Even Klagen....
Moderator: Sylvia.
- Knorretje
- Dierenarts
- Leeftijd: 44
- Contacteer:
Re: Even Klagen....
Tja, ik denk dat je dat dan toch met die persoon moet opnemen. Er werd hier gevraagd naar de redenen achter wel of niet samenwerken, en die heb ik vanuit mijn optiek gegeven. Ik kan niet spreken voor anderen, waarvan ik niet weet wie het zijn, laat staan dat ik hun beweegredenen ken, en ik denk dat dat ook niet zo zinvol is.
Het enige dat ik je kan adviseren als je bij een hamstery geen reactie terug krijgt (of de vraag een beleid te schrijven terwijl je dat al hebt gedaan), om dan iemand anders aan te schrijven. En aan die persoon die je al gevraagd had de vraag te stellen waarom je beleid niet gelezen is, of als die wel gelezen is, of er in de ogen van die persoon misschien dingen in ontbraken, zodat je het geheel kunt verbeteren en dan wel de hulp krijgen die je zoekt.
Het gaat allemaal niet vanzelf, maar dat gaat het opbouwen van een lijn nooit. Dus ik denk ook niet dat je kunt verwachten dat je vanzelf van alle fokkers fokdiertjes aangeboden krijgt, dat is wel ook iets waar je zelf je best voor moet doen, net als die fokker die je hebt aangeschreven dat heeft gedaan. Die is ook ooit met niets begonnen, en heeft veel moeite moeten doen voor het schrijven van een goed beleid en het vinden van goede fokiertjes. Daar gaat gewoon, zeker in het begin, veel tijd en moeite in zitten. Als je het lastig vindt dingen op papier te zetten kun je bijvoorbeeld ook vragen of je eens langs kan komen, zodat je gewoon mondeling met de fokker die je gevraagd hebt over je beleid kan praten.
Overigens, van de andere kant, het valt me de laatste jaren op er bij beginnende fokkers soms een houding is van "jullie moeten me fokdiertjes geven want anders ben ik wel gedwongen om met slechte dieren te fokken". En dat vind ik om weer de omgekeerde wereld. Ik ben graag bereid mensen te helpen, maar ik moet helemaal niets. Je kunt als startende fokker niet verwachten dat mensen die al jaren bezig zijn een lijn op te bouwen allemaal staan te springen om die fokdieren waar ze jaren aan gewerkt hebben "uit te delen" aan alle beginnende fokkers. Degene die start kiest daat zélf voor, en zal dus ook zelf moeten zorgen dat hij de juiste fokdieren krijgt. Daar kun je niet de ervaren fokkers voor verantwoordelijk stellen. Net als dat je wanneer je een bedrijf start, niet kunt eisen dat de klanten je product afnemen. Naturulijk kun je niet zonder die klanten, of zonder de medewerking van andere fokkers, maar dat is dus wel iets waar je zelf voor moet zorgen, en dus je best voor moet doen. En niet iets waar je bij voorbaat al "recht op hebt". Waarbij het denk ik logisch is dat als je zelf echt goede fokdieren wilt en dus hoge eisen stelt aan de fokker van de dieren die je wilt, je zelf ook kunt verwachten dat die fokker op zijn beurt kritisch is en hoge eisen stelt aan degenen die van hem fokdieren willen hebben. Denk dat dat óók goed is om je te realiseren. Overigens niet specifiek op de mensen in dit topic gericht (want ik ken jullie niet, dus geen idee hoe jullie dat zien en of jullie zo denken) maar meer een algemene trend die me opvalt en die hierbij aansluit.
Het enige dat ik je kan adviseren als je bij een hamstery geen reactie terug krijgt (of de vraag een beleid te schrijven terwijl je dat al hebt gedaan), om dan iemand anders aan te schrijven. En aan die persoon die je al gevraagd had de vraag te stellen waarom je beleid niet gelezen is, of als die wel gelezen is, of er in de ogen van die persoon misschien dingen in ontbraken, zodat je het geheel kunt verbeteren en dan wel de hulp krijgen die je zoekt.
