Syrische hamster.
Moderator: Sylvia.
-
_mona_
- Hamsters: 2
- Leeftijd: 33
Re: Syrische hamster.
Van welke fokker komt ze?
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
-
Chris_1999
- Hamsters: Alta
- Leeftijd: 27
Het is een hobbyfokker, niet officieel ofso._mona_ schreef:Van welke fokker komt ze?
-
Chris_1999
Zou het een grote verandering zijn als ik haar van kooi verwissel?
-
Femijn
- Hamsters: Shenna
- Leeftijd: 38
Ja en ik denk zelf een te grote op dit moment, als ik het goed heb heb je haar nu net een week.
Wat ik overal gelezen en gehoord heb is dat hamsters pas na 1 a 1,5 week een beetje gewent zijn, ik gok dat het voor haar weer heel erg grote verandering word in een helen korten tijd.
Hoe er mee om te gaan weet ik niet pressies maar ik zou wachten tot ze echt gewent is aan jou, dus ook niet bang meer is.
En dan misschien langzaam over zetten met al haar bodem bedekking uit haar oude kooi en niks wassen of vervangen om te zorgen dat ze nog wel haar bekende geur om zich heen heeft.
Wat ik overal gelezen en gehoord heb is dat hamsters pas na 1 a 1,5 week een beetje gewent zijn, ik gok dat het voor haar weer heel erg grote verandering word in een helen korten tijd.
Hoe er mee om te gaan weet ik niet pressies maar ik zou wachten tot ze echt gewent is aan jou, dus ook niet bang meer is.
En dan misschien langzaam over zetten met al haar bodem bedekking uit haar oude kooi en niks wassen of vervangen om te zorgen dat ze nog wel haar bekende geur om zich heen heeft.
-
Chris_1999
Thanks
-
Chris_1999
Ik heb haar bijna 2 weken, en ze woont nu in een terrarium.
Ze is nog steeds heel bang!! En schrikt van alle geluiden die er zijn.
Ik probeerde haar een paar keer op te pakken, ze rent dan wel weg, maar toch lukt t me (Van je hand een kommetje maken).
Ik heb haar vast, ze is heel paniekerig en niet stil.Dit is mijn eerste syrtje ik had altijd rusjes. Heeft iemand tips?
Ze is nog steeds heel bang!! En schrikt van alle geluiden die er zijn.
Ik probeerde haar een paar keer op te pakken, ze rent dan wel weg, maar toch lukt t me (Van je hand een kommetje maken).
Ik heb haar vast, ze is heel paniekerig en niet stil.Dit is mijn eerste syrtje ik had altijd rusjes. Heeft iemand tips?
- syrischehamster
- Hamsters: Louis en Gavi
- Leeftijd: 32
veel geduld en rustig opbouwen.. niet te snel willen. Ik zou haar ook niet 'opsluiten' in een kommetje van je handen.. Als ze weg wilt moet ze eigenlijk wel weg kunnen. Probeer haar anders eens met een bakje uit de kooi te halen en haar dan bij je te zetten in een rennetje.
Groetjes van Lotte en hamsters Louis-Bernard en Gavi!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Abeltje, Boreas, Epke, Dushi, Guusje, Flepke, Frits, Bob slaap maar zacht!
Misschien moet je haar niet meer proberen op te pakken? Dat zorgt waarschijnlijk voor veel stress. Heeft ze genoeg verstop plekken in haar kooi?
Probeer haar eerst uit je hand te leren eten zodat ze aan de geur/bewegingen went. Dan kun je kijken of ze op je hand wil komen en van daaruit verder werken.
Probeer haar eerst uit je hand te leren eten zodat ze aan de geur/bewegingen went. Dan kun je kijken of ze op je hand wil komen en van daaruit verder werken.
Eén dier redden verandert de wereld niet, maar wel de wereld van dat dier!
-
MaritMarit.
- Hamsters: Ivy
- Leeftijd: 30
Sowieso willen niet alle hamsters stil in je hand blijven zitten. Of ze nou tam zijn of niet. Mijn hamster is ook tam maar die zit er zeker niet altijd op te wachten om lang stil op mn hand te gaan zitten
-
Chris_1999
Bedankt voor de tips.
Ze is nog steeds heel erg bang, en ben nog steeds bezig met mijn hand in de kooi doen of zonnepitten voeren. Maar ze schrikt nog wel steeds als ik mijn hand terug trek of als ik praat.
En ze slaapt heel veel.. Weet iemand misschien waarom?
Ze is nog steeds heel erg bang, en ben nog steeds bezig met mijn hand in de kooi doen of zonnepitten voeren. Maar ze schrikt nog wel steeds als ik mijn hand terug trek of als ik praat.
En ze slaapt heel veel.. Weet iemand misschien waarom?
- Disney
- Hamsters: Little Ariël
- Leeftijd: 33
- Contacteer:
Hamsters zijn nachtdieren, overdag slapen ze, en s nachts zijn ze wakker.
Groetjes Sharona, Wijnand & Little Ariël!!
-
Chris_1999
Gelukkig weet ik dat wel.. XDDisney schreef:Hamsters zijn nachtdieren, overdag slapen ze, en s nachts zijn ze wakker.
Nee, maar ze is 's nachts ook niet echt actief.
Ik ben meestal tot 1 uur (soms 2 uur) 's nachts wakker en word 7 uur wakker. Ik zie haar dan niet.
Als jij wakker bent heb je waarschijnlijk het licht aan. Dus denken de hamsters dat het nog overdag is. Als het licht uit gaat worden ze waarschijnlijk wel wakker!
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
-
Chris_1999
Hmmm, daar heb je misschien gelijk in. Ik laat af en toe de licht aan in de kamer.Mirkku schreef:Als jij wakker bent heb je waarschijnlijk het licht aan. Dus denken de hamsters dat het nog overdag is. Als het licht uit gaat worden ze waarschijnlijk wel wakker!
-
Chris_1999
Wat gaat het snel allemaal. Af en toe gaat ze eruit en da n maak ik de terrarium open. Ik leg dan zonnepitten op mijn handpalm.
Ze eet het natuurlijk maar uiteindelijk gaat ze er op staan! Heb natuurlijk dit herhaald in de dagen.
En ben nu heel langzaam begonnen met een rol (iets wat op een wc rol lijkt, weet niet hoe het heet) .
Ik heb haar daar in gelokt en ik tilde haar dan op en leg haar op de grond met mijn beide handen op de grond naast de beide uitgangen.
Dat vond ze wel erg eng dus het duurde ongeveer 8 minuten voordat ze uiteindelijk op mijn hand stond . Ik legde haar toen weer in de kooi via de rol.
Ze eet het natuurlijk maar uiteindelijk gaat ze er op staan! Heb natuurlijk dit herhaald in de dagen.
En ben nu heel langzaam begonnen met een rol (iets wat op een wc rol lijkt, weet niet hoe het heet) .
Ik heb haar daar in gelokt en ik tilde haar dan op en leg haar op de grond met mijn beide handen op de grond naast de beide uitgangen.
Dat vond ze wel erg eng dus het duurde ongeveer 8 minuten voordat ze uiteindelijk op mijn hand stond . Ik legde haar toen weer in de kooi via de rol.