Hoe oud was je toen je je laatste hamster kreeg en waarom?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

UkkyRus
Hamsters: UkkyPukky, InnyMinny

Re: Hoe oud was je toen je je laatste hamster kreeg en waaro

Bericht door UkkyRus »

ik ben 10 en 15 feb jarig, en kreeg UkkyPukky 5 nov

Groetjes van Femke, InnyMinny en UkkyPukky :zwaai:
UkkyRus
Hamsters: UkkyPukky, InnyMinny

Bericht door UkkyRus »

ik ben nu 11 en heb 20n maart InnyMinny gekregen.
Groetjes van Femke, InnyMinny en UkkyPukky :zwaai:
Mariska1808
Leeftijd: 29

Bericht door Mariska1808 »

Ik ben nu 17 en op m'n 16e begonnen met de hammies. Ik zie mezelf zeker niet stoppen. Al ben je 80, ik zeg: lekker doen!
Volg mijn dieren nu ook op Facebook!
Eveline
Leeftijd: 48
Contacteer:

Bericht door Eveline »

Ik was ook zo ongeveer 23 toen ik mijn eerste hamster nam. Juist inderdaad omdat het een diertje is dat makkelijk alleen kan zijn als je de hele dag naar het werk bent, en lekker 's avonds wakker. Daarna heb ik een heel stel hamsters gehad, op een gegeven moment had ik wel 5 kooien staan.
Toen ik eenmaal kinderen had vond ik hamsters niet zo heel geschikt meer, had 's avonds weinig puf meer om nog iets te doen met de hamsters, en kinderen hebben inderdaad niet zo heel veel aan ze.
Dus ben ik een jaar of drie hamsterloos geweest, maar ondertussen is Jelle 6 jaar, hij wil graag weer een hamster en ik ook.
Joehoe, heb er zin in, ik heb ze toch wel gemist.
Groetjes van Eveline
nana-girl
Leeftijd: 27

Bericht door nana-girl »

Ik was 12 toen ik mijn eerste hamster kreeg. Ik ben nu 15 en heb sinds april vorig jaar twee campbellies. Ik denk dat als mijn campbellies zijn overleden ik nog wel een aantal hamsters wil.
xAnnick
Hamsters: Remy <3

Bericht door xAnnick »

Zoals ik al eerder voorspelde heb ik nog voor mijn 18e verjaardag een hammie gekregen. Ik mocht namelijk voor mijn 17e verjaardag een hamster uitzoeken(na ruim 1 jaar gezeurd te hebben).
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Bibi&Harrie
Hamsters: Harrie, Bibi, Sam en Zorro!
Leeftijd: 26

Bericht door Bibi&Harrie »

Ik was net elf toen ik mijn eerste hamster kreeg, het was echt een schatje, die Semmie :+:
Ik vindt het eigenlijk ook best een jonge leeftijd maar ik was toen (en eigenlijk nu nog steeds wel) een wijsneusje, en ik had het hele internet afgezocht naar informatie.
Ik wilde graag een hamster omdat ik geen hond of iets dergelijks mocht. Semmie is 2,5 geworden.

-- 24 maart 2014 19:05 --

Oeps, ik heb de vraag verkeerd gelezen,,
Ik was 13 toen ik mijn laatste hamster kreeg, ik kreeg haar omdat Mickey was overleden.. :'(
Groetjes van Marlou en de hammies

Harrie, Zorro, Tauriël & Arwen en Sam
† Semmie, Mikkie en Bibi :"(

~ I have no time hating people who hate me because i'm too busy loving people who love me ♡ ~
PaulienW
Hamsters: Thymo, Nala, Donna, Haily

Bericht door PaulienW »

Hoi, ik had als kind hamsters. En nu ik zelf kinderen heb zijn er weer hamsters in huis. Inmiddels 7, het is een beetje uit de hand gelopen :) De kinderen vinden het enig maar het is toch vooral mijn hobby. Ideaal omdat ik het overdag druk heb en een avondmens ben. Ik ben 40 en de meeste mensen vinden hamsters dan inderdaad een verrassende hobby. Het levert altijd leuke gespreksstof op in ieder geval!
AMJ
Leeftijd: 48

Bericht door AMJ »

Ik ben nu 37 en heb hamsters vanaf dat ik 30 was.
Wij zijn nu al een paar jaar bezig ons huis compleet te verbouwen en wonen dus erg klein.
We wilde graag wat leven in huis en ik vond hamsters meteen erg leuk.
Ze zijn schattig en vragen (meestal) niet overdreven veel zorg.
We kunnen soms ook erg om ze lachen met hun gekke streken.
We hebben ze ook uitgekozen als ik eerlijk ben omdat ze niet zo lang leven en
omdat het de bedoeling was dat onze verbouwing snel klaar zou zijn en wij dan grotere huisdieren zouden nemen (hond).
Dit is nu juist iets wat ik heel erg jammer vind want afscheid nemen van onze kleine ukken vinden we verschrikkelijk.
Ons huis is nu bijna af en ik denk dat we nog wel heel wat jaren hamsters zullen hebben.
Hond of geen hond :D ze hebben ons hart gestolen.
De mensen die bij ons komen vinden ze meestal ook heel erg leuk (al noemt me schoonmoeder ze muizen haha).
En vooral alle dingen die ik in hun hok zet.
Krijg heel vaak wat bij op een verjaardag.
Sasja&Pip
Hamsters: George

