hulp gezocht voor +/- 100 al dan niet zwangere hamsters

Voor alle vragen, problemen en ervaringen m.b.t. fokken & voortplanting

Moderator: Sylvia.

xDenies
Leeftijd: 32
Contacteer:

Re: hulp gezocht voor +/- 100 al dan niet zwangere hamsters

Bericht door xDenies »

Vervelend van de mijt. Hier totaal geen last van ..

Little Paws Pet Shop
https://littlepawspetshop.nl
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info
Facebookgroep Hamsterscaping
Hamstery Pure Colour
https://hamsterypurecolour.nl
Facebookpagina
cheza24
Hamsters: spot, pip, puk en dexter
Leeftijd: 34

Bericht door cheza24 »

ik volgens mij ook niet... naar mijn idee krabben ze zig niet abnormaal veel... maar is het misschien beter om het voor de zekerheid wel te geven?
hammies
syrtjes, dexter en catnip. rusjes pip en puk

R.I.P
rakker en spot(jullie zijn voor altijd mij me)

groetjes
cheza
Naamah

Bericht door Naamah »

Klopt ook hoor, xDees. Ik ben gewend aan syrtjes die heel enthousiast op alles wat je ze geeft af komen rennen en alles heel dankbaar opeten. Ik probeer gewoon maar veel verschillende dingen aan te bieden, in de hoop dat er tenminste van een ding wat gegeten wordt. Beestje is sinds donderdag misschien 1 of 2 gram aangekomen. Het is iets, maar vind het vrij weinig.

Hoe controleer je echt goed op mijt? Ik heb niks gezien, maar zie d'r wel af en toe krabben, niet veel.
Marjolein36
Leeftijd: 50

Bericht door Marjolein36 »

2 van de 4 krabte echt enorm! Er zat bijna geen rust in ze want ze moesten gewoon krabben dus heb ik ze voor de zekerheid alle vier maar behandeld. Liever een keer teveel dan te weinig. En nu een week verder zijn ze allemaal rustig en zie ik ze niet meer krabben dan normaal is. Ach, over mijt maak ik me ook nooit zo'n zorgen, bloedluis zou erger zijn maar dat hebben ze gelukkig niet. Ik had ook echt gedacht dat ze er veel erger aan toe zouden zijn met zoveel hamsters bij elkaar maar het valt mij 100% mee allemaal.
cheza24
Hamsters: spot, pip, puk en dexter
Leeftijd: 34

Bericht door cheza24 »

ja das wel waar maar de situatie daar was ondragelijk voor die beestjes geloof mij ;)
hammies
syrtjes, dexter en catnip. rusjes pip en puk

R.I.P
rakker en spot(jullie zijn voor altijd mij me)

groetjes
cheza
myrha

Bericht door myrha »

Hier gaat het ook goed met kleine kruimel! In zes dagen 5 gram erbij, veel eten zie ik haar ook niet.. Verse groente en vier meelwormen gingen er wel in, ook een rozijntje pakt ze zo aan. Ze is nu 21 gram en erg actief en alert. Hier ook geen laat van krabben, alleen is er veel vuiligheid van haar afgekomen. Ze heeft een stoeltje met wit fleece en dat is inmiddels geel/bruin en niet van plas haha dus moet je nagaan hoe vies zo'n twee weken oud beestje kan zijn.
RIP hammies: Myrha (syr), Snowy (rus), Harold (rus), Kleintje (rus), Ugg (rus), Fudge (syr), Mazzel (syr)
Marjolein36
Leeftijd: 50

Bericht door Marjolein36 »

cheza24 schreef:ja das wel waar maar de situatie daar was ondragelijk voor die beestjes geloof mij ;)
Maar dat weet ik hoor, heb alle drama's van Natascha en Alyn gehoord. Ik had gewoon veel getraumatiseerdere rusjes verwacht. Vind dat ze het nog heel goed doen als je bedenkt uit wat voor omstandigheden ze komen!
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 35

Bericht door Natascha.90 »

Ik ben nog aan het kijken bij de opvangen welke ik ga nemen. Waarschijnlijk wordt het er een uit Zwolle. Moet ik alleen nog zien hoe die hier gaat komen.

-- 05 sep 2013 15:24 --

Is er er iemand in de buurt die dicht bij Zwolle woont? Ik wil er namelijk daar eentje van, maar het contact gaat nogal moeizaam. Ik wilde graag meer informatie over de dieren en eventueel foto's en het antwoord is dat ik kan komen kijken zodat ik rustig kan kiezen welke bij mij past... Nu is dat echt een beetje te ver, omdat eventjes te doen. En zelfs nadat ik dat zei krijg ik het korte antwoord terug:

'' De dieren zijn allemaal anders van karakter, sommige lief, andere pittig.
Ze zijn bijna allemaal getraumatiseerd,, maar dat gaat goed komen met veel rust.

Ik hoor het wel, als het lukt om eens te komen kijken '' .

Is er niet iemand die voor mij kan kijken? En eventueel wat dichterbij kan taxiën?
Nu kan ik alleen beoordelen op foto, want karakterbeschrijving staat er natuurlijk ook nog niet bij en de foto's zijn wel mooi, maar ik zie niks van de lijfjes.
Faith
droppie

Bericht door droppie »

Alweer een week geleden dat ik met al die beestjes in de trein zat: de tijd gaat hard!

Met Caya gaat het goed :) Nadat zij wat voor mijten heeft gehad krabt ze niet meer dan normaal, dus daar ben ik heel blij mee :) Verder is ze goed gewend en ze geniet echt zienderogen: graven is leuk, met wc papier slepen en badderen is al helemaal te gek (ze heeft dan ook een heel groot zandbad gekregen, haha). Ook op de hand vind ze het niet meer zo spannend en lijkt ze mij echt te vertrouwen, echt heel leuk om te zien :) Zodra ze me hoort in 'haar' kamer staat ze al voor de deuren omdat ze toch wel een knuffel wil. Het is echt een bezig bijtje en vind alles met de dag leuker! Verder eet madam ook goed: vooral meelwormen, nootjes en groenvoer gaat er goed in, maar ook het normale voer eet ze goed. Brinta wil ze alleen niet eten, dus dat biedt ik haar niet meer aan. Wel zag ik een paar dagen terug dat haar vulva wat open leek te staan, dus was al even bang dat ze mogelijk toch nog een nest moest werpen op deze leeftijd :bloos: Uiteindelijk zag ik het ook niet meer en ook heeft ze geen uitscheiding oid gehad, dus weet niet precies wat het is geweest. Even iets om in de gaten te houden :) Kortom: een heel blij baasje met een heel blij hamstertje!
Natascha.90

Zit me hier toch een potje op te winden over die mailtjes van die opvang. Nu weet ik nog niks en moet ik maar gaan kijken.
Faith
xDenies
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Ja niets ten nadele van de opvang. Maar dan kijk je toch bij andere mensen? Ik heb er ook nog twee zitten die een goed huisje zoeken als ze er klaar voor zijn - en ik zal niet de enige zijn. Als zwolle niet te doen is .. dan moet je het ook gewoon niet doen :)
Little Paws Pet Shop
Hamstery Pure Colour
Facebookpagina
Natascha.90

Ik heb al contact gehad met 4 mensen waar ze zitten. Maar bij Zwolle vond ik leuke zitten. Maar inderdaad dan gaat het maar over als ze niks willen zeggen.
Faith
xDenies
Contacteer:

Bericht door xDenies »

Dr zijn nog miljoenen andere leuke hamsters, haha :D
Little Paws Pet Shop
Hamstery Pure Colour
Facebookpagina
Nanoe

Bericht door Nanoe »

Hier gaat het heel goed met de 4 hummels!
De 2 kleinste groeien goed! En ze zitten nu duidelijk beter in hun velletje.
Ze zijn hee, vrolijk en rennen lekker rond, doen gek en gedragen zich als hamster :)

Ze krijgen vrijwel iedere dag Brinta en de kleinste staat letterlijk te trappelen totdat z'n bakje eindelijk in het hok staat :P

De twee kleinste rennen ook meteen naar m'n hand als ik die erin leg en lopen er zelf op en kijken me dan heel veel betekend aan, zo gaan we eruit?
1 dame is nog wat schuwer, maar komt langzaam maar zeker wel :)

Hier eten ze prima! Geen enkel probleem en ze hebben ook geen mijtjes, tenminste zie ze niet krabben.
Villa Nanoe
droppie

Bericht door droppie »

Natascha.90 schreef:Ik heb al contact gehad met 4 mensen waar ze zitten. Maar bij Zwolle vond ik leuke zitten. Maar inderdaad dan gaat het maar over als ze niks willen zeggen.
Waar naartoe zou voor jou te doen zijn? Qua station bedoel ik dan. Reis namelijk geregeld vanaf hier langs/door zwolle naar mijn ouders.
Plaats reactie