Wat voor soort dwerghamster is dit?

Voor alle leuke foto's en filmpjes van jouw hamster(s).

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Draaky92
Leeftijd: 33

Wat voor soort dwerghamster is dit?

Bericht door Draaky92 »

Hallo lieve mensen,

Ik krijg binnenkort weer een hamster (dinsdag)
En ik ga deze halen en vroeg mij af wat voor soort het is?
Ik heb alleen Russische dwerghamster gehad en deze lijken er wel op maar net iets anders.
Ik probeerde een foto te plaatsen maar weet niet zo goed hoe (aangezien ik hier al een hele lange tijd niet ben geweest)

Dus probeer het met de link
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Alvast Bedankt !

**Lilia**

Re: Wat voor soort dwerghamster is dit?

Bericht door **Lilia** »

Dat zijn Roborovski's, die zijn een stukje kleiner en kun je in groepsverband houden. Worden geen knuffelhamsters en zijn meer om naar te kijken. Dus wel echt anders dan een Rusje.
Pootje van jeweetwelkater Joep en prinses Guusje.
Sowieso schrijf je sowieso als sowieso. Dus niet als zowiezo, zoizo, zoiezo, zo ie zo,
zo izo, sowiezo, zo en zo, zo i zo, zowieso, sowizo..
Draaky92
Leeftijd: 33

Bericht door Draaky92 »

Dat scheelt wel want mijn russische hamster had ik ook niet om te knuffelen maar meer omdat ik ze gewoon een goed huis wou bieden.
Dus denk wel dat dat goed uitkomt,
Zou je me misschien wat meer over ze kunnen vertellen?
Vind het toch wel interesant.
in ieder geval bedankt!

-- 16 apr 2015 20:15 --

Ik heb dit hok voor ze :
Alleen dan zonder de 2de verdieping.
Dus met 2 verdiepingen.
Zou dit hok geschikt zijn?

danioontje
Leeftijd: 31

Bericht door danioontje »

Ik denk dat dat hok veel te klein is. ik heb net de link bekeken en volgens mij kloppen de afmetingen die erbij staan niet. Ik heb nog nooit robbies gehad maar ik denk dat je zeker geen kleiner hok dan 40x60 moet hebben. Ik zie dat ze vaak in aqua's gehouden worden dus misschien kun je op marktplaats zoeken naar een oud lek aquarium. Het zijn tenslotte meer kijkhamsters dus dan kun je ze tenminste ook goed zien ;)

Zoiets bijv:
morgantcm
Moderator
Leeftijd: 40

Bericht door morgantcm »

Als je vragen hebt over de kooi, dan kun je daar een apart onderwerp voor openen in Huisvesting. Hier graag verder over de hamster zelf.
Rust zacht mijn lieve Snoopy (*08-2006 / 06-06-2008) en mijn lieve Bella (*04-2008 / 15-02-2010)
Boogie Woogie
Hamsters: Batman, Neri & Sira

Bericht door Boogie Woogie »

Ik heb ook een robbietje! Hij zit alleen want het bleek niet goed te klikken met z'n zoontje dus zijn ze beiden apart geplaatst.

Robbies zijn bliksemsnelle hamstertjes, zoals gezegd zijn het meer kijkhamsters en dus geen knuffelhamsters. Omdat ze dus wat schichtiger van aard zijn houden ze erg van veel 'verstopplaatsjes' in het hok. Plaats dus maar lekker veel materiaal waar ze onderdoor kunnen lopen, in kunnen kruipen en dergelijke. Dat zullen ze zeker heel fijn vinden. M'n robbie woont in een aqua van 1 meter lang dus ik kan er best wat materiaal in kwijt.

Mijn robbie houdt ook wel van z'n zandbakje en rent regelmatig in het rad, al rent hij ook wel graag doorheen de kooi over en onder de spullen. Tegenover m'n rusjes die ik al had die zich meer beperkten tot enkel het rad, haalt de robbie z'n beweging dus ook uit het rondhollen door de kooi. Z'n snoezelmuts met papierkrullen erin lijkt ie ook heel leuk te vinden, ie kruipt er dan helemaal in en verstopt zich onder de krullen en dan zie ik die muts naar alle kanten bewegen hihi, lekker hotsen en botsen door al het krabbelen en kriebelen dat hij in dat mutsje zit te doen :lol:

Het zijn dus leuke bezige bijtjes om te bekijken ;)

De mijne houdt wel is van een bessensnoepje en die kan ik dan met veel geduld ook wel even op m'n hand krijgen terwijl ie het snoepje oppeuzelt, maar meer moet ik ook niet verwachten hoor, van zodra ik teveel beweeg is hij alweer riebedebie!
“Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened.”
Plaats reactie