Plaats hier een foto van je ren topic
Moderator: Sylvia.
- Natascha.90
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 36
Re: Plaats hier een foto van je ren topic
haha zonde van het behang:D Veel betere oplossing zo. Hij is er ook vast blij mee:)
Faith
Hahaha, in België zouden ze zeggen, wat een 'kapoentje' is hij toch ( = een deugnietje) 
Een kapoentje? Haha, dat is een lieveheersbeestje, zijn die ondeugend dan?
Wel schattig 
Brammetje is een zij trouwens, beetje verwarrend ik weet het
Brammetje is een zij trouwens, beetje verwarrend ik weet het
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
Wauw, das wel handig precies, en mooi. Ik ben erover aan het denken om ook een ren te maken en eentje die je kan opvouwen is ook mooi meegenomen. Volgens mijn lukt het me wel om zoiets te maken (ookal ben ik een kluskluns XD)Sabbie schreef:Ik heb een rennetje gemaakt met behulp van Wynter! Zij heeft zelf ook zoiets gemaakt en ik heb een beetje met haar gepmd erover. Dit is het resultaat:
Nu heb ik 'em toevallig verkeerd neergezet zodat die plastic strips aan de binnenkant zittenNormaal doe je het dus andersom en dan kunnen ze minder makkelijk eraan knagen. De ren is 2m bij 1m. Iedere plaat is 1m lang en ik geloof 55cm hoog. Bij nader inzien is dat misschien wat overdreven, ze kan er echt bij lange na niet uit
Maargoed je koopt de planken in zijn geheel en laat er dan stukken afsnijden dus qua prijs had het niet uitgemaakt.
In ieder hoekje heeft m'n vader een gaatje geboord en met een soort tie-wraps die je weer los kunt maken heb ik de planken aan elkaar gemaakt (ze heten rattenstaarten). Om de ren weer op te bergen maak je gewoon één hoekje los en 'vouw' je de planken op. Dat ziet er dan zo uit:
En dat pakketje is dan dus net zo groot als een individuele plank (1m bij 55cm) alleen wat dikker. Het is suuuper simpel op te zetten en heel makkelijk op te bergen. Ik heb 'em gewoon naast de bank achter het gordijn staan, niemand die het ziet behalve de overburen
(Ik heb er trouwens maar wat randoms ingezet. Onder andere Brammetjes oude huisje (met zaagsel erop) waar ze op dat moment in lag te slapen. Ik moest haar kooi écht verschonen maar ze heeft weer zo'n schema waarbij ze 's nachts om 1 uur een keer wakker wordt en overdag de hele dag slaapt... Dus ze had even pech, met huisje en al in de ren gezetUiteindelijk is ze heel blij met haar schone kooi hoor! OJA en let niet op die plakkers er nog op, ik moet de ren nog een beetje mooi maken.)
Ik ben ook een kluns hoor! Ik heb de planken op maat laten zagen bij de Gamma. Gewoon planken uitgezocht en in de lengte en breedte een klein stukje eraf laten halen. Dan betaal je twee zaagsnedes a 50 cent per stuk, dus dat is een euro voor het zagen... En ze hadden een actie dat de eerste 3 snedes gratis waren, dus eigenlijk kostte het me helemaal niets
Verder heeft m'n vader dan in de hoekjes gaatjes geboord, maar dat is ook omdat ik simpelweg zelf geen boor heb
Het zag er verder niet heel moeilijk uit.
Nou en dat is het eigenlijk
Edit: Credit voor het idee gaat dus 100% naar Wynter trouwens! Zij had al zo'n rennetje namelijk en ik heb het gewoon nagedaan
Nou en dat is het eigenlijk
Edit: Credit voor het idee gaat dus 100% naar Wynter trouwens! Zij had al zo'n rennetje namelijk en ik heb het gewoon nagedaan
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 34
Dan moet ik eens in de gamma gaan kijken
Het is ook wel een heel goed idee voor een ren, vooral het opvouwen is handig!
Het is ook wel een heel goed idee voor een ren, vooral het opvouwen is handig!
- Mariska1808
- Leeftijd: 29
Gisteravond is mijn ren in elkaar gezet. 1.20 bij 1.20. Erg blij mee! Moet alleen nog meer dingetjes in komen, maar Mellow kan in ieder geval al lekker heen en weer scheuren

Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Leuke ideetjes hier
Mariska, erg mooi gemaakt! Heerlijk de ruimte voor je hammie zo
Mariska, erg mooi gemaakt! Heerlijk de ruimte voor je hammie zo
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Mijn ren: 
Formaat is 80 x 80 en hij is opvouwbaar. Wilde liever nog groter, maar mijn kamer is niet zo breed dus dit was het formaat wat ik het beste kwijt kon. Ze vermaken zich er prima in!

Formaat is 80 x 80 en hij is opvouwbaar. Wilde liever nog groter, maar mijn kamer is niet zo breed dus dit was het formaat wat ik het beste kwijt kon. Ze vermaken zich er prima in!
Wat een mooie ren, Nona, gezellig!!
Mijn lieve ventje is op dit moment een ren aan het maken
Van MDF hout, met scharnieren zodat ik het gemakkelijk kan opbergen en 2 meter lang, 1.20 meter breed. Ik hoop alleen dat Krispy niet langs de scharnieren in de hoeken omhoog kan klimmen, even in de gaten houden, maar dan moet hij wel héél handig zijn, bijna onmogelijk lijkt mij, maar Krispy is een acrobaatje
Fotootje volgt binnenkort!
-- 10 mei 2013 17:08 --
Hier is de ren
Komeetje heeft er al dankbaar gebruik van gemaakt en ondertussen staat het al veel voller, maar gelukkig heeft Komeetje geen last van pleinvrees

Mijn lieve ventje is op dit moment een ren aan het maken
Van MDF hout, met scharnieren zodat ik het gemakkelijk kan opbergen en 2 meter lang, 1.20 meter breed. Ik hoop alleen dat Krispy niet langs de scharnieren in de hoeken omhoog kan klimmen, even in de gaten houden, maar dan moet hij wel héél handig zijn, bijna onmogelijk lijkt mij, maar Krispy is een acrobaatje
-- 10 mei 2013 17:08 --
Hier is de ren
Komeetje heeft er al dankbaar gebruik van gemaakt en ondertussen staat het al veel voller, maar gelukkig heeft Komeetje geen last van pleinvrees

- Limbolandertje
- Leeftijd: 38
Haha leuk. Ook met de boys erin 
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
`·.Benson + Oliver
†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
- Natascha.90
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 36
Bedankt
Krispy heeft er gisterenavond ook heel dankbaar gebruik van gemaakt, zo leuk om hem te zien rennen en hij sprong zelfs over de hekjes heen steeds
Ik zal van Krispy in de ren ook nog een fotootje posten één van de volgende dagen 
Wow wat een toffe ren!
Krispy in de ren