Hamster bloed [Update 21-01 † ]
Moderator: Sylvia.
- Charlotte09
Re: Hamster bloed [Update 01-01]
Ik heb net de dierenarts gebeld en zij raadt mij ipv Royal Canin, de Critical Care aan. Dit zou namelijk speciaal voor knaagdieren zijn. En zitten net andere voedingsstoffen in als in de Royal Canin.
Iemand daar ervaring mee toevallig?
Iemand daar ervaring mee toevallig?
- Charlotte09
Re: Hamster bloed [Update 01-01]
Even een korte update. Ik heb nog steeds geen bloed weer gevonden. Dus dat is heel positief. Hij wankelt nog wel heel erg. Verder krijgt hij nu 4/5 x per dag 0,5 Critical Care. Maar hij lijkt nog steeds niet aan te komen. Hier maak ik mij toch wel zorgen over. Als hij nog meer afvalt, zal ik hem daarom in moeten laten inslapen denk ik. Hij zit nu nog maar rond de 90 gram...
-
Amaretti
- Hamsters: Lilo, Skippy*, Dottie
- Leeftijd: 53
Re: Hamster bloed [Update 11-01]
Wat vervelend dat het wankelen en afvallen nog niet beter wordt Charlotte...
Groetjes, Inge
Oh wat vervelend zeg... Heel veel sterkte...
https://www.facebook.com/pages/Hamstery ... 6615353050
Liefs van Mirjam, de 4 gekko's en van miljoenpoten, kevers en vissen.
- Charlotte09
Ben d'r best een beetje naar van... Ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen voor hem...
Over het wankelen,zit er wel verbetering in sinds hij is gevallen? Als je geen verbetering blijft zien kan het zijn dat hij een hersenbeschadiging heeft opgelopen door de val.Dan kan het zijn dat het zo blijft of heel langzaam beter wordt.
Het afvallen kan er mee te maken hebben dat zijn lichaam veel energie nodig heeft om te herstellen.Ik weet niet of hij nog steeds zelf hard eten eet maar nu hij veel zacht voedsel krijgt,kunnen zijn tanden niet slijten doordat hij niks of nauwelijks iets hards eet.Even controleren kan geen kwaad.
Hoe is Swiggie zelf buiten het wankelen,loopt hij zelf rond en heeft hij wel oog voor jouw of zijn omgeving,etc?
Het afvallen kan er mee te maken hebben dat zijn lichaam veel energie nodig heeft om te herstellen.Ik weet niet of hij nog steeds zelf hard eten eet maar nu hij veel zacht voedsel krijgt,kunnen zijn tanden niet slijten doordat hij niks of nauwelijks iets hards eet.Even controleren kan geen kwaad.
Hoe is Swiggie zelf buiten het wankelen,loopt hij zelf rond en heeft hij wel oog voor jouw of zijn omgeving,etc?
- Charlotte09
Ik heb hem gisteren op mijn bed laten lopen. Het lijkt erop dat hij vooral heel wankel is als hij niet goed/net wakker is. Op mijn bed liep hij namelijk zonder problemen rond.
Hij eet zijn eigen eten ook. Niet veel, maar wel wat. Van de week had ik de bak gepakt waar zijn voer in zit. Swiggie hoorde dit en probeerde op zijn wankele manier zo snel mogelijk uit zijn huisje te klimmen en naar zijn etensbak te lopen.
En oog voor zijn omgeving. Tsja niet zoals voorheen. Maar hij is flink ziek/zwak, dus op zich verbaast mij dat niet. Als ik hem bijvoorbeeld op mijn bed zet, wil hij wel graag alles ontdekken. Zo ook als ik hem op het aanrecht zet.
Hij eet zijn eigen eten ook. Niet veel, maar wel wat. Van de week had ik de bak gepakt waar zijn voer in zit. Swiggie hoorde dit en probeerde op zijn wankele manier zo snel mogelijk uit zijn huisje te klimmen en naar zijn etensbak te lopen.
