Ik kan niet kiezen, wat is verstandig?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
syrischegoudhamster

Ik kan niet kiezen, wat is verstandig?

Bericht door syrischegoudhamster »

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik ben op zoek naar een nieuwe hamster na het overlijden van mijn lieve Syrtje Goofy. Nu heb ik net twee hamsters bekeken. Beide van december, dus even oud. De ene is een oranje witband syr, korthaar en een vrouwtje. De ander is een rusje, pearl, en een mannetje. Beiden even lief en tam en gezond. Ik kan nu dus niet kiezen. Het enige, ik zou voor een mannetje gaan en de syr is een vrouwtje. Ik wilde een mannetje omdat je die minder ruikt dan een willig vrouwtje. De rus is wat sneller, maar erg lief. De syr is heel veel mee bezig geweest. De rus pakte ik zo, de syr ook. Alleen iemand anders wilde de syr wel bijten maar mij niet, ook niet na vijf keer oppakken. Wat is de verstandigste keuze? Kan niet kiezen. Hoop op jullie advies

_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Re: Ik kan niet kiezen, wat is verstandig?

Bericht door _mona_ »

Phoe, dat is heel persoonlijk denk ik... Willige vrouwtjes kan je inderdaad wat ruiken, maar mij stoort dat helemaal niet.
Mannetjes russen ruiken ook een beetje door de geurklier op hun buik. Het stinkt niet echt maar ruikt wat naar popcorn :razz:

Ik kan je echt geen advies geven, volg gewoon je hart zou ik zeggen... Of kies de hamster waar het minst interesse in is/die anders de minst goede toekomst zal krijgen. Als het dan nog niet lukt kan je misschien kop of munt doen? Geef elke hamster een zijde van de munt en kies zo. Het kan ook zijn dat als er de ene uit komt je opeens merkt dat je toch liever de andere hebt, dan weet je ook wie je het liefst wilt.
Laatst gewijzigd door _mona_ op 01 apr 2015, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
joosje,
Hamsters: Sterretje, Jimmy & Beertje
Leeftijd: 22

Bericht door joosje, »

Mm, dat is moeilijk.
Dit is mijn mening maar ik zou persoonlijk voor het rusje gaan.
Aangezien je al is een syrtje hebt gehad :lol:
xxa.
Hamsters: Toby, Olaf & Mickey

Bericht door xxa. »

Is beide nemen geen optie? :razz:
Ik heb een zwak voor bange hamstertjes
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

Omdat je al een syr gehad hebt weet je uit ervaring hoe je hem moet vastpakken. Waarschijnlijk is je kooi op een syr ingericht?
Jouw keuze maak je het beste door een briefje te maken. Wat ik in zon geval deed: Twee kolommen naast elkaar in de een over de syr in de ander over de rus. Zo kan je zien wat je het belangrijkste vindt. Zo heeft een rus bv geen willige periodes en een syr wel.
Een syr is groter,handzamer en een rusje klein en snel. Zo kan je doorgaan met je lijst syr versus rus en zien waar je voorkeur ligt.
groetjes Marielle
syrischegoudhamster

Bericht door syrischegoudhamster »

Dank jullie wel voor de reactie's! Ik heb een keuze gemaakt en heb voor het Rusje gekozen. Met hem had ik het meest een klik. Ik maak straks even een welkoms topic voor hem aan. @xxa nee beide nemen was geen optie, ik mag er eentje.
mar77
Hamsters: ik ben knagerloos

Bericht door mar77 »

leuk veel plezier met hem
groetjes Marielle
Plaats reactie