Het gaat allemaal niet vanzelf, maar dat gaat het opbouwen van een lijn nooit. Dus ik denk ook niet dat je kunt verwachten dat je vanzelf van alle fokkers fokdiertjes aangeboden krijgt, dat is wel ook iets waar je zelf je best voor moet doen, net als die fokker die je hebt aangeschreven dat heeft gedaan. Die is ook ooit met niets begonnen, en heeft veel moeite moeten doen voor het schrijven van een goed beleid en het vinden van goede fokiertjes. Daar gaat gewoon, zeker in het begin, veel tijd en moeite in zitten. Als je het lastig vindt dingen op papier te zetten kun je bijvoorbeeld ook vragen of je eens langs kan komen, zodat je gewoon mondeling met de fokker die je gevraagd hebt over je beleid kan praten.
Overigens, van de andere kant, het valt me de laatste jaren op er bij beginnende fokkers soms een houding is van "jullie moeten me fokdiertjes geven want anders ben ik wel gedwongen om met slechte dieren te fokken". En dat vind ik om weer de omgekeerde wereld. Ik ben graag bereid mensen te helpen, maar ik moet helemaal niets. Je kunt als startende fokker niet verwachten dat mensen die al jaren bezig zijn een lijn op te bouwen allemaal staan te springen om die fokdieren waar ze jaren aan gewerkt hebben "uit te delen" aan alle beginnende fokkers. Degene die start kiest daat zélf voor, en zal dus ook zelf moeten zorgen dat hij de juiste fokdieren krijgt. Daar kun je niet de ervaren fokkers voor verantwoordelijk stellen. Net als dat je wanneer je een bedrijf start, niet kunt eisen dat de klanten je product afnemen. Naturulijk kun je niet zonder die klanten, of zonder de medewerking van andere fokkers, maar dat is dus wel iets waar je zelf voor moet zorgen, en dus je best voor moet doen. En niet iets waar je bij voorbaat al "recht op hebt". Waarbij het denk ik logisch is dat als je zelf echt goede fokdieren wilt en dus hoge eisen stelt aan de fokker van de dieren die je wilt, je zelf ook kunt verwachten dat die fokker op zijn beurt kritisch is en hoge eisen stelt aan degenen die van hem fokdieren willen hebben. Denk dat dat óók goed is om je te realiseren. Overigens niet specifiek op de mensen in dit topic gericht (want ik ken jullie niet, dus geen idee hoe jullie dat zien en of jullie zo denken) maar meer een algemene trend die me opvalt en die hierbij aansluit.
The person who says it cannot be done...
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
Should not interrupt the person doing it.
Groetjes van Mir en alle hamsjes in hamstery Jade
Kijk ook eens op mijn fotografie pagina, voor natuurfotografie en dierenportretten
-
kimmy
- Hamsters: Pluis, Pluk, Amber en Nienor
- Leeftijd: 35
Uhm lijkt mij helder je moet het recht verdienen lijkt mij
Als je als nieuwkomer iets wil zal je er zelf hard voor moeten werken gulp vragen is iets anders dan even een dier ijzen en als je er echt voor gaat lijkt het mij dat je eerst de contakten opbouwd om van te leren en daarna pas vraagd om fokdieren of zie ik dit nu verkeerd
Als je als nieuwkomer iets wil zal je er zelf hard voor moeten werken gulp vragen is iets anders dan even een dier ijzen en als je er echt voor gaat lijkt het mij dat je eerst de contakten opbouwd om van te leren en daarna pas vraagd om fokdieren of zie ik dit nu verkeerd
if you keep louking over your shoulder you miss whats right in front of you
- Hamstery Candy
- Leeftijd: 37
Klopt... Even snel er in te mengen!
Ik heb een jaar nadat ik ben begonnen met contacten leggen mijn eerste nestje gehad..
Vertrouwen enz kost tijd, maar die tijd is waardevol!
Berichtjes met de vraag om een fokdier zonder onderbouwing enz worden wel beantwoord, maar standaard met een nee!
Ik heb een jaar nadat ik ben begonnen met contacten leggen mijn eerste nestje gehad..
Vertrouwen enz kost tijd, maar die tijd is waardevol!
