Moeder
De mama van dit nestje wordt mijn Castalia, geboren in mijn eigen Galaxy nestje!

Castalia woont hier in de Hamstery en is ook hier geboren. Met haar vele vlekken viel zij al op jonge leeftijd erg op, ze had wel veel gevlekte nestgenootjes maar die hadden ook een witbandje en daardoor erg weinig vlekken of waren veel lichter van kleur waardoor je hun vlekjes pas later echt goed ging zien. Je kon baby Castalia dus op vrijwel iedere foto en ieder filmpje er zo tussenuit pikken, waardoor ze al heel jong veel fans had

Castalia is een zilverchocolade schildpad dominant spot langhaar dame, wat een benaming he? Dit komt qua uiterlijk neer op een heel gevlekt zilverchoco pluizeballetje hihi. Castalia is geboren in mijn Galaxy nestje met als ouders Indigo's Melody en Dorian van Eva C. Mama Melody woont hier nog steeds, is net anderhalf jaar geworden en doet het nog geweldig goed. Papa Dorian is overleden op een leeftijd van 2 jaar en 4,5 maand. Qua kleuren betekent Castalia's uiterlijk een combinatie van dominant spot, grijs, zwart, roest en geel, daarnaast mogelijk drager van oranje en creme, een echte toverbal dus! Ik hoop stiekem dat ze geen creme draagt, dat is namelijk niet zo'n handige kleur als je graag met zwart fokt, maar daar gaan we dit nestje waarschijnlijk wel achter komen.
Vader
De papa van dit nestje wordt Grover, een externe fokman van de gestopte Hamstery Grigio Mara.

Grover heb ik mogen lenen van zijn bazinnetje Dana en fokker Mila. Ondanks dat Mila een tijd terug gestopt is met fokken hoopte zij altijd al dat Grover toch nog ergens vader kon worden, Dana leek dit ook geweldig leuk en toen ik een partner voor Castalia zocht en iedereen vroeg mee te denken over opties kwamen we snel bij hem uit. Voor Mila is Grover heel speciaal omdat hij nageslacht is van haar lieve Fluff, die ik ook altijd geweldig heb gevonden. Zoontje Grover is net zo'n schat en ik kijk al uit naar de ukken. Bazinnetje Dana kon enthousiast over Grover vertellen: "Grover is een super lieve vent, hij is een echte knuffelbeer. Ik ben echt dol op hem en vind het super leuk dat hij papa mag worden." Iedereen is dus duidelijk erg blij met deze combinatie en dat maakt het wel extra leuk!

Grover is een zilverzwart korthaar man, drager van langhaar en creme, mogelijk drager van oranje en roest. Er is een kans dat hij dingyblack is dus enkel grijs ipv dubbel grijs, maar gezien het uiterlijk van hem en zijn zusje gaan we daar niet vanuit. Hij is geboren in het G2 nest van Grigio Mara met als ouders Chiquita van Sine Cera en Amun-Ra's Cotton the Fluffmaster, op het hamsterforum goed bekend als Mila's prachtige witte langhaar Fluff. Net als de vader van Castalia werd Grover's vader Fluff 2 jaar en 4 maanden, mama Chiquita haalde helaas nét de 2 jaar niet. Ik fok eigenlijk niet met grijs, dus een dubbel grijze man voor een dame die ook al een grijs gen heeft is misschien niet zo'n logische keuze, maar ik vind het toch zeker een goede keuze, er is zoveel belangrijker dan het kleurtje. Grover is geboren op 10 juni 2013, dus al bijna 2 jaar en nog in hele goede gezondheid. Tel daarbij op de lange en bekende stamboom van zijn moeder, de hele mooie leeftijd van zijn vader en zijn geweldige karakter en ik had mijn keuze wel gemaakt.
Thema
Het thema van dit nestje wordt Topografie! Wederom een breed thema waar je veel kanten mee op kunt, je kunt kiezen voor een bekende Nederlandse of buitenlandse stad, een rivier of zee, een land of zelfs een heel continent! Opties genoeg dus
Verwachting & planning
Kleurverwachting: dingyblack/zilverzwart en kans op zilverchocolade, zilverdove en zilverchampagne. 50% van de dames met schildpad. Voor mannen ook zilverparelzwart en kans op zilverparelchoco, zilverhoneyblack en zilverparelchampagne. 50% van de ukken zal dominant spot zijn en 50% zal langharig worden. Er is ook nog een kleine kans op offwhite en andere creme-combinaties.
Als Grover tóch dingyblack ipv zilverzwart blijkt dan verwacht ik ook nog zwart en kans op choco, dove en champagne waarvan 50% van de dames weer met schildpad en voor de mannen yellowblack en kans op yellowchocolate, honeyblack en honeychoco. We gaan er echter vanuit dat Grover wel echt zilverzwart is, want in vergelijking met zijn dingyblack zusje is hij een heel stuk lichter.
Ik wil uit dit nestje graag een dominant spot dame houden en daarmee mijn DS lijn voortzetten. Wanneer er toch ukken met creme geboren worden kies ik in ieder geval een dame die dat niet toont, omdat ik combinaties met zwart fok en creme de kleur zwart maskeert. Zoals altijd laat ik mijn keuze verder vooral afhangen van het karakter en let ik daarbij ook nog een beetje op de bouw.
Reserveren
Er is nog plek voor dit nestje, maar het is even afwachten of Castalia wel echt zwanger is. Er is ook nog een hele leuke externe fokman die een baasje zoekt.
1. Hamstery Blue Skies (ikzelf) - fokdier, DS dame - Miami (V) of Texas (M)
2. Dana - huisdier, voorkeur DS man
3. Iris - huisdier, korthaar
4. Sara - huisdier, voorkeur dame
5. Monique - huisdier, voorkeur langhaar