Blue Skies - Goden & Godinnen nestje volgtopic
Moderator: Sylvia.
- syrischehamster
- Hamsters: Louis en Gavi
- Leeftijd: 32
Re: Blue Skies - Goden & Godinnen nestje volgtopic
Met mijn god gaat het prima haha! Nog steeds een beetje springerig maar ik kan m al beter pakken!
Hij slaapt wel weinig trouwens! 'S avonds is hij rond half 9 al wakker en bij het opstaan 's ochtends rond 8 uur is hij ook altijd wakker! Tussendoor slaapt hij wel vaker in zijn looprad haha!
Zijn die van jullie trouwens ook zo gek op kokos? Dat vind Boreas echt t einde!
Hij slaapt wel weinig trouwens! 'S avonds is hij rond half 9 al wakker en bij het opstaan 's ochtends rond 8 uur is hij ook altijd wakker! Tussendoor slaapt hij wel vaker in zijn looprad haha!
Zijn die van jullie trouwens ook zo gek op kokos? Dat vind Boreas echt t einde!
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Met Miysis gaat het goed! Oppakken uit de kooi is soms nog spannend maar in de ren is alles prima 
- syrischehamster
Ik ben zó trots op mijn mannetje!
Ik ben vandaag weer naar belgië vertrokken en Boreas mocht voor het eerst mee!
Vorige keer vond hij de auto heel spannend, dit keer heeft hij de hele reis liggen te slapen!
In het hok was het natuurlijk weer even spannend want het is hier een andere omgeving, andere geuren.
Maar mijn mannetje heeft even rond gekeken, daarna een paar uurtjes geslapen en net werd hij wakker met een slaperig kopje!
Nu heeft hij een stukje van een luzerne stick gekregen omdat hij zo braaf is
Ik word echt met de dag gekker op hem!
-- 22 sep 2014 08:36 --
Ik ga nog even door over mijn ventje
Hij is gisteravond zelfs in de ren geweest! Na een halve dag reizen laat ik dushi altijd even een dagje bekomen, dit wou ik dus ook met boreas doen.. maar boreas was gister zo aan het bedelen dat ik hem toch even in de ren heb gezet!
In de ren is hij ook voor het eerst zelf op mijn schoot gekropen!
Ik ben vandaag weer naar belgië vertrokken en Boreas mocht voor het eerst mee!
Vorige keer vond hij de auto heel spannend, dit keer heeft hij de hele reis liggen te slapen!
In het hok was het natuurlijk weer even spannend want het is hier een andere omgeving, andere geuren.
Maar mijn mannetje heeft even rond gekeken, daarna een paar uurtjes geslapen en net werd hij wakker met een slaperig kopje!
Nu heeft hij een stukje van een luzerne stick gekregen omdat hij zo braaf is
Ik word echt met de dag gekker op hem!
-- 22 sep 2014 08:36 --
Ik ga nog even door over mijn ventje
Hij is gisteravond zelfs in de ren geweest! Na een halve dag reizen laat ik dushi altijd even een dagje bekomen, dit wou ik dus ook met boreas doen.. maar boreas was gister zo aan het bedelen dat ik hem toch even in de ren heb gezet!
In de ren is hij ook voor het eerst zelf op mijn schoot gekropen!
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Ik vind het echt heel leuk om alle updates te lezen!
Het baasje van Sin mailt regelmatig, met haar gaat het ook heel goed. Nu ze een vast baasje heeft en een kooi helemaal voor zichzelf is ze echt opgebloeid, totaal niet verlegen meer maar erg actief en nieuwsgierig en lief!
Hephaestus doet het hier ook nog steeds super. Heerlijk ventje. Komt meteen z'n deur in geklommen als hij mij of Karlijn ziet. Hij wil helaas niet goed stil zitten voor foto's. Maar hij is leeeuk
Hephaestus doet het hier ook nog steeds super. Heerlijk ventje. Komt meteen z'n deur in geklommen als hij mij of Karlijn ziet. Hij wil helaas niet goed stil zitten voor foto's. Maar hij is leeeuk
- syrischehamster
Fijn dat ze het allemaal zo goed doen! Nog een paar daagjes en ze worden alweer 3 maanden!
Boreas is trouwens wel nog steeds een lastige wat betreft zijn extra eiwitten! De visjes vond hij in het begin lekker maar nu haalt hij er zijn goddelijke neusje weer voor op.. meelwormen wilt hij af en toe per ongeluk eentje eten maar ook niet echt wauw.. Ik ga hem nu maar verse/gekookte dingen proberen te voeren! Verse garnaaltjes lust hij in ieder geval al.. Gekookte zalm ook... Dan eet hij dus gewoon met de pot mee, maar kook ik zijn stukje vlees/vis!
Boreas is trouwens wel nog steeds een lastige wat betreft zijn extra eiwitten! De visjes vond hij in het begin lekker maar nu haalt hij er zijn goddelijke neusje weer voor op.. meelwormen wilt hij af en toe per ongeluk eentje eten maar ook niet echt wauw.. Ik ga hem nu maar verse/gekookte dingen proberen te voeren! Verse garnaaltjes lust hij in ieder geval al.. Gekookte zalm ook... Dan eet hij dus gewoon met de pot mee, maar kook ik zijn stukje vlees/vis!
- Nona
Ja de tijd gaat echt snel!
Hihi, eigenwijs ventje. Gekookt ei vonden ze ook lekker! Garnaaltjes geef ik inderdaad ook wel eens. Maar ik merk wel vaker dat ukken en zwangere en zogende dames vrijwel alles lusten maar dat gewone volwassen hamsters toch kieskeuriger zijn
Ik ga binnenkort een heel simpel drogertje kopen om reepjes vlees te drogen voor de katten dus dan mogen de hamsters die ook testen 
Hihi, eigenwijs ventje. Gekookt ei vonden ze ook lekker! Garnaaltjes geef ik inderdaad ook wel eens. Maar ik merk wel vaker dat ukken en zwangere en zogende dames vrijwel alles lusten maar dat gewone volwassen hamsters toch kieskeuriger zijn
- syrischehamster
eitje kan ik ook nog eens proberen ja! Die wou hij in het begin ook niet, maar wie weet is zijn smaak wel veranderd haha!
Zo een drogertje is wel handig denk ik! Vooral omdat jij veel mee-eters hebt haha
Zo een drogertje is wel handig denk ik! Vooral omdat jij veel mee-eters hebt haha
- Nona
Ja inderdaad, twee katten en behoorlijk wat hamstertjes, dus daarvoor kunnen we dan vlees en vis drogen. En we kunnen er voor onszelf ook fruit in drogen en ook groente & fruit voor de hamsters. Zo'n ding kost maar 30 euro, dus die kosten hebben we er al snel uit, zelf drogen is veel goedkoper dan gedroogde dingen kant en klaar kopen.
woow ik dacht dat die dingen begonnen bij 130 euro? Heb je een linkje Nona?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
- Nona
Yep! Het gaat om deze: http://www.factoryprices.nl/product/cla ... 52023.html
Veel mensen op een rauw voeren forum hebben deze ook, prima ding!
Veel mensen op een rauw voeren forum hebben deze ook, prima ding!
- syrischehamster
wauw die heeft ook nog eens 5 lagen dus daar kun je best wel wat tegelijkertijd in!
Ik heb Boreas net weer even gewogen, hij weegt nu 146 gram!
Ik heb Boreas net weer even gewogen, hij weegt nu 146 gram!
- Natascha.90
- Hamsters: 1
- Leeftijd: 35
Interessant die droogautomaat. Ik dacht ook dat dat duur was. Wel handig voor de hond:)
Faith
Ik vraag me wel af of als je daar vlees/vis in droogt of die geur er niet in gaat hangen? en dat je fruit daarna naar vlees smaakt... Hm misschien een keer beter in verdiepen!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
- Nona
Het geurt sowieso heeeel sterk zo'n droogautomaat, de hele ruimte ruikt er nog een tijd naar 
En ik geloof dat de meeste mensen bijv. 3 schalen voor vlees en dan 2 voor groente/fruit houden. Dat was ook mijn plan, dus ik heb nog niet uitgezocht of het problemen geeft als je alle schalen voor alles door elkaar wilt gebruiken. Maar goed, we dwalen wel erg af, Goden & Godinnen ukjes!
En ik geloof dat de meeste mensen bijv. 3 schalen voor vlees en dan 2 voor groente/fruit houden. Dat was ook mijn plan, dus ik heb nog niet uitgezocht of het problemen geeft als je alle schalen voor alles door elkaar wilt gebruiken. Maar goed, we dwalen wel erg af, Goden & Godinnen ukjes!
Hier een berichtje van huize Luna.
Met Luna gaat t heel goed! Ze is nog steeds heel actief en nieuwsgierig. Knuffelen gaat eigenlijk alleen als ze 's morgens wakker is. Dan blijft ze lekker bij ons zitten en laat ze zich ook aaien. Heerlijk! Ze laat zich wel pakken. Ze gaat elke dag in de ren. De ene keer loopt ze lekker rond terwijl ze de ander keer alleen maar probeert om er uit te klimmen.
We gaan dan met haar op de bank zitten waar ze dan het liefst over onze schoot rent en naar de leuningen gaat. Opletten dus!
Als we een doosje in de ren zetten kruipt ze daar het eerste in en gaat zich dan (heel ongezellig haha) eerst tien minuten zitten wassen. Dan rekt ze zich uitgebreid uit en begint rond te lopen. Als ze in de ren zit rekt ze zich zowieso heel vaak uit. Ziet zo leuk uit! Het is ook heel leuk om te zien hoe ze zich kan uitleven in de zandbak!
Verder eet ze goed. Als we haar gekookt ei geven eet ze het liefst onze vingers er bij op! Ook met fruit en groente weet ze wel weg!
Het is een heerlijk dametje! Maar ook moeilijk op de foto te krijgen. Af en toe lukt het!
-- 28 sep 2014 12:05 --