En oog voor zijn omgeving. Tsja niet zoals voorheen. Maar hij is flink ziek/zwak, dus op zich verbaast mij dat niet. Als ik hem bijvoorbeeld op mijn bed zet, wil hij wel graag alles ontdekken. Zo ook als ik hem op het aanrecht zet.
Hij eet, dat is opzich gewoon een goed teken. Ik zou hem net als Sylvia echt nog de kans geven. Bij Paco (Je kunt het topic hier lezen http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php ... hilit=paco
Pas op, zielig, en naar, liep helaas niet goed af...)
Wat was mn zin? Oja, bij Paco wist ik op een gegeven moment dat het, ondanks dat hij nog papjes at dat het écht klaar was. Hij werd juist weer wat zwaarder en dikker , maar dat was alleen maar van de Convalescense. Hij was zichzelf niet meer, deed niks meer, zat alleen maar en at geloof ik alleen omdat het van mij moest...
Pas op, zielig, en naar, liep helaas niet goed af...)
Wat was mn zin? Oja, bij Paco wist ik op een gegeven moment dat het, ondanks dat hij nog papjes at dat het écht klaar was. Hij werd juist weer wat zwaarder en dikker , maar dat was alleen maar van de Convalescense. Hij was zichzelf niet meer, deed niks meer, zat alleen maar en at geloof ik alleen omdat het van mij moest...
- Charlotte09
Wat een naar topic om te lezen. Ook omdat ik er veel van herken. Ik word zelf ook heen en weer geslingerd over wat ik nu het beste kan doen. Hoe gek ik ook op hem ben, ik mag hem niet hier 'houden', omdat ik hem niet wil missen. Ik wil hem niet laten lijden, maar wil hem ook niet opgeven terwijl hij nog een kans heeft op herstel. Zo dubbel.
Ik weet niet of je bij mij naar de data hebt gekeken... Ik heb lang, lang getwijfeld. Verschillende antibiotica's geprobeerd. Bijgevoerd, alles. Op een gegeven moment is het niet meer hamsterwaardig. Bij jou zou ik het zeker nog een paar dagen aankijken hoor, en moeilijk is altijd natuurlijk, maar als je geen andere dingen meer kunt proberen kun je je hamster niet op zo'n zieke manier laten doorleven...
Ik duim heel erg dat het bij jou gewoon goed komt!
Ik duim heel erg dat het bij jou gewoon goed komt!
- Charlotte09
Ja ik heb je data gezien. inderdaad een lange tijd. Ik geef Swiggie ook zeker nog niet op hoor. Denk dat ik hem daarvoor ook nog te goed vind?
Je ziet toch vaak bij hamsters als ze ziek zijn ook dat hun vacht heel erg plukkerig wordt? Dat heeft Swiggie ook niet. Tenminste, haast niet. Misschien komt dat omdat hij ik geloof satijn is? Zo'n glim ding haha.
Ik krijg de foto's niet recht. Deze site draait ze elke keer naar op zij.
Swiggie appel eten, slechte oogje aan deze kant.

Swiggie appel aan de kant leggen voor een later tijdstip

Je ziet toch vaak bij hamsters als ze ziek zijn ook dat hun vacht heel erg plukkerig wordt? Dat heeft Swiggie ook niet. Tenminste, haast niet. Misschien komt dat omdat hij ik geloof satijn is? Zo'n glim ding haha.
Ik krijg de foto's niet recht. Deze site draait ze elke keer naar op zij.
Swiggie appel eten, slechte oogje aan deze kant.

Swiggie appel aan de kant leggen voor een later tijdstip

- Willemijn14
- Hamsters: Dobby en Bobby ♥
- Leeftijd: 30
Wat een schatje is Swiggie, lief met dat appeltje haha
Ik heb je topic kort gelezen en schrok wel even toen je schreef over een DA die een naald in z'n koppie wilde steken, mijn hemel hoe komen ze op 't idee...
Goed dat je dat niet hebt laten doen!
