eerste nestje ***update 3 juni
Moderator: Sylvia.
- LadyGuardian
- Hamsters: -
- Leeftijd: 37
Re: eerste nestje ***foto's
Ondanks dat haar nestje open, kan een moeder foto's maken wel als storend ervaren. En stress is niet zo goed voor de mams. Natuurlijk voel je zelf aan of ze dat toe laat of niet, maar ik zou persoonlijk niet al teveel foto's maken van het kleine grut. Ik zou het een beetje op de beloop laten, straks komen ze vanzelf meer uit het nestje en nu kan je er toch niet zoveel aan zien of aan doen als het mis gaat.
Groetjes Sanne en een pootje van katzels Roderick en Sjakie.
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
~ In liefdevolle herinnering: Bounti, Amon & Winx en Joop ♡
-
romanasnijder
- Hamsters: liefie hari, liefie piefie
Ja klopt, gelukkig vind de moeder het helemaal niet erg, als ik voer komt ze meteen even aandacht vragen, ik laat het nu ook even met rust verder, vond het toch wel leuk om een foto te hebben
als ik merk dat de moeder ergens last van heeft of gestrest raakt had ik ook geen foto's gemaakt
- kimsiemeling
- Leeftijd: 34
mag ik vragen waarom je dan eerst een nestje laat komen als je ze niet zeker weet of je ze kwijt raakt?
je zegt dat je je hebt ingelezen en volgens mij staat er ook in de FAQ en op diverse sites dat je bedacht moet zijn hoe je dat gaat doen als ze geen thuis vinden.
je zal ze dan allemaal zelf moeten houden.
dat lijkt mij een meer dan een vrij logische gedachte en uitgangspunt voordat je aan een nestje begint.
Want heb je je al bedacht wat je gaat doen als je ze niet verkocht krijgt? Dan zullen ze allemaal bij je moeten blijven wonen.
Ook wil ik even ingaan op Sanne want het 'lijkt' alsof je er de hele dag bovenhangt en fotos maakt. Dit zul je misschien wel niet doen, maar zelfs als de moeder het nest open heeft vind ze het niet fijn als er steeds mensen komen spieken of fotos maken.
dan zal ze zich 'bedreigd' voelen en haar nestje weer gaan verplaatsen. Dit wil je natuurlijk niet nog een keer hebben toch?
probeer mams 1 x per dag een geruime hoeveelheid te voeren en alles tegelijk, haal haar er even uit (als ) ze wilt en zet mama gelijk weer terug.
Leg er bijv. een handdoek over en/of een deken zodat je zelf niet steeds in de verleiding komt om te kijken.
ik snap dat je heel enthousiast bent en wilt kijken of alles goed gaan, maar in de meeste gevallen moet je met deze dieren de natuur zijn gang laten gaan. hoe lullig het soms ook is.
is er iets ingrijpendst dan kan je handelen, maar voor de rest adviseer ik om haar nu echt met rust te laten.
Als je dit al doet, helemaal top natuurlijk!
je zegt dat je je hebt ingelezen en volgens mij staat er ook in de FAQ en op diverse sites dat je bedacht moet zijn hoe je dat gaat doen als ze geen thuis vinden.
je zal ze dan allemaal zelf moeten houden.
dat lijkt mij een meer dan een vrij logische gedachte en uitgangspunt voordat je aan een nestje begint.
Want heb je je al bedacht wat je gaat doen als je ze niet verkocht krijgt? Dan zullen ze allemaal bij je moeten blijven wonen.
Ook wil ik even ingaan op Sanne want het 'lijkt' alsof je er de hele dag bovenhangt en fotos maakt. Dit zul je misschien wel niet doen, maar zelfs als de moeder het nest open heeft vind ze het niet fijn als er steeds mensen komen spieken of fotos maken.
dan zal ze zich 'bedreigd' voelen en haar nestje weer gaan verplaatsen. Dit wil je natuurlijk niet nog een keer hebben toch?
probeer mams 1 x per dag een geruime hoeveelheid te voeren en alles tegelijk, haal haar er even uit (als ) ze wilt en zet mama gelijk weer terug.
Leg er bijv. een handdoek over en/of een deken zodat je zelf niet steeds in de verleiding komt om te kijken.
ik snap dat je heel enthousiast bent en wilt kijken of alles goed gaan, maar in de meeste gevallen moet je met deze dieren de natuur zijn gang laten gaan. hoe lullig het soms ook is.
is er iets ingrijpendst dan kan je handelen, maar voor de rest adviseer ik om haar nu echt met rust te laten.
Als je dit al doet, helemaal top natuurlijk!
Syrische hamsterfokster in regio Amsterdam!