Berichtjes met de vraag om een fokdier zonder onderbouwing enz worden wel beantwoord, maar standaard met een nee!
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
Ieder normaal denkend mens vraagt eerst of er nog fok diertjes zijn die weg mogen alvorens eerst een heel verhaal in te gaan toetsen van waarom&waarvoor en de hoe&wat..
Terwijl er misschien helemaal geen fok diertjes beschikbaar zijn...
Terwijl er misschien helemaal geen fok diertjes beschikbaar zijn...
Nou ja, ik weet niet. Als ik een dier van een fokker haal, wat dan geen fokdier is want ik fok niet en wil ook niet fokken, dan typ ik toch uit mezelf een mail met info over mezelf, hoe het beestje gehuisvest wordt en hoe ik omga met gezondheid en dergelijke. En ik vraag of er nog vragen zijn die ik dan kan beantwoorden. Op dit forum en met hamsters ken ik de meeste fokkers wel en zeker de fokkers waar ik al eerder hams vandaan heb krijgen een kleiner bericht, maar die weten dan al hoe ik ben met mijn dieren. Maar bijvoorbeeld toen ik een fokker berichtte over mijn hondje, wist ik niet of en wanneer er puppies zouden zijn, maar heb ik toch alles over mij gezet wat ik dacht dat nuttige info was. Zelfde met mijn ratten. Ik denk ook dat een fokker, en dan helemaal voor een fokdier, graag meer willen dan alleen 'heb je fokdieren die wegmogen'. Want die vraag krijgen ze geheid heel vaak en niet altijd van mensen die het op een doordachte manier willen doen. Dan is een mail met info makkelijker serieus op in te gaan omdat je dan al weet dat er over na is gedacht. Zelfde weer met die hond. Die fokker zei ook dat ze berichten kreeg van 'zijn er pups en hoeveel kost dat', daar gaf ze een even kort antwoord op terug, terwijl ze voor mij de tijd had genomen ook info over zichzelf terug te sturen enzo.
Alles op een Rijtje.
De Syrische hamster : Senri.
Het vlinderhondje : Robin en de dikstaartgerbil : Kip.
- Nona
- Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje
- Leeftijd: 33
Nou sorry Carola maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Want als er uit dat nestje geen dieren zijn dan uit een later nestje misschien wel en goed contact leggen en hebben met andere fokkers is erg waardevol dus naar mijn idee is dat nooit verspilde moeite. Je legt immers contact met fokkers niet alleen om 1 specifiek leuk nestje maar ook omdat je je kunt vinden in het fokbeleid en de werkwijze van die fokker lijkt me.. Ik zou geen fokdier willen van een fokker waar ik compleet niet achter sta, ook niet als die toevallig 1x een leuk nestje met goede achtergrond heeft. Als je aan goede fokdieren wilt komen zul je contacten moeten leggen dus dan is jezelf voorstellen en over je fokbeleid, plannen en doelen vertellen nooit verspilde moeite. Erg jammer dat je dat zo ziet..
Zoals Rij terecht aangeeft mailen zelfs mensen voor een huisdier info over zichzelf wanneer ze vragen of er binnenkort dieren beschikbaar zijn. En als die er dan niet direct zijn gaan sommige mensen inderdaad elders zoeken. Maar voor een fokdier kies je toch bewust fokkers uit waar je een dier van wilt, ook al is dat niet direct beschikbaar. Als je niet met fokkers wilt praten en overleggen als zij niet direct dieren voor je beschikbaar hebben komt het op mij niet over alsof je wilt samenwerken, maar alsof je vooral gewoon fokdieren wilt regelen en daarna alles alleen wilt doen. Dat mag, maar dan is een post die klaagt over buitensluiten en gebrek aan samenwerking wat vreemd.. Als je zelf niet veel moeite wilt steken in contact leggen zullen de meeste fokkers inderdaad niet staan te springen om je een dier te geven.
