Corine*Kiwie* schreef:Jij vraagt in je post waarom wij hier op het forum bepaalde maten hanteren die kleiner zijn dan bij het LICG... Ik heb in mijn reactie een aantal redenen gegeven waarom ik denk dat dit het geval is en daarbij gezet dat ik verandering niet perse nodig vind. Daar blijf ik bij. Ik heb echt geen zin om hierover in discussie te gaan. Na een tijd hier op het forum te zitten heb ik wel genoeg aan dat soort discussies deelgenomen en voorbij zien komen. Ik dacht dat je alleen iets wilde weten en daar heb ik in mijn vorige post antwoord op gegeven of jij die redenen goede redenen vind laat ik verder bij jou.
Het spijt me als je je aangevallen voeld, ik vroeg me inderdaad iets af en je heb zeker geholpen met je andwoord om te laten zien hoe je denkt over het onderwerp en waarom het zo is op dit moment.
Ik kan ook begrijpen dat je geen zin hebt in een discussie aangezien je die al heel vaak heb gevoerd.
Ik snapte echt niet waarom de maat die hier staat kleiner is dan die van het licg, ik snap dat jullie kennelijke het niet nodig vinden om die maat te veranderen.
Ik moet eerlijke zeggen dat ik die mening niet deel maar goed wie ben ik hè
Haags Hopje schreef:hahaha Amen!
Ik snap ook niet echt waar je hiermee naartoe wilt Femijn, is het jou mening willen doorvoeren of is het nieuwsgierigheid waarom we het minimum goedkeuren maar zelf wel grotere hokken gebruiken?
dat laatste is namelijk dus inderdaad al uitgelegd

waarom zouden we het minimum instellen als dat slechte maat zou zijn voor een hamster?
60x40cm is over het algemeen niet slecht of te klein voor een hamster maar het is dus aan ieder om zelf uit te maken of zij hun hamster dus een groter hok
willen geven en of ze 60x40 te klein vinden omdat ze de spullen er anders niet in kwijt kunnen, ik geef maar even een voorbeeld reden.
Ik snap dus echt niet waarom hier een anderen maat staat dan bij de licg, en ik vroeg me af of mensen hier wel bewust van waren.
De reden die hier gegeven zijn vind ik niet echt doorslag gevend in mijn ogen, vandaar dat ik er op door ging.
Aangezien er duidelijke gemaakt word dat daar geen behoefde aan is zal ik er maar mee op houden, even goed vrienden
Haags Hopje schreef:
sorry, maar mijn hamsters bepalen niet mijn leven en mijn leven draait daar echt niet om. voor mij geen levensstijl dus...maakt mij dat dan een slechte dierenliefhebber of hamsterhouder? dacht het niet.
Jij bent toch een fokker?
Je hebt toch een specialen kamer voor de hamsters?
Ze krijgen toch medische zorg en worden goed verzorgd met goed bodem bedekking en vers voer?
Je gaat toch met je hamsters naar shows?
Jij neemt toch je verantwoordelijkheid voor je hamsters en dumpt ze niet als je er geen zin meer in hebt, toch?
Dat is een levensstijl en geen hobby
Een hobby is iets wat je alleen voor de lol doet, iets waar geen verplichting aan hebt zitten waarmee je iemand schaad als het niet na komt.
Aan alles wat ik van je site lees ben jij iemand die niet zonder dieren kan, iemand waarbij dieren diep in je leven verweven zit.
In mijn ogen ben je een helen goed dierliefhebber en hamsterhouder
Maar goed ik laat het wel hierbij
Corine*Kiwie* schreef:Ik ervaar het ook zo. Ik ben een echte dierenfreak maar mijn dieren bepalen niet mijn leven, ze maken er deel van uit. Ik houd van ze en ik neem er mijn verantwoordelijkheid voor maar er is ergens een grens. Volgens mij hebben mijn dieren het toch echt prima.
Femijn; Jij denkt dat het minimum verkeerd is, maar dat denk ik (en volgens mij de meerderheid van het forum) niet. We hebben gewoon liever groter.
Ik ben misschien een beetje kortaf geweest in mijn vorige bericht maar het is ook gewoon echt niet leuk als je iemand antwoorden op vragen geeft (waar ik tijd en moeite in heb gestoken) En diegene gaat vervolgens als een malle alle redenen die je hebt genoemd met een gigantisch lange ''beargumentatie'' van tafel proberen te vegen. Die redenen zeggen niet eens iets over mijn eigen mening. Alleen over waarom de maten hier zijn zoals ze zijn. Mijn mening noem ik alleen aan het einde.
Daarnaast vind ik zelfs als dit een discussie was jou reactie niet erg prettig. Ik kreeg sterk het gevoel dat je niet bepaald open staat voor redenen en meningen van anderen. Dus ik wil je als tip meegeven dat het wel fijn is voor andere mensen als je ten minste hun mening accepteert ook al is het niet het jouwe. Anders zullen er weinig mensen zijn die het leuk vinden met je in discussie te gaan.
Zo als ik al in het begin van mijn bericht zij spijt het mij als ik je het gevoel gaf dat ik je aan viel, dat was niet mijn bedoeling.
Ik sta zelf achter het minimum wat de licg geeft, in mijn ogen is het beter om 1 lijn te treken om verwarring te voorkomen.
Maar goed ik laat het wel hier bij aangezien ik hier niet zo goed in ben, ook al doe ik het met de beste bedoelingen.
Sorry dat ik je het gevoel dat ik niet je mening accepteert, dat wou ik je nooit geven.