Is dit een goed hok voor buiten?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Steve01
Hamsters: Geen
Leeftijd: 28

Is dit een goed hok voor buiten?

Bericht door Steve01 »

Beste mensen,

Binnen houden is voor mij geen optie.
Ik had me er lang bij neergelegd dat buiten houden niet kan.

Nu kwam ik in de dierenwinkel zo hok tegen: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... on=asqSent

Volgens haar kan een hamster hier prima heel het jaar in worden gehouden.
In de winter kan die eventueel de schuur in.

Qua aandacht is geen probleem wij hebben veel grond dat moet worden bijgehouden dus we zijn minimaal een uur per dag buiten.

Wat vinden jullie hier van?

Alvast bedankt!

I
Moderator
Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
Leeftijd: 42

Re: Is dit een goed hok voor buiten?

Bericht door I »

Dat hokje is veel en veel te klein voor een hamster en bovendien lijkt het me ook totaal ongeschikt om hamsters in buiten te houden. Er past niet eens een loopwieltje in. Hamstery Outside hield voorheen zijn hamsters buiten, hij had een soort kast gemaakt met geïsoleerde slaaphokjes. Afmetingen weet ik zo niet, maar het voldeed in ieder geval aan de minimale maten van 60 x 40 voor een Syrische hamster.

Overigens zijn hamsters overdag niet of nauwelijks wakker, dus als jullie overdag een uur buiten zijn, heeft de hamster daar weinig aan. 's Ochtends vroeg en 's avonds is een hamster vaak wel actief.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
Steve01

Bericht door Steve01 »

Ik ben avonds vooral rond 7 uur buiten overdag werk ik of zit ik op school.
Zelf denk ik toch eerder aan kleur Muisjes die zijn over het algemeen wat sterker of niet?
Puk_
Hamsters: Arthas
Leeftijd: 36

Bericht door Puk_ »

Dan nog niet... Dat hokje is echt veel en veel te klein.. Ik zou er nog geeneens een halve muis in doen.. Waarom kun je niet gewoon iets binnen houden? Ik zou op konijnen na nooit een (klein) knaagdier buiten houden...
♥,
Arthas

♥RAINBOW BRIDGE♥

† Hamsters: Satan, Buddha, Odin, Frigg, Laika, Mishka, Nala, Fluffy, Theo, Kaelan, Trashpanda
† Konijnen: Speedy, Snuffel
† Rat: Fatso
Steve01

Bericht door Steve01 »

Hier zit het huis vol met dieren honden, katten, reptielen ect maar kleine knaagdieren ziet me vader als voer en verder komt het ook niet het huis in.
I
Moderator

Bericht door I »

Kleurmuizen zijn zo mogelijk nog gevoeliger voor tocht dan hamsters, dus het lijkt me geen goed plan om die buiten te houden. Dat hokje is sowieso niet geschikt om welk dier dan ook permanent in te houden. Niet binnen en niet buiten. Dat vrouwtje in de dierenwinkel denkt alleen maar aan verkopen, niet aan dierenwelzijn.

Als er geen mogelijkheid is om iets te maken waar een hamster ook iets aan heeft en dat in zijn behoeftes voorziet, zou ik het hele plan van de baan schuiven. Overigens gaan hamsters ook in winterslaap als ze buiten gehouden worden.
Puk_
Hamsters: Arthas

Bericht door Puk_ »

Apart.

Anyway, is het niet slimmer om zelf een goed geïsoleerd buitenhok te maken? Dubbele wand met isolatiemateriaal ertussen? Dan kun je 'm ook veel groter maken :)
♥,
Arthas

♥RAINBOW BRIDGE♥

† Hamsters: Satan, Buddha, Odin, Frigg, Laika, Mishka, Nala, Fluffy, Theo, Kaelan, Trashpanda
† Konijnen: Speedy, Snuffel
† Rat: Fatso
Sabbie

Bericht door Sabbie »

Zoals de rest zegt, mijn slaaphuisje voor de hamster is bijna net zo groot als dit hokje. Daar kan je nooit een hamster permanent in houden, dat is echt pure dierenmishandeling.

Een hamster buiten houden kán, maar wordt absoluut niet aangeraden. Eerder is al genoemd dat er een fokker was die dat deed. Die had er wel een speciale hokken voor e.d. Sowieso zou ik niet zomaar een dierenwinkel hamstertje buiten zetten aangezien die IMO zwakker zullen zijn dan eentje van een fokker. Hij hield dus ook zijn eigen lijn buiten die eraan gewend waren na generaties. Dit ging trouwens ook om Syrtjes als ik het goed onthouden heb. Dwergjes zijn nog kleiner en kunnen er denk ik nog minder goed tegen.