Bericht door Sasja&Pip »

ik word in september 39 en heb sinds vorig jaar een hamster. Vroeger heb ik ook al eens een hamster gehad.
De hamster die ik vorig jaar had , had ik via de opvang waar ik werk . Het beessie had een blind oog en was
overbodig in de dierenwinkel waar de opvang wel eens spullen koopt. Ik heb haar meegenomen en ze heeft bij mij nog
4 maandjes gewoond totdat ze helaas een ernstig abces kreeg en het ondanks de medicijnen niet heeft gered.
Ik wilde graag weer een hamster uit een opvang en nu heb ik mijn kanjer George bij hamsteropvang Pip vandaan.
Ondanks dat je ze niet vaak ziet vind ik het altijd erg leuk om hem savonds te zien. Hij is niet tam maar dat hoeft ook
niet zonodig voor mij. Ik zie dat hij happy is met zijn molentje en zijn lekkere snoepjes en fruit en als hij blij is ....dan ben ik het ook ! :D
Lieve Pip, rust zacht. Je hebt nu geen pijn meer !
Chantastic
Leeftijd: 30

Bericht door Chantastic »

Ik was toen ik lira kreeg 17 dit was in Februari, en ik kreeg der na lang drammen, ik had gwn een buddy nodig :bloos:
liansss
Hamsters: Dave en Stuart

Bericht door liansss »

ik ben nu 19 jaar, en zit al tijdje te zeuren om een hamster.
Ik woon nog thuis en men moeder vond het niet zo'n super idee,
maar ze is nu op vakantie voor 2 weken, dus een leuke verassing als ze zo thuis komt, want ik heb er niet 1 maar 2 gekocht! :oops:
Cyloontje
Hamsters: Nunnaly, Yumi, Vis en Reek

Bericht door Cyloontje »

Mijn nieuwste hamster kreeg ik op mijn 17e, ik begon met hamsters op mijn ehm.. 15e denk ik!
Groetjes Nunnaly en Yumi!

~ Eros ~ Iep ~ Escape ~
Henry_
Hamsters: Henry

Bericht door Henry_ »

Henry_ schreef:
xAnnick schreef:Ik ben nu 16, wordt in december 17 en ik denk dat ik voordat ik 18 word mijn eerste hamster krijg.
Ik vind het ook jammer dat veel mensen denken dat een hamster alleen voor kleine kinderen is, maar ik vind het juist voor de kinderen vanaf een jaar of 13 beter, omdat die zich van het feit bewust zijn dat een hamster en levend wezen is en zorg en aandacht nodig heeft. En ouder vind ik sowieso beter.
Maar ik ben 9, en ik weet ook dat het een levend wezen is? Ik verzorg hem samen met papa ook wel goed hoor... En hij krijgt aandacht van mij, m'n zusje en m'n vader? En ja, Ik vind het ook jammer dat ze denken dat het alleen voor kleine kinderen is maar dat betekent niet dat ik niet niet bewust ben dat het een leven wezen is en dat hij zorg en aandacht nodig heeft
Maar oke, ik heb pas m'n eerste hamster gekregen: Henry, en toen was ik 9 :razz:
Ik heb hem gekregen omdat ik veel van dieren hou, maar ouders niet zo erg.. Dus ik moecht een kleintje kiezen. Ik zei vanaf m'n 8e; mag ik nou een dwerghamstertje? En toen ik jarig was heb ik er eentje gekregen! Met de naam Henry♥
Henry de Hamster
Groetjes, Jessa
Manja
Hamsters: Meneer Jansen, Sam.
Leeftijd: 45

Bericht door Manja »

Ik heb mijn eerste hamster gekregen toen ik 31 was. Ik heb hem meegenomen van de stadsboerderij waar ik vrijwillig ben. Hammie was niet geschikt voor herplaatsing en na een bijtincidentje met een kind die zijn vingers te dicht bij het gaas had gedaan moest hij weg. Omdat ik al maanden met hem bezig was om hem vriendelijker te maken had ik toch een band met hem opgebouwd en besloot ik hem mee te nemen. We zijn nu ruim anderhalf jaar verder en Hammie is er nog, al is hij nu echt oud en heeft hij een tumor bij zijn rechterwang waar hij nu nog geen last van heeft. Ik verwen hem nu lekker en ben in de tussentijd rond aan het kijken voor een nieuwe hamster. Hammie is geen makkelijke hamster en houdt niet van oppakken. Toch vind ik hem lief, al blijf ik voorzichtig met hem.

Het zou voor mij heel leuk zijn als ik mijn 2de goudhamster wel op kan pakken, maar als hij /zij dat niet kan waarderen is dat ook geen ramp.

Grt Manja
2 Syrtjes Adam en Ivan.
Plaats reactie