Vakantie kooi

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 28

Vakantie kooi

Bericht door xAnnick »

Hallo,

Ik wil graag in de toekomst een hamster, en ik wil dat hij het zo goed mogelijk heeft.
Ik woon niet in Nederland maar in Zwitserland, en we gaan vrijwel iedere vakantie naar Nederland. We verblijven daar dan bij familie. Stel nou dat ik een hamster krijg, dan kan die niet de hele tijd in de transportbox blijven zitten. Het verblijf in NL duurt gemiddekd 4-7 dagen. Zal ik gewoon twee kooien kopen? 1 voor thuis en 1 voor de vakantie??

Groetjes

Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
SpookyH
Hamsters: Pippin
Leeftijd: 25
Contacteer:

Re: Vakantie kooi

Bericht door SpookyH »

Kun je de kooi niet mee nemen? Het lijkt me geen optie om steeds van kooi te wisselen..
☆ Rust in vrede, lieve Spooky { - - - / 17-11-12} en lieve Skinny { - - - / 20-11-12} ☆
_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Bericht door _mona_ »

Kan er niemand in Zwitseland voor je hamster zorgen? 1x een lange reis maken is niet erg, maar om het vaak te doen is ook niet erg prettig voor je hamstertje.
Veel hebben ze niet nodig, gewoon iemand die elke dag even kijkt of alles goed is, water controleert en voert. Aandacht kunnen ze best zonder als je op reis bent heb ik ervaren :)

Waar ergens in zwitserland woon je trouwens? Mijn moeder is afkomstig van Bern :-)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Bedankt voor de tip! Het zou inderdaad mogelijk zijn om de hsmster thuis te laten.

Ik woon op zo'n 20 min van Basel.

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
isabelalala
Hamsters: Gaia

Bericht door isabelalala »

En anders vind ik 2 kooien kopen een heel goed idee.
Als wij zelf eens een paar dagen weggaan, neem ik altijd de hele kooi mee.
Tenminste, toen mijn hamster nog in de duna fun zat :lol:
Nu zit ze in een aqua en moet ik ook maar eensgaan nadenken hoe ik dat in de toekomst ga doen :???: :???:
groetjes van Isa en Gaia

Dag lieve Myra en Belletje
xAnnick

Bericht door xAnnick »

Dus heen en weer gaan slepen zou te veel stress zijn?

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Samantha.
Hamsters: 0

Bericht door Samantha. »

Ja, lekker thuis laten. ;) buren of een knaagdieren opvang bellen om te vragenof hun op je hamster willen letten, ik neem aan dat dat ook in zwitserland is?
People come and go but horses leave hoof prints on your heart.

In memorian: Bijoux † Jabari † AdeBayo † Djeger † Amaranthos † Vanity † Seraphim † konijn stamper † Aloysius †
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona »

Ik vind dat inderdaad te stressvol voor een hamster. Eén keertje (dus wanneer je je hamster voor het eerst in NL gaat halen) kan het niet zoveel kwaad, maar ik zou het echt niet meerdere keren per jaar doen, zo'n lange autorit enzo. Ik heb zelf meerdere dieren uit het buitenland over laten komen voor de hamstery en ze wennen snel genoeg, maar de eerste 1 á 2 dagen kun je toch merken dat ze wel wat van slag zijn van die hele lange reis, dus dat zou ik niet vaker doen dan nodig. Het is beter als je hamster gewoon lekker in vertrouwde omgeving kan blijven en af en toe voer en drinken krijgt, er op word gelet of ie niet ziek is en eventueel als jij en de verzorger dat beide willen en de hamster er behoefte aan heeft ook wat aandacht geven.
Plaats reactie