Zoals Rij terecht aangeeft mailen zelfs mensen voor een huisdier info over zichzelf wanneer ze vragen of er binnenkort dieren beschikbaar zijn. En als die er dan niet direct zijn gaan sommige mensen inderdaad elders zoeken. Maar voor een fokdier kies je toch bewust fokkers uit waar je een dier van wilt, ook al is dat niet direct beschikbaar. Als je niet met fokkers wilt praten en overleggen als zij niet direct dieren voor je beschikbaar hebben komt het op mij niet over alsof je wilt samenwerken, maar alsof je vooral gewoon fokdieren wilt regelen en daarna alles alleen wilt doen. Dat mag, maar dan is een post die klaagt over buitensluiten en gebrek aan samenwerking wat vreemd.. Als je zelf niet veel moeite wilt steken in contact leggen zullen de meeste fokkers inderdaad niet staan te springen om je een dier te geven.
Oké als dat zo is, dan is Nl weer t buitenbeentje internationaal gezien...en dit is uit eigen ervaring...
@ nona, ik dacht dat k jou de nodige info wel.
.had gestuurd wbt fokbeleid enz......
-- 20 nov 2014 14:06 --
Heel ander voorbeeld,als je iemand leuk vind, vertel je dan ook meteen je hele levensverhaal,wat voor verwachtingen,kleur muur, wat van auto je rijd....verzin het maar.....of begin je eerst voorzichtig te vissen of diegene beschikbaar is enz..om niet gelijk tegen een boze partner aan te lopen.....
Kort gezegd,je vraagt eerst naar beschikbaarheid en daarna praat je evt verder.....
En dan zie je vanzelf of er een klik is, naar hamstertaal vertaalt als je een interesant nest ziet,reageer je doorgaans op iets specifieks wat voor jou interesant is...dan is de eerste vraag,of dat dat hamster beschikbaar is, en/of er evt mee gefokt mag worden als je een fokker bent...
Als dat niet y geval is,ben je meteen klaar...( as je op iemand afstapt die getrouwd is. Dan ga je ook niet verder)
Is t hamster nog wel beschikbaar en mag er mew gefokt worden,dan kan je verder praten over de hoe&wat......
@ nona, ik dacht dat k jou de nodige info wel.
.had gestuurd wbt fokbeleid enz......
-- 20 nov 2014 14:06 --
Heel ander voorbeeld,als je iemand leuk vind, vertel je dan ook meteen je hele levensverhaal,wat voor verwachtingen,kleur muur, wat van auto je rijd....verzin het maar.....of begin je eerst voorzichtig te vissen of diegene beschikbaar is enz..om niet gelijk tegen een boze partner aan te lopen.....
Kort gezegd,je vraagt eerst naar beschikbaarheid en daarna praat je evt verder.....
En dan zie je vanzelf of er een klik is, naar hamstertaal vertaalt als je een interesant nest ziet,reageer je doorgaans op iets specifieks wat voor jou interesant is...dan is de eerste vraag,of dat dat hamster beschikbaar is, en/of er evt mee gefokt mag worden als je een fokker bent...
Als dat niet y geval is,ben je meteen klaar...( as je op iemand afstapt die getrouwd is. Dan ga je ook niet verder)
Is t hamster nog wel beschikbaar en mag er mew gefokt worden,dan kan je verder praten over de hoe&wat......
Ik heb even vluchtig meegelezen, niet alle meningen gezien, maar ik kan wel mijn opninie hierover geven, ik ben namelijk zelf pas begonnen met het opzetten van mijn eigen lijn Campbelli Dwerghamsters. Dit gaat echt niet zomaar vanzelf, eerst moet je jezelf een beetje bekend maken, dat gebeurt al vanaf het moment dat je je eerste huisdier- hamstertjes hebt, door je mening te geven en te laten merken dat je kritiek aanvaard en er iets mee doet, dat je je dieren goed huisvest, goed verzorgd, goede tips overweegt zonder hier gelijk tegenin te gaan. Als je dan een fokker aanspreekt met je ideeën, ben ik 100% zeker dat iedere fokker hier je wilt helpen, zolang je fokdoelen een beetje overeen komen.
