Alternatief bodembedekking, maar welke?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
rymo

Alternatief bodembedekking, maar welke?

Bericht door rymo »

Hoi,

We zoeken een alternatief voor zaagsel, omdat we het zaagsel erg ruiken.
Op deze site staan verschillende soorten:

derussischedwerghamster.nl en dan naar bodembedekking.

Maar welke is echt goed, want zijn dit watten of niet?

Groetjes! :D

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 33

Re: Alternatief bodembedekking, maar welke?

Bericht door silversky »

Je had toch een dwerg hé? Ik zal even noemen wat er hier redelijk vaak voorbij komt als bodembedekking voor rusjes als alternatief op zaagsel: cotton comfort, supasoft en ik heb ook al eens cosiNdri gezien. Deze zijn wel allemaal wat prijziger dan zaagsel, maar als je de plashoekjes regelmatig uitschept, moet het normaal gezien wel even meegaan. Ik heb zelf corbo gebruikt voor mijn syr, maar hier was ik niet echt blij mee want het is hard en zwaar en het gaat snel ruiken, dus helemaal niet leuk om gangen te bouwen. Pardoes zit nu op Hennep, daar kan je hamster ook geen gangen in bouwen, maar het stoft niet en Pardoes vindt het leuk om zich in te graven hierin. Voor een rus zou ik dit niet aanraden aangezien veel russen graag graven. Ik wil zelf nog eens cotton comfort gaan proberen en zien hoe dat bevalt.
Jaimz
Hamsters: Freya en Niko

Bericht door Jaimz »

Ik gebruik cosindri en ben daar tevreden over.Het absorbeert goed en als je de plasplekken steeds verwijdert doe je er best lang mee.Ze kunnen er ook goed in graven.Als jouw hamster van graven houd zou ik tumblefresh en back to nature afraden want daar kunnen ze geen gangen in maken.
TMeganV
Hamsters: Caesar

Bericht door TMeganV »

Ik gebruik Cotton Comfort. :-) Is best duur maar ik doe er wel ontzettend lang mee, en Boris graaft zich ook heel graag in, heeft hele gangen er doorheen lopen. Ik verschoon hem nu vrij vaak omdat hij een beetje loopt te sukkelen met blaasontsteking, maar hij heeft een groot hok en plaste meestal in zijn zandbakje, dus normaal verschoonde ik hem elke vijf, zes weken ongeveer.
Rust zacht Boris! ♥
Zoe Carette
Leeftijd: 27

Bericht door Zoe Carette »

Ik raad je Cotton Comfort of Back-2-Nature aan ;)
Groetjes Zoë
Russische dwerghamster: Basje
Campbelli dwerghamsters: Fenna, Gijsje, Olijfje
----------------------------------------
Slaapzacht
Bailey, Mouse, Alice, Nova, Neytiri
Ellleeen x
Hamsters: Diesel, Luigi ♥
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Ellleeen x »

Toen mijn syrtje allergisch bleek te zijn voor zaagsel zijn we overgeschakeld naar Cotton Comfort, en ik ben er zeer tevreden over! Inderdaad wel duurder dan zaagsel maar je doet er veel langer mee ;)
Slaapzacht Beau ♥
Slaapzacht lieve Navaro ♥
Limbolandertje
Leeftijd: 37

Bericht door Limbolandertje »

Ik kan je in elk geval de thumblefresh afraden die ruikt muffig en blijf je hier in de kamer ook ruiken. Maar het is niet waar dat ze er geen gangen in kunnen maken. Ik heb momenteel een aqua en Mila heeft er een prachtig gangen stelsel in gecreëerd. Of is dat anders omdat ze geen dwergje is.?
Corbo ruik je niet, maar daar kunnen ze echt geen gangetjes in maken. Is net grind, stort gelijk in. En ik vind het lawaaig als de hamster erin speelt. Het is wel hypoallergeen.
:¨·.·¨:
`·.Benson + Oliver

†R.I.P Finn, Jip, HH's Camila, Mila, Syd, Mozes, Dobby†
rymo

Bericht door rymo »

We hebben vandaag een b-Merk cotton comfort gehaald... genaamd: "katoenbedding" :razz:

Morgen verschonen... en kijken wat er van komt.

-- 22 aug 2013 22:13 --

We hebben vandaag een b-Merk cotton comfort gehaald... genaamd: "katoenbedding" :razz:

Morgen verschonen... en kijken wat er van komt.
Plaats reactie