Bekijk onze facebook pagina om op de hoogte te blijven van mijn Hamstery
Hamstery Horizon
https://www.facebook.com/hamsteryhorizon
Hamstery Horizon
-
romanasnijder
Begrijp dat het zo over kwam, maar tuurlijk als ik geen baasje kan vinden blijven ze tuurlijk gewoon hier! Ik voer indd 1x per dag gewoon om een vaste tijd ik doe dan alles ook in 1x (voer,water,groente) en ook zo snel mogelijk ik geef dat ook altijd laat als ze wakker is en ik haar dus niet stoor als ze slaapt. Heb haar in een plastic bak zitten (60x40x50) lxbxh wel met een deksel erop met natuurlijk in het midden een groot uitgezaagd gat. Aan de zeikanten heb ik er een handdoek over gedaan zodat het lekker donker is. Snap wel dat ik er niet de hele dag boven moet gaan hangen en dat doe ik natuurlijk ook niet, in het begin heb ik het wel iets teveel "in de gaten" gehouden omdat ze zo aan het slepen was, en snap nu dus waarom. Pas als de kleintjes uit het nest gaan komen zal ik weer wat foto's maken
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 42
Ik vind dit eigenlijk een beetje een rare vraag, er is toch niemand die van tevoren weet of hij al zijn hamsterkleintjes wel kwijtraakt? Ik ken vrijwel geen fokkers die voor de geboorte al een reserveringslijst van minstens twaalf hebben.kimsiemeling schreef:mag ik vragen waarom je dan eerst een nestje laat komen als je ze niet zeker weet of je ze kwijt raakt?
Overigens heb ik van jou ook meerdere keren foto's gezien van hele jonge hamstertjes. Daarmee geef je zelf een riskant voorbeeld, want mensen zullen dan al snel denken dat dat prima is om te doen. Anderen doen het immers ook.
Ik vind dat je het heel goed doet, romanasnijder! Je neemt de adviezen goed aan, stelt heldere vragen en je verzorgt ze prima
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
romanasnijder
Bedankt! Ik geef ook wel toe dat ik in het begin iets teveel gekeken heb ook doordat de moeder even moest wennen aan de kleintjes en er nog wel is uit wou liggen, maar dankzij de adviezen is het allemaal goed gekomen ! Van te voren had ik natuurlijk wel bedacht dat het kan gebeuren dat je niet alle kleintjes verkoopt, moet wel eerlijk zeggen dat ik 12 toch ook niet helemaal had verwacht! Maar goed als iemand een kleintje wil of iemand anders ervoor weet zou dat natuurlijk fijn zijn en tsja wat niet verkocht word blijft zolang gewoon bij mij natuurlijk 
-
CrazyCatLady
Eens met Irene! Ik vind ook dat je de tips goed opvolgt. Ik blijf erbij dat ik vind dat je je niet genoeg had voorbereid maar ik vind dat je heel erg je best doet! Ga zo door!
-
romanasnijder
Dankjewel ! Had me echt wel ingelezen trouwens en netjes al een bak klaarstaan en 3 dagen van te voren haar erin gezet en al dat soort dingen maarja als ze er dan zijn is het tog wel even spannend ! Mijn moeder heeft altijd cavia's en dwergkonijnen gefokt maar dat is tog wel iets heel anders als hamsters. Ben ook zeker blij dat alles goed gaat nu 
- kimsiemeling
Haha jaa klopt 12 is ook wel veel hoor. Heb ik ook een paar keer gehad..
Maar zoals ik al als eerste zei in mijn berichten je bent goed bezig!!
Ben benieuwd naar de kleurtjes want vind mama wel heel mooi!!
Maar zoals ik al als eerste zei in mijn berichten je bent goed bezig!!
Ben benieuwd naar de kleurtjes want vind mama wel heel mooi!!
Hamstery Horizon
Hamstery Horizon
-
romanasnijder
Ja ik ben ook zo benieuwd, en ik ben ook zo lekker geduldig ... ahum. Moeder is zeker mooi ja ze is heel gespierd en heel lief ! Vader ook die was heel rustig ook met oppakken hij bleef lekker rustig bij je zitten dus verwacht ook hele lieve ukjes. Wacht toch wel tot de oogjes open zijn met oppakken omdat het er zo veel zijn en ze dan miss iets langer kwetsbaar zijn?
- kimsiemeling
haha de geduldig zijn heb ik nog steeds hoor. maar gewoon even wachten met oppakken tot ze gaan wandelen en de oogjes open hebben. eerder hebben ze er toch niet echt veel aan snap je?
Hamstery Horizon
Hamstery Horizon
-
romanasnijder
Ja prescies dat dacht ik al, op sommige sites staat dat je ze vanaf een week al kan pakken maar dacht al dat dat niet verstandig was inderdaad, ze zijn dan nog zo klein en kwetsbaar
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
op welke sites heb je dat bijvoorbeeld gelezen?
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
-
I
- Moderator
- Hamsters: Yoshi, Polly en Sonic
- Leeftijd: 42
Als je 'hamsterkleintjes oppakken' intypt op Google, dan is de eerste link al direct prijs.
Niet iedereen kan een held zijn, er moeten ook mensen gered
-
romanasnijder
Klopt ja, ik typte de eerste x bij google in syrische hamster dan kom je op een site waar van alles opstaat ook over een nestje en daar staat bij dat je ze vanaf al op kan pakken zodat ze goed tam worden. Toen dacht ik dus inderdaad al als ze hun ogen nog dicht hebben, hebben ze er helemaal niks aan ! Ik wacht dus geduldig af