Ik heb lang gewacht op mijn fokgeschikt koppeltje, veel tips gezocht en gevraagd, veel opzoekwerk hieraan besteed, die moeite doe je dan gewoon héél graag en vanzelfsprekend, juist omdat je het beste voorhebt met je dieren. Ik wil zelfs niet zomaar van elke fokker een dier, je moet zelf ook kritisch zijn! Ik denk ook echt niet dat Nederland het buitenbeentje is, in België is dit juist hetzelfde en in Duitsland bijv ook, al is het in de hele wereld overal anders, heeft niets met het land te maken, maar heeft helemaal te maken met hoe serieus een fokker bezig is. Een serieuze fokker heeft zijn dieren met enorm veel liefde uitgezocht en de beste verzorging gegeven, het zijn een beetje onze 'kindjes', ik geef zowel huisdiertjes, als fokdiertjes niet zomaar met iedereen mee en heb al dieren geweigert aan personen waar ik geen goed gevoel bij heb. Fokdiertjes gaan enkel naar serieuze liefhebber-fokkers, logisch vind ik, want ik wil absoluut vermijden dat er dieren uit een zeer zorgvuldig gekozen lijn, in de broodfok terecht komen ofzo, te weten dat er dan nergens meer naar gekeken wordt terwijl je er zelf zoveel moeite voor hebt gedaan uit liefde voor de diertjes. Er kan altijd iets mis gaan, maar een serieuze fokker houdt alles goed bij en als er bijv hier iets niet goed gaat in mijn lijn, dan wordt er direct ingegrepen of de lijn stop gezet, een fokker die het niet zo nauw neemt, gaat dan gewoon lekker door. Een fokbeleid moet dus ook wel wat overeen komen, hoe goed die ook geschreven is, als er zaken instaan die ik echt niet wil, dan gaat de samenwerking ook niet door als er niet overeengekomen kan worden. Zo moet het echt als je een goede stabiele fokker wilt zijn, als iedereen zomaar zonder problemen fokdiertjes geeft, waar blijft het overzicht dan?
Ik spreek me niet uit over jouw fokbeleid, want ik ken die niet, het is in het algemeen bedoeld, ook geen vriendjespolitiek natuurlijk, daar gaat het niet om, zo heeft een beginnende campbelli-fokker van mij een fokgeschikt diertje gekregen, terwijl ik haar totaal nog niet kende. Ik heb haar veel gevraagd, wat navraag gedaan bij andere fokkers, ze is onbekend, maar ze kreeg mijn volle vertrouwen, ze is zelf haar diertje komen halen, heeft er een hele afstand voor afgelegd, ik heb haar leren kennen en dat zat voor mijn gevoel helemaal goed. Het gaat dus enkel en alleen over vertrouwen in elkaar, pas dan kan je gaan samenwerken, toch?
Ik heb lang gewacht op mijn fokgeschikt koppeltje, veel tips gezocht en gevraagd, veel opzoekwerk hieraan besteed, die moeite doe je dan gewoon héél graag en vanzelfsprekend, juist omdat je het beste voorhebt met je dieren. Ik wil zelfs niet zomaar van elke fokker een dier, je moet zelf ook kritisch zijn! Ik denk ook echt niet dat Nederland het buitenbeentje is, in België is dit juist hetzelfde en in Duitsland bijv ook, al is het in de hele wereld overal anders, heeft niets met het land te maken, maar heeft helemaal te maken met hoe serieus een fokker bezig is. Een serieuze fokker heeft zijn dieren met enorm veel liefde uitgezocht en de beste verzorging gegeven, het zijn een beetje onze 'kindjes', ik geef zowel huisdiertjes, als fokdiertjes niet zomaar met iedereen mee en heb al dieren geweigert aan personen waar ik geen goed gevoel bij heb. Fokdiertjes gaan enkel naar serieuze liefhebber-fokkers, logisch vind ik, want ik wil absoluut vermijden dat er dieren uit een zeer zorgvuldig gekozen lijn, in de broodfok terecht komen ofzo, te weten dat er dan nergens meer naar gekeken wordt terwijl je er zelf zoveel moeite voor hebt gedaan uit liefde voor de diertjes. Er kan altijd iets mis gaan, maar een serieuze fokker houdt alles goed bij en als er bijv hier iets niet goed gaat in mijn lijn, dan wordt er direct ingegrepen of de lijn stop gezet, een fokker die het niet zo nauw neemt, gaat dan gewoon lekker door. Een fokbeleid moet dus ook wel wat overeen komen, hoe goed die ook geschreven is, als er zaken instaan die ik echt niet wil, dan gaat de samenwerking ook niet door als er niet overeengekomen kan worden. Zo moet het echt als je een goede stabiele fokker wilt zijn, als iedereen zomaar zonder problemen fokdiertjes geeft, waar blijft het overzicht dan?