Als je het beestje per se buiten wilt houden komt er echt heel veel bij kijken. Zo zal de hamster in winterslaap gaan en moet je in de winter heel veel maatregelen nemen om het beestje genoeg isolatie te geven en schuilmogelijkheden tegen de wind. Verder moet je je bedenken dat Syrische hamsters vaak echt pas rond 23:00-00:00 wakker worden. Ben je dan ook nog buiten? Want om 19:00 ligt dat beestje gewoon nog te slapen. In de winter ga je denk ik ook niet zo snel om 22:00-00:00 nog even een uurtje naar buiten. Hoe dan ook zal het diertje minder aandacht krijgen dan wanneer het binnen zou zitten. Hier binnen heeft mijn hamster de hele tijd dat ze wakker is aanspraak, want ze staat naast m'n bureau. Dus ze heeft menselijke geluiden om zich heen, ik praat tegen haar, geef haar wat lekkers en haal haar er veel uit. Dat kan allemaal minder vaak als ze buiten zit, hoe je het ook wendt of keert. Dat houdt in, wat mij betreft, dat het beestje een nóg groter hok moet krijgen dan de minimum maten. Anders geef je een uurtje aandacht en de volgende 23 uur zit het diertje alleen maar in zo'n hokje weg te kwijnen. Dus dat houdt in dat het dier heel veel ruimte en speeltjes moet hebben. Kan je dat bieden? Aangezien je nu al naar een hokje van 30cm lang zit te kijken denk ik niet dat je je beseft hoeveel ruimte die dieren nodig hebben om zich niet te vervelen.

Persoonlijk vind ik het niet aan te raden. Echt bij hoge uitzondering misschien, maar persoonlijk denk ik dat als je een hamster niet binnen kan of mag houden, je beter naar een ander huisdier kunt kijken.
Esty
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Esty »

Sterker dit "hok" is gemaakt als huisje voor in de kooi...ik heb hem zelf ook.
Sasja&Pip
Hamsters: George

Bericht door Sasja&Pip »

ik heb nu al medelijden met die arme hamster. Helaas reageert de schrijver van dit topic niet meer.
Ik vraag me dan ook af of dit geen grapje was ?
Lieve Pip, rust zacht. Je hebt nu geen pijn meer !
Virea
Hamsters: Boo, Snow en Wolfje
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door Virea »

Ik hoop inderdaad, dat dit een grapje was.. Logisch denken mensen. Met dieren omgaan vergt nieteens zo veel meer als een beeeetje logisch denken..
Rusje Wolfje en syrtjes Boo en Snow <3
Agnes
Leeftijd: 35
Contacteer:

Bericht door Agnes »

Ik denk eigenlijk dat Rusjes, die uit het koude noorden van Kazachstan komen (denk aan winters waar met gemak -30 wordt gehaald), een stuk beter tegen buiten huisvesten zouden moeten kunnen dan Syrtjes uit de hete halfwoestijnen van Aleppo waar het in de zomer zo'n 40 graden is (in de winter is -13 haalbaar)...

Ik denk dat de meeste diersoorten prima buiten te houden zijn. Het vergt alleen wel veel meer dan binnen, want waar ze in het wild tunnels graven diep genoeg om geen last te hebben van de hitte of kou moet je ze in een hok zelf die isolatie bieden met héél goed geïsoleerde huisjes etc.

Maargoed, puur hypothetisch, want ik denk ook dat t een geintje was van de topicstarter..
Groetjes Agnes en de hamsters van Hamstery de Chocoladefabriek!
Hamstery de Chocoladefabriek
VerantwoordFokken.nl
klikootje

Bericht door klikootje »

Dit is een grapje neem ik aan.
:-|
I
Moderator

Bericht door I »

Het heeft niet zoveel nut als iedereen nu gaat roepen dat het misschien een grapje is. Zeker niet als blijkt dat het niet zo is. Rapporteer een topic gewoon als je er twijfels over hebt, dan kunnen wij het in de gaten houden.
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

Ik heb dit huisje als speelhuisje. Als je dit huisje zo leuk vindt? neem een stel konijnen en deze kooi in formaat die bij hun past en hou die lekker buiten. Dat zijn knagers die wel buiten kunnen blijven al zijn ze in vergelijking met een hamster vele malen groter. Dieren met het formaat van hamsters/muizen zijn niet geschikt om buiten te houden.
groetjes Marielle
Plaats reactie