uitbreek pogingen/ slopen

Voor alle vragen over de gezondheid van je hamster

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
kimmy
Hamsters: Pluis, Pluk, Amber en Nienor
Leeftijd: 35

uitbreek pogingen/ slopen

Bericht door kimmy »

Mijn syrische hamsterdame vertoont sinds een aantal dagen raar knaag gedrag. Ze is al een keer uitgebroken en zit nu in een andere kooi eerst had ze tralies, daar pakte ze er 2 van in haar bek en liet ze dan knallen dit tot bloede van eigen belje aan toe. Omdat ik het niet veilig vond zit ze nu in een dichte kooi. Nu heeft ze door dat de plek waar de waterfles zit ook een gat is ze pakt de waterfles bij de opening tussen haar tanden en gaat hier aan hangen en ze doet er alles aan een randje te vinden om aan te knagen. Kent iemand dit en wat kan ik er aan doen?

-- 25 nov 2014 00:12 --

Tevens alles word zijknat inclusief zij zelf maar kan dr helemaal niets schelen.

if you keep louking over your shoulder you miss whats right in front of you
midnightflower
Leeftijd: 34

Re: uitbreek pogingen/ slopen

Bericht door midnightflower »

Ik heb het ook voorgehad met een opvangertje, alles geprobeerd en uiteindelijk was een aqua de enige echte oplossing omdat ze zichzelf bleef verwonden.
xAnnick
Hamsters: Remy <3
Leeftijd: 29

Bericht door xAnnick »

Is de kooi groot genoeg en heeft ze genoeg te doen? Anders kan het uit frustratie of verveling zijn.
Remy :+:

In memoriam
♥ Mort ♥
♥ Napoleon ♥
♥ Phoebe ♥
♥ Penelope ♥
♥ Sir Camelot ♥
♥ Dory ♥
♥ Linus ♥
Mirkku
Leeftijd: 34

Bericht door Mirkku »

Hoe groot is de kooi? en wat staat er allemaal in ?
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050

Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
kimmy

Bericht door kimmy »

Ze heeft een hele dikke laag zaagzel loopwiel verdiepingen houten bruggetje tunnel van gras en de kooi is groot genoeg qua afmetingen maar wil dr eigenlijk groter zetten nog
Sascha
Hamsters: 6 nieuwschierige aapjes
Leeftijd: 33

Bericht door Sascha »

Bij mij heeft tot 2x toe een grotere kooi geholpen bij 2 hamsters die ongelukkig waren in een mary. Dus ik zou eerst een heerlijk grote kooi proberen, een Jenny bijvoorbeeld.
Groetjes van mij en de beestjes:
Mellow, Max, Dio, Nero, Jack en Marshall. Ook natuurlijk de groetjes van de rest van mijn dierentuin!
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 36

Bericht door Natascha.90 »

Ik zou zelf voor een aquarium gaan. Ze hebben ook magnetische drinkfleshouders waar de gehele onderkant dicht is en ze dus daar niet aan kunnen knagen.
Mijn ervaring is als ze eenmaal obsessief beginnen te knagen, ze daar eigenlijk niet meer mee kunnen ophouden (wat je ook probeert). Ik zet ze dus voor een paar maanden in een aquarium en observeer het gedrag. Ik vind namelijk nog steeds een traliekooi beter dan een aqua, maar soms heb je geen andere keuze. Je ziet aan je hamster wanneer hij/zij er weer klaar voor is om terug te gaan naar een traliekooi. Ik denk dat leeftijd ook wel een rol speelt. Als ze wat ouder zijn, zijn ze iets rustiger. Ik heb nu niks meer in een aqua zitten :)
Faith
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona »

De kooi is groot genoeg is niet zo'n nuttig antwoord om bij te helpen.. Als we weten welke kooi je precies hebt kunnen we kijken of we een betere kooi weten die het probleem misschien oplost. Neem aan dat je loopwiel ook minstens 27cm in doorsnede is?
kimmy

Bericht door kimmy »

Sorry ze zit in een duna large want heb de tralies er tussen uitgehaald om te kijken of dat beter ging en om te voorkomen dat zij zigzelf verder zou bezeren

-- 26 nov 2014 10:23 --

Ik ben trouwens bezig om een groter hok te creeren maar dat duurt even eant moet wel goed gebeuren
Natascha.90
Hamsters: 1
Leeftijd: 36

Bericht door Natascha.90 »

Een duna fun large kan wel te klein zijn voor een hamster. Ik zou dan toch eerst een Mary proberen. Bij mij slopen ze de duna ook. En heb je er wel een saucer ofzo er in staan? Een groot loopwiel past daar niet in.
Faith
Nona
Hamsters: 2 syrtjes & 1 rusje

Bericht door Nona »

Een duna is inderdaad gewoon te krap voor een Syr, zelfs een large, omdat het een erg lage kooi is die je daardoor niet goed uitdagend in kan richten. Een traliekooi van hetzelfde formaat kan al veel verschil maken. De Alaska kooi van Zooplus.nl is een goede kooi voor weinig geld, ik zou daarvoor gaan. En als je nog geen loopwiel van minsten 27cm hebt zou ik die ook met spoed aanschaffen, zonder een goed wiel kan ze sowieso d'r energie niet kwijt. Een duna is maar van slap plastic en o.a. aan de zijkanten bij de klemmen hebben ze er heel gemakkelijk een gat in geknaagd, zeker als ze zich nu al verveelt. Ik zou haar dus echt zsm in een ander verblijf zetten, want ik vrees dat je anders binnenkort wakker word en tot de ontdekking komt dat je hamster 's nachts is uitgebroken..
kimmy

Bericht door kimmy »

Ik ben bezig om over te gaan op hamsterkast en ga een 5×5 expedit ombouwen tot verblijven zij zal dan zeker drie vakken naast elkaar krijgen bedankt voor de tips
Plaats reactie