Swiggie had geen gruis of stenen, dus schade aan de blaaswand en ureters lijkt me niet. Hij had wel eiwitverlies, en dat kan komen omdat de filtratie van de nieren het af laat weten. De ontstekingswaarden zouden mogelijk kunnen wijzen naar een ontsteking in de nieren (wat de nierfiltratie dus nadelig beïnvloed). Als ik zo lees, denk ik dat Swiggie problemen heeft (gehad) met de nieren, nierfalen. Hiermee gaat vaak ook gewichtsverlies gepaard.
Ik heb je topic kort gelezen en schrok wel even toen je schreef over een DA die een naald in z'n koppie wilde steken, mijn hemel hoe komen ze op 't idee...
Swiggie had geen gruis of stenen, dus schade aan de blaaswand en ureters lijkt me niet. Hij had wel eiwitverlies, en dat kan komen omdat de filtratie van de nieren het af laat weten. De ontstekingswaarden zouden mogelijk kunnen wijzen naar een ontsteking in de nieren (wat de nierfiltratie dus nadelig beïnvloed). Als ik zo lees, denk ik dat Swiggie problemen heeft (gehad) met de nieren, nierfalen. Hiermee gaat vaak ook gewichtsverlies gepaard.
Hangmatjes, huisjes en mandjes van Rosita's palace!
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk ♥
Ik mis jullie liefjes...
Groetjes van mij en mijn huisdiertjes :
De cavia's: Sarah en Timmy. Konijn: Snowy. Muisjes: Mrs. Jingles en Marisa en roborovski's Dobby en Bobby.
Slaap zacht mijn lieve Rosita, Cheeko en Uk ♥
Ik mis jullie liefjes...
- Charlotte09
Ik vrees dan dat Swiggie nierproblemen heeft? Zojuist heel iets oranjig urine gevonden op het zaagsel... En ik vrees dat hij daarom maar blijft afvallen. Hij is ondertussen 92 gram. Dat is 58 gram afgevallen in een paar weken.
En ondanks bijna 20 dagen antibiotica toch weer wat bloed in de urine. Ik vrees dat het einde van hem toch nadert. Dat er inwendig iets mis is. Hij krijgt nu sinds donderdag die Critical Care. Dit eet hij heel goed. Maar komt gewoon niet aan.
A.s. woensdag zou de laatste dag zijn van de antibiotica. Dan heeft ie 2 x 10 dagen kuur gehad. Ik weet nog niet zeker of ik dan wel echt ga stoppen ermee.
Swiggie is trouwens een inteelt hamster. Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?
Ik zit net te denken... Misschien laat ik hem toch wel inslapen deze week als hij niet aan is gekomen... Ik heb de dierenarts gevraagd wat het absolute minimum gewicht is. Hij had het over 75/80 gram. Maar ik wil Swiggie dat lijden van zoveel afvallen besparen..
En ondanks bijna 20 dagen antibiotica toch weer wat bloed in de urine. Ik vrees dat het einde van hem toch nadert. Dat er inwendig iets mis is. Hij krijgt nu sinds donderdag die Critical Care. Dit eet hij heel goed. Maar komt gewoon niet aan.
A.s. woensdag zou de laatste dag zijn van de antibiotica. Dan heeft ie 2 x 10 dagen kuur gehad. Ik weet nog niet zeker of ik dan wel echt ga stoppen ermee.
Swiggie is trouwens een inteelt hamster. Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?
Ik zit net te denken... Misschien laat ik hem toch wel inslapen deze week als hij niet aan is gekomen... Ik heb de dierenarts gevraagd wat het absolute minimum gewicht is. Hij had het over 75/80 gram. Maar ik wil Swiggie dat lijden van zoveel afvallen besparen..
Het gewichtsverlies is denk ik niet het allereerste waar je naar moet kijken... Zijn hele doen en laten wel. En als dat hetzelfde blifjt als nu, is dat dan 'goed' genoeg om hem zo te laten leven?
Tja, of inteelt er iets mee te maken kán hebben: ja. Dat kan zeker. Maar dat zul je ook nooit zeker weten...
Tja, of inteelt er iets mee te maken kán hebben: ja. Dat kan zeker. Maar dat zul je ook nooit zeker weten...