Ik spreek me niet uit over jouw fokbeleid, want ik ken die niet, het is in het algemeen bedoeld, ook geen vriendjespolitiek natuurlijk, daar gaat het niet om, zo heeft een beginnende campbelli-fokker van mij een fokgeschikt diertje gekregen, terwijl ik haar totaal nog niet kende. Ik heb haar veel gevraagd, wat navraag gedaan bij andere fokkers, ze is onbekend, maar ze kreeg mijn volle vertrouwen, ze is zelf haar diertje komen halen, heeft er een hele afstand voor afgelegd, ik heb haar leren kennen en dat zat voor mijn gevoel helemaal goed. Het gaat dus enkel en alleen over vertrouwen in elkaar, pas dan kan je gaan samenwerken, toch?
- Hamstery Candy
- Leeftijd: 37
Ik denk dat je een beetje te makkelijk denkt Carola.. als ik je vergelijking lees.
Een hamstery beginnen of hebben vergelijken met een nieuw persoon leren kennen?
Ik zie de link niet helemaal, maar goed....
Zoals Nona zegt: vanaf het moment dat je de eerste contact legt begint je eventuele opbouw van goede contacten en wie weet een samenwerking.
Mensen die met de deur in huis vallen heb ik niet zoveel mee..
Om even met rare vergelijkingen te gaan werken: Je vraagt een man toch ook niet meteen ten huwelijk op het moment dat je hem de eerste keer aanspreekt
Een hamstery beginnen of hebben vergelijken met een nieuw persoon leren kennen?
Ik zie de link niet helemaal, maar goed....
Zoals Nona zegt: vanaf het moment dat je de eerste contact legt begint je eventuele opbouw van goede contacten en wie weet een samenwerking.
Mensen die met de deur in huis vallen heb ik niet zoveel mee..
Om even met rare vergelijkingen te gaan werken: Je vraagt een man toch ook niet meteen ten huwelijk op het moment dat je hem de eerste keer aanspreekt
Groetjes,
Chantal & de hamsters
Chantal & de hamsters
@Chantal..Als je de vergelijking goed gelezen zou hebben...dan zou je gezien hebben wat ik bedoel....en nee je vraagt niet iemand meteen ten huwelijk net als dat je als je vraagt of er een dier beschikbaar is,en of er gefokt mee mag worden je dus ook niet meteen bedoeld een intense samenwerking aan te gaan ..je begint met eerst te informeren over beschikbaarheid.zoiers lijkt me niets anders dan een normale omgangsvorm....
Ik snap iets niet. In de eerste post zeg je dat er te weinig wordt samen gewerkt. En nu zeg je dat je die samenwerking niet aan wil gaan?
Het zal dan wel persoonlijk zijn denk ik, hoe je ermee omgaat. Voor mij is het normale omgangsvorm om informatie te verstrekken aan de mensen die mij een dier toevertrouwen. Voor jou kennelijk niet, dat betekent niet dat de één of de ander persé de algemene omgangsvorm is.
Het is ook logisch, vind ik dan weer, dat je wel met informatie komt. Kleine knagers leven niet zo lang en mensen die weinig informatie geven zijn ook vaak de mensen die een mini kooi hebben of denken dat het gewoon twee hamsters samen gooien is en dan komen er baby's enzo. Niet alle, maar ik heb het vaak genoeg gehoord.
Het zal dan wel persoonlijk zijn denk ik, hoe je ermee omgaat. Voor mij is het normale omgangsvorm om informatie te verstrekken aan de mensen die mij een dier toevertrouwen. Voor jou kennelijk niet, dat betekent niet dat de één of de ander persé de algemene omgangsvorm is.