-- 28 sep 2014 12:07 --

Met Luna gaat t heel goed! Ze is nog steeds heel actief en nieuwsgierig. Knuffelen gaat eigenlijk alleen als ze 's morgens wakker is. Dan blijft ze lekker bij ons zitten en laat ze zich ook aaien. Heerlijk! Ze laat zich wel pakken. Ze gaat elke dag in de ren. De ene keer loopt ze lekker rond terwijl ze de ander keer alleen maar probeert om er uit te klimmen.
We gaan dan met haar op de bank zitten waar ze dan het liefst over onze schoot rent en naar de leuningen gaat. Opletten dus!
Als we een doosje in de ren zetten kruipt ze daar het eerste in en gaat zich dan (heel ongezellig haha) eerst tien minuten zitten wassen. Dan rekt ze zich uitgebreid uit en begint rond te lopen. Als ze in de ren zit rekt ze zich zowieso heel vaak uit. Ziet zo leuk uit! Het is ook heel leuk om te zien hoe ze zich kan uitleven in de zandbak!
Verder eet ze goed. Als we haar gekookt ei geven eet ze het liefst onze vingers er bij op! Ook met fruit en groente weet ze wel weg!
Het is een heerlijk dametje! Maar ook moeilijk op de foto te krijgen. Af en toe lukt het!
-- 28 sep 2014 12:05 --

-- 28 sep 2014 12:07 --

Groetjes Marion en Luna.