Zoals de rest al zegt inderdaad, sneu maar weinig aan te doen. De diertjes daar kopen werkt alleen maar averechts. Hoe meer dieren ze verkopen hoe meer dieren ze weer inslaan, die komen allemaal weer in die mini bakjes bij elkaar te zitten en zodra iemand medelijden heeft worden die ook gekocht.... En dan kopen ze weer nieuwe. Zolang mensen blijven kopen in dierenwinkels blijft die cirkel bestaan.
Wél heel lief dat je je zo'n zorgen maakt erom en goed dat je actie wilt ondernemen. Ik ben bang dat je in deze specifieke situatie niet veel meer kunt doen dan het zeggen tegen de medewerkers. Een andere optie is een review schrijven op
http://www.dierenwinkelinspectie.nl Ik vind het nog altijd een fijne site om even te lezen hoe mensen met dieren omgaan in bepaalde winkels, hoewel het niet heel actief is.
En natuurlijk stoppen met spullen kopen daar. Ik doe heel hard m'n best om niks meer te kopen uit winkels die nog dieren verkopen, ook geen voer of bodembedekking. Tuurlijk smokkel ik hier en daar, als ik dringend iets nodig heb en geen tijd heb om te wachten op levering. Maar over het algemeen probeer ik echt niet meer naar winkels te gaan met dieren.