Hogere kooi voor syrtje?

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
Sidney
Hamsters: Lizzy
Leeftijd: 33

Hogere kooi voor syrtje?

Bericht door Sidney »

Ik heb momenteel de Savic Hamster Heaven 80.
Ik vindt hem eigenlijk te klein geworden, vooral te laag. Mijn syrtje is namelijk veel gegroeid.
Zijn er nog kooien die wat hoger zijn? Ik zou er graag wat meer speelgoed in kunnen plaatsen want ik denk dat ze zich verveeldt :(
Ook tips voor leuk speelgoed voor een syrtje zijn welkom (huisjes die passen enzo). Fleece huisjes kan ik haar niet geven ze trek die binnen de 5 minuten kapot :D

silversky
Hamsters: Pardoes, Sjoeke
Leeftijd: 34

Re: Hogere kooi voor syrtje?

Bericht door silversky »

In een hoge kooi is het belangrijk dat je de kooi beveiligd, bv met hangmatten, zodat ze niet van te hoog kan vallen. Hamsters kunnen niet zien hoe diep iets is, ze springen gewoon. Je kan een ferplast Jenny kopen,die is wel redelijk prijzig. Je kan van savic een Freddy 2, een Freddy 2 max, een Zeno 2 (zooplus.nl) of een Freddy 3 en een zeno3, de laatste 2 zijn hoge meter kooien. Je kan soms ook deze kooien 2dehands vinden en dan zijn ze niet meer zo duur. Je kan de kooi ook volhangen met plateaus en bruggetjes. Ik heb vanboven een savic sputnik XL hangen, dat vind hij ook wel leuk om in te kruipen, frettenbuizen doen het hier ook goed. Lege kartonnen doosjes, wilgenbruggen... Op zooplus kan je leuke caviahuisjes kopen. Je kan chinchillazand in de kooi zetten...

Je kan ook een alaskakooi op zooplus kopen, die is hoger dan een mary, maar toch een stuk lager dan een Jenny.
melson
Contacteer:

Re: Hogere kooi voor syrtje?

Bericht door melson »

Misschien zoiets: http://www.zoostore.de/Kleintiere/Maeus ... ARLOS.html ?
komen nog wel 15 € verzendkosten bij...
groetjes
Melanie

------------------------------------------------
http://mel-s-wereld.webnode.nl/
------------------------------------------------
Plaats reactie