welk ras is mijn hamster?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
SmokeydeHamster
Hamsters: Smokey
Leeftijd: 31

welk ras is mijn hamster?

Bericht door SmokeydeHamster »

Hi!
Toen ik gister in de dierenwinkel stond, zag ik een klein hamstertje.. ze zat er heel zielig bij, veels te klein kooitje, midden in de zon. Ze is van 27-5. Ik, iemand met een heel groot dierenhart, kon het beestje niet laten zitten.. dus hebben we haar meegenomen. Nou heb ik altijd ratten gehad, en konijnen.. dus is een hamster een hele nieuwe opgave voor ons. We hebben nu nog een traliekooi, maar gaan de komende paar weken werken aan een homemade villa ;) nou weet ik dus alleen niet wat voor een ras hamster ik heb. Ik dacht zelf een Russische dwerghamster, maar ben hier niet geheel zeker van ivm dr kleur... kunnen jullie me helpen?

Ik mag geen links plaatsen zie ik? Dus ik beschrijf haar wel, en voor een eventuele foto kan dat via pb?.... wat apart zeg!

Ze is wildkleur/donkergrijs, met een streep over haar rug. Erg nieuwsgierig.

En oja.. welk voer word er hier gegeven? Ik heb zelf "complete hamster & gerbil" van Versele-Laga

_mona_
Hamsters: 2
Leeftijd: 33

Re: welk ras is mijn hamster?

Bericht door _mona_ »

Hoi,
Welkom hier! Leuk dat je een hamstertje hebt.

Nieuwe leden kunnen geen foto's of links plaatsen, dit is een maatregel tegen spam. Na een paar berichten (ben niet zeker hoeveel juist) kan het wel.

Hoe je haar omschrijft klinkt het als een russische dwerghamster ja.

Qua voer is versele laga goed. Ik ben persoonlijk wel niet zo'n fan van alles in 1 brok voor hamsters. Het is heel onnatuurlijk en hamsters weten vrij goed wat goed voor ze is. Ze zullen niet snel dingen laten liggen die belangrijk zijn voor ze. Ik heb lang versele laga hamster nature gevoerd, dat vond ik erg fijn en aten mijn hamsters graag. Voor de dwergjes mixte ik er wat parkietenvoer doorheen, die hebben graag kleine zaadjes.
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
SmokeydeHamster

Thanks voor de tips qua voer. Dit voer werd me aangeraden ivm het laten liggen van essentiële zaadjes, brokjes oid. Klonk wel logisch haha, mn ratten en konijnen gaf ik ook gewoon één brok, en daarnaast veel verse groenten oid. Ga vanmiddag even een knaagstok en meelwormen halen.
_mona_
Hamsters: 2

Bericht door _mona_ »

Hamsters weten veel beter wat goed voor hen is, ze laten niet zomaar belangrijke dingen liggen :)
Groetjes van Mona,
en van syrtje Cardan en rusje Amberle♥
Nina92

Bericht door Nina92 »

Ben zelf ook niet zo fan van 1 soort brok voor hamsters. Vaak lusten ze het niet graag is mijn ervaring en het is ook gewoon een beetje saai voor ze. Ik meng zelf meerdere soorten voer door elkaar. Je kan de brokjes die je hebt ook gewoon door een ander soort voer mengen, dan hoef je het niet weg te gooien :)
Sometimes the smallest things take up the most room in your heart ♥
SmokeydeHamster

Thanks!
Nieske
Moderator
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Nieske »

Omdat er geen foto's in staan, en eigenlijk een topic met een vraag is zet ik deze bij algemeen.

Je mocht eerst geen links/foto's plaatsen omdat je een nieuw lid was, zoals al gezegd was dit is een anti-spam maatregel (helaas is dat nodig). Nu heb je genoeg posts gemaakt om een foto te kunnen plaatsen, dus ik zou zeggen: ga je gang.
groetjes van Nieske
Rust zacht Lady, Ieniemienie en Romanov & Raspoetin
Plaats reactie