook voor nu dan foto's pakken van je huidige hamster en ook inderdaad voer, of een kooi of iets dergelijks, maar niet foto's van anderen!
Ik heb van sites maken verder helemaal geen verstand, maar ik vind het menu bovenaan wel heel erg handig!
offtopic: sanne het is me werkelijk nog nooit opgevallen dat jou achtergrond voer is haha! Nu je het zegt denk ik: ajaa, maar anders was het me nog niet opgevallen! Wel heel erg leuk zo een subtiel detail!
Ik heb van sites maken verder helemaal geen verstand, maar ik vind het menu bovenaan wel heel erg handig!
offtopic: sanne het is me werkelijk nog nooit opgevallen dat jou achtergrond voer is haha! Nu je het zegt denk ik: ajaa, maar anders was het me nog niet opgevallen! Wel heel erg leuk zo een subtiel detail!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
- SwimmingCheyenne
- Contacteer:
Ik heb ondertussen de site aangepast.
[...]
[...]
Greeetz,
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
Ik zie alleen een andere achtergrond die links vrij donkergrijs is waardoor de zwarte letters aan de linkerhelft heel slecht leesbaar worden.. Ik zie nog steeds de gestolen foto's enzo staan en de andere dingen die genoemd zijn.
- HamstarME
- Hamsters: Vlek & Stip
Ik vind het een nette site en de stukjes op je site zijn fijn te lezen.
Ik wil je wel waarschuwen voor het zonder toestemming gebruiken van foto's van anderen. Dat valt namelijk onder plagiaat! Gebruik dus toch liever foto's van jezelf of vraag eerst toestemming aan de maker van de foto's voor je ze plaatst.
Ik wil je wel waarschuwen voor het zonder toestemming gebruiken van foto's van anderen. Dat valt namelijk onder plagiaat! Gebruik dus toch liever foto's van jezelf of vraag eerst toestemming aan de maker van de foto's voor je ze plaatst.
Liefs, Vivian en robo's Vlek & Stip
-
.:Frances:.
- Hamsters: George en Jefferson
- Leeftijd: 29
Ik heb nog niet de hele site gelezen. Maar tot nu toe ziet het er goed uit!
Alleen op de homepage (?) staat een stukje over lethale genen enzo. Dat zou ik veranderen/weghalen. Niet iedereen weet wat lethale genen zijn, en het klinkt misschien een beetje "ingewikkeld" (kan het goede woord niet helemaal vinden..)
Alleen op de homepage (?) staat een stukje over lethale genen enzo. Dat zou ik veranderen/weghalen. Niet iedereen weet wat lethale genen zijn, en het klinkt misschien een beetje "ingewikkeld" (kan het goede woord niet helemaal vinden..)
Groetjes Frances
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Bellies George Washington en Thomas Jefferson
Ratjes Bruce en Chuck
Kat Lotje
En egeltje Cactus
Ik vind zelf de achtergrond best hinderlijk .. Ik kan ook niet klikken op de foto's met fokbeleid, over de hamster en contact. Als je er dan toch niet op kan klikken is dat misschien ook een beetje overbodig?
Groetjes, Jaimy
Yesse .. Geweldig meisje, ik mis je!
Rust zacht Sammie, Levi, Mo, Hammie, Yesse en Bram !
Yesse .. Geweldig meisje, ik mis je!
Rust zacht Sammie, Levi, Mo, Hammie, Yesse en Bram !
- SwimmingCheyenne
- Contacteer:
De knoppen heb ik inmiddels aangepast. Dank voor je opmerking, ik heb het bij het wijzigen even niet opgemerktJaimy. schreef:Ik vind zelf de achtergrond best hinderlijk .. Ik kan ook niet klikken op de foto's met fokbeleid, over de hamster en contact. Als je er dan toch niet op kan klikken is dat misschien ook een beetje overbodig?
Bedankt voor je opmerking, ik heb het inmiddels aangepast..:Frances:. schreef:Ik heb nog niet de hele site gelezen. Maar tot nu toe ziet het er goed uit!
Greeetz,
Wauw, dat is nog eens een andere achtergrond! Heel mooi! Ik kan het zwarte wel lezen, maar mijn scherm is echt mega-overbelicht (instellingsfoutje dat ik niet kan wijzigen) dus misschien is het op andere schermen lastiger?
Ik vind het top dat je de plaatjes bij de fokbeleid hebt vervangen door tekst, nu is het veel beter te lezen op mijn telefoon
Wat Nona aangeeft herken ik ook wel, het lastige is alleen dat iemand op een gegeven moment heeft bedacht dat karakter voor leeftijd gaat en leeftijd voor kleur (of welke dan ook), en daardoor lijken bijna alle fokdoelen van verantwoorde fokkers op elkaar. Ik denk dat iedereen wel iets van elkaars fokdoelen herkent als haar eigen. Je hebt nu eenmaal maar een x aantal manieren om op te schrijven op welke min en max leeftijd je ventjes en dames inzet, hoe je ukken tam maakt, hoe je selecteert, etc...
Nog een tip met betrekking tot de foto's. Ik zie dat je al een mooie goudhamster hebt. Misschien kun je hem voorlopig hoofdpersoon maken op je website? Toen ik nog geen nestjes had en wel foto's wilde heb ik gewoon een paar foto's van de hamsters die ik al had bij elkaar gemikt in paint en zo een banner gemaakt. Ook niet bepaald professioneel *oops* maar toch was het wel schattig. Het hoeven ook niet per sé je fokhamsters of je nestjes te zijn hè? De eerste tijd had ik eigenlijk alleen Amaretto (die zie je nu nog rechts op mijn huidige banner) op mijn site staan en daar mocht ik echt niet mee fokken
Je krijgt een hoop goede tips, het wordt vast een topsite
Offtopic: thnx syrischehamster
de meeste mensen valt het niet op maar dat hoeft ook niet, het is maar een achtergrond...
Ik vind het top dat je de plaatjes bij de fokbeleid hebt vervangen door tekst, nu is het veel beter te lezen op mijn telefoon
Wat Nona aangeeft herken ik ook wel, het lastige is alleen dat iemand op een gegeven moment heeft bedacht dat karakter voor leeftijd gaat en leeftijd voor kleur (of welke dan ook), en daardoor lijken bijna alle fokdoelen van verantwoorde fokkers op elkaar. Ik denk dat iedereen wel iets van elkaars fokdoelen herkent als haar eigen. Je hebt nu eenmaal maar een x aantal manieren om op te schrijven op welke min en max leeftijd je ventjes en dames inzet, hoe je ukken tam maakt, hoe je selecteert, etc...
Nog een tip met betrekking tot de foto's. Ik zie dat je al een mooie goudhamster hebt. Misschien kun je hem voorlopig hoofdpersoon maken op je website? Toen ik nog geen nestjes had en wel foto's wilde heb ik gewoon een paar foto's van de hamsters die ik al had bij elkaar gemikt in paint en zo een banner gemaakt. Ook niet bepaald professioneel *oops* maar toch was het wel schattig. Het hoeven ook niet per sé je fokhamsters of je nestjes te zijn hè? De eerste tijd had ik eigenlijk alleen Amaretto (die zie je nu nog rechts op mijn huidige banner) op mijn site staan en daar mocht ik echt niet mee fokken
Je krijgt een hoop goede tips, het wordt vast een topsite
Offtopic: thnx syrischehamster