Bijten
Moderator: Sylvia.
- zoexkidrauhl
- Hamsters: Azize
- Leeftijd: 24
Bijten
Heb sinds kort een nieuwe hamster. Ze is nog redelijk schuw, en ben er nu ook heel veel mee bezig om haar tam te maken. Het gaat al aardig de goede kant op, normaal als ik mijn hand in haar kooitje legde of eten gaf rende ze weg, of verstopte ze zich en krijste. Het probleem is dat als ik nu m'n hand in haar kooitje leg, snuffelt ze er eerst aan en bijt ze me dan. Eerst deed ze het zachtjes, maar ze doet het steeds harder. En als ik dr uit haar kooitje haal, is ze hartstikke lief en bijt ze ook niet. Hoe kan het komen dat ze me alleen bijt als ze in haar kooitje zit?
Overthinking does kill your happiness. || I'm missing my boo Pac so much. #rip 12-08-2014 †
Re: Bijten
Het komt misschien omdat het hok haar territorium is en dat verdedigt ze. Ik weet dit niet zeker dus verbeter me als ik het verkeerd heb.
-
silversky
- Hamsters: Pardoes, Sjoeke
- Leeftijd: 33
Dat klopt, dat kan het zijn, het kan ook zijn dat je vingers naar lekkers ruiken en dat ze denkt "hmmm een stukje appel" of iets dergelijks. Je moet zorgen dat je handen niet vreemd ruiken, dus altijd handen afspoelen voordat je aan de hamster komt. Als ze niet echt "aanvalt" kan het ook zijn dat ze niet echt weet wat vingers zijn, mijn hamster probeerde in het begin ook aan mijn vingers te proeven of aan mijn tenen in de ren, maar als je ze dan zachtjes bewoog, beet mijn hamster niet.
- zoexkidrauhl
- Hamsters: Azize
- Leeftijd: 24
Ah bedankt voor de tips!
Overthinking does kill your happiness. || I'm missing my boo Pac so much. #rip 12-08-2014 †
- M-lissa
- Hamsters: Puck & Muis
- Leeftijd: 33
Mijn hamster deed dit ook. Alle dingen die hier boven genoemd werden geprobeerd, maar niks hielp. Toch gewoon blijven proberen. Bij mij was het ook zo opeens over 
04/2015 - Muis (rusje)
04/2015 - Puck (syr)
† Snowy ♥
04/2015 - Puck (syr)
† Snowy ♥