Het is ook logisch, vind ik dan weer, dat je wel met informatie komt. Kleine knagers leven niet zo lang en mensen die weinig informatie geven zijn ook vaak de mensen die een mini kooi hebben of denken dat het gewoon twee hamsters samen gooien is en dan komen er baby's enzo. Niet alle, maar ik heb het vaak genoeg gehoord.
Alles op een Rijtje.
-
kimmy
- Hamsters: Pluis, Pluk, Amber en Nienor
- Leeftijd: 35
Ik denk dat het euvel wat hier ter sprake werd gebracht heel andere wending heeft genomen door deze reactie de deuren gingen open maar door zulke korte antwoorden leg je geen contakte ...
if you keep louking over your shoulder you miss whats right in front of you
Samenwerking gebeurt te weinig ja, daarmee bedoel ik dat er teveel de deur dicht blijft nits je exact hetzelfde voor ogen heb en ik kom het zelfs tegen dat er explicite inspraak geeist word over welk fokdiertje er met een specifiek ander nadrukkelijk in overleg met de andere fokker uitgezocht fokdiertje ingezet word met daarbij zelfs nog inspraak over waar de jongen uit dat nest wel/niet naartoe mogen verhuizen.kort gezegd er zijn fokkers die op die manier zo onfeveer de regie over de ander willen hebben...en nee ik spreek niemand persoonlijk aan hier dus kan ik ook. geen namen noemen het is dus aan iedereen zelf om te bepalen of die zich.aangesproken voelen...
- Haags Hopje
- Leeftijd: 45
- Contacteer:
bekijk het eens vanuit de fokkers oogpunt Carola, niet alleen wat jij wilt weten of interessant vind.reageer je doorgaans op iets specifieks wat voor jou interesant is...dan is de eerste vraag,of dat dat hamster beschikbaar is, en/of er evt mee gefokt mag worden als je een fokker bent...
Wat zou die fokker willen weten van jou voor dat deze uberhaubt kan zeggen of er een fokdier beschikbaar is voor jou?
een fokker beoordeelt pas of er een fokdier voor iemand beschikbaar is aan de hand van de voorwaarden en belangrijke punten die al eerder door andere zijn genoemd.
Dus als iemand bij voorbaat gewoon alleen al vraagt, is er een fokdier beschikbaar 'voor mij' dan is bij veel mensen dus het antwoord gewoon nee.
Als iemand jou op die 'is er een fokhamster beschikbaar' manier benaderd, zou jij dan wel gelijk kunnen zeggen dat er een fokdier voor die persoon beschikbaar is? of zou je ook liever wat meer info willen weten wat ze dan precies met die hamster gaan doen?
het meer willen weten geldt overigens niet alleen voor een fokdier, zelfs van huisdier baasjes willen fokkers wel meer weten om te kunnen bepalen of de hamster er een goed baasje/huisje bij krijgt.
ik krijg wel eens hele kortaf mailtjes zoals: 'hoi, heeft u ook langharige hamsters zitten?' dan krijgen ze een net zo 'degelijk' antwoord terug ' ja heb ik.'
Als iemand maar even de moeite en tijd had genomen om de website info te lezen, wat sowieso blijk van interesse toont, dan hadden ze in hun eerste mail mij al veel meer kunnen mededelen.
Scheelt een hoop tijd en mail verkeer waar ik niet 24/7 achter zit.
gr. Chantal
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
Hamsters: Tyla, Vixen, Jingle, Carol, Smurf, Catootje.
@ haags hopje....
Als k die vraag krijg, en ik heb wat beschikbaar,is het ja heb ik+ een aantal vragen aan diegene...
Is het positief enz prima....
Wbt huisdier t zelfde..wil ik ook eerst weten,hok,draairad enz....
Als k die vraag krijg, en ik heb wat beschikbaar,is het ja heb ik+ een aantal vragen aan diegene...
Is het positief enz prima....
Wbt huisdier t zelfde..wil ik ook eerst weten,hok